نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

اول هفته با انیمیشن و فیلم!

اول هفته با انیمیشن و فیلم!

اول هفته با فیلم و انیمیشن! قسمت سوم

در این قسمت علاوه بر معرفی انیمیشن به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان، معرفی کتاب هم داریم.  پس با ما همراه باشید!

کودکان و نوجوانان بسته به سنی که دارند، هرکدام نیاز به آموزش و تربیت در سطوح مختلف دارند. از راه رفتن گرفته تا نحوه‌ی برخورد با دیگران، نحوه‌ی برخورد با مسائل پیرامون خودشان، روش زندگی و ..... . یکی از بهترین، موثر ترین و قوی ترین عوامل در انتقال این مفاهیم به این طیف سنی « آموزش غیرمستقیم» است که می‌تواند از راه‌های مختلف به آن ها منتقل شود.  به قول شاعر بزرگ مولوی :

چون که با کودک سر و کارت فتاد           هم زبان کودکی باید گشاد

در ادبیات کهن ایرانی شما می‌توانید بهترین راه های تربیت کودک و مسائل اخلاقی را به کودک خود با زبانی ساده و دلنشین درمیان بگذارید.

حالا چی بخونیم؟

داستان کودک

مجموعه قصه‌های تصویری از شاهنامه

در این مجموعه داستان های ضحاک و کاوه آهنگر (جلد اول)، زال و سیمرغ (جلد دوم)، زال و رودابه (جلد سوم)، اکوان دیو (جلد چهارم)، رستم و اسفندیار (جلد پنجم)، رستم وسهراب (جلد ششم) از شاهنامه ی فردوسی برای آشنایی کودکان با این گنجینه ی ادب فارسی بازنویسی شده است. تصاویر و متن تقریباً برابرند و تصویرها با رنگ‌های تند، واضح و بزرگ‌اند، به‌همین‌ جهت به نقل داستان کمک می‌کنند و روش پرده‌خوانی قدیم را به‌ یاد می‌آورند و  برای قصه‌گویی بسیار مناسب است.

 

حالا وقت معرفی انیمیشن برای نوجوانانه!

The Mitchells vs The Machines(خانواده ی میشل بر علیه ماشین ها)

انیمیشن کودک

انیمیشن ماجراجویانه و کمدی «میچل‌ها علیه ماشین‌ها» درسال 2021 ساخته شده است. تمرکز اصلی داستان این محصول بر روابط اعضای یک خانواده و تلاش بی‌وقفه آنان برای حفظ صمیمیتشان است که در بستر مبارزه با طغیان ماشین‌های هوشمند دنبال می‌شود. چالش اصلی داستان اخلاف نظر پدر و دختر خانواده است و پستی‌ها و بلندی‌های این رابطه تا رسیدن به نتیجه نمایش داده می‌شود. این اثر علاوه بر هیجان ناشی از مبارزه ربات‌ها و انسان‌ها که کمی هم با خشونت همراه است، لحظات طنزآمیز فراوانی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند.

با فرزندان خود صحبت کنید!

درباره پیام‌های اصلی اثر پیرامون خانواده و تکنولوژی، مشکلات شخصیت‌ها و راه‌حل‌هایشان صحبت کنید و از مسائل و تجربه‌های مشابه فرزندتان از او سؤال کنید.

  • بنظرت مشکل اصلی کیتی و ریک در ایجاد یک ارتباط خوب چه بود؟ آن‌ها چگونه توانستند صمیمیت را در خانواده خود ایجاد کنند؟
  • دلیل مخالفت‌های ریک با دخترش چه بود؟ چرا پدرها گاهی با فرزندانشان مخالفت می‌کنند؟ موضع فرزندان در برابر مخالفت‌ها بهتر است چگونه باشد؟
  • تا به حال چقدر احساساتی شبیه به احساسات کیتی را تجربه کردی؟ آیا مسائل مشابهی وجود دارد که بخواهی مطرح کنی؟ (در صورتی که فرزند شما مسائلش را مطرح کرد، از خودِ او راه حل بخواهید).
  • اگر خواهر یا برادر تو با مشکلاتی شبیه به مشکلات کیتی روبرو شوند، چگونه به بهبود روابط او با والدینت کمک می‌کنی؟
  • یک خانواده ایده‌آل از نظر تو چگونه است؟
  • وابستگی به تکنولوژی چه خطراتی دارد؟ چطور می‌توانیم استفاده از تکنولوژی را درست مدیریت کنیم؟

 

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋