نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

آبله مرغان در بارداری

آبله مرغون در حاملگی

عوارض آبله مرغون در بارداری

یکی از چالش‌هایی که ممکنه تو حاملگی باهاش روبرو بشین، آبله مرغونه. این آبله یک ویروسه که می‌تونه تو دوران حاملگی مشکلاتی ایجاد کنه. حالا بیا بررسی کنیم چطور میشه با این مسئله روبرو شد و چه جوری میشه ازش جلوگیری کرد. آبله مرغون در حاملگی یکی از مسائلیه که ممکنه برای هر خانم بارداری پیش بیاد. این ویروس میتونه در بارداری یا حتی از قبل بارداری ایجاد بشه و خطراتی رو برای خود مادر و حتی جنین به همراه داشته باشه.
عوارض آبله مرغون در حاملگی

حالا بیاید بیشتر باهم بررسی کنیم که چطور میشه از این موضوع جلوگیری کرد و اگه خدایی نکرده اتفاق افتاد، چه مراقبت‌هایی رو باید انجام داد تا سلامتی هر دوتاتون حفظ بشه. همینطور به نکاتی میرسیم که درمان این بیماری در دوران بارداری چجوری انجام میشه و چه راهکارهایی وجود داره تا ایجاد این مسئله رو به حداقل برسونیم. پس همراهمون بمونین تا همه جزئیات در مورد آبله مرغون در حاملگی رو باهم بررسی کنیم و بدونیم چجوری میشه با این چالش روبرو شد و سلامتی خودمون و نوزادمون رو در این مسیر حفظ کرد.

علل آبله مرغون در حاملگی

بهتره بگم آبله مرغون یه مهمون ناخوندس که تو دوران حاملگی ممکنه مزاحمتون بشه! این آبله از خانم‌های حامله خوشش نمیاد و وقتی تو بدن یه مامان باردار وارد میشه، ممکنه مشکلات زیادی ایجاد کنه.

علت اصلی این بیماری ویروس آبله مرغونه. این ویروس عمدتاً از طریق تماس با افراد مبتلا به آبله مرغون منتقل میشه. بنابراین، باید از افرادی که این ویروس رو گرفتن دوری کنین.

خلاصه که این ویروس یه جورایی عاشق فضاهای گرم و مرطوبه، مثل تابستون! پس تو این مواقع، مخصوصاً اگه یکی از دوستان یا آشناهات آبله مرغون داشته باشه، مراقبت خاصی لازمه تا این ویروس ناخونده مزاحمتون نشه.

علائم آبله مرغون

  • بنظر میاد که این مهمون ناخونده باعث میشه بدن یه مامان باردار حسابی بهم بریزه. اولش ممکنه حال و حوصله‌ت کم بشه، همراه با یه تب کوچیک. بعد از مدتی دونه‌های قرمز روی پوست‌تون ایجاد بشه. معمولا وقتی که شروع میشن، اول از قسمت صورت و گردن شروع میشن و بعد به باقی بدن گسترش پیدا می‌کنن. البته خارش هم دارن که این بیشتر از همه کلافتون میکنه.
  • نشونه‌های حمله این ویروس، تب، سردرد و خستگی هستش. برای بهتر شدن، خواب کافی خوبه و اگه بازم خوب نشدی، حتماً باید با یه دکتر مشورت کنی.

مدیریت و درمان آبله مرغون در حاملگی

  • حالا باید ببینیم چطوری میشه جون مادر و جون بچه رو از دست این ویروس نجات بدیم. به نظر میرسه این مهمون یکم شیطانیه ولی با یه سری حرکات و مقررات، میشه باهاش کنار اومد!
  • اول از همه باید با یه دکتر یا ماما صحبت کنی. اگه حالت بد شده، ممکنه دارویی برای کنترل عوارض بدنی بهت بدن. مثل داروهای ضدویروسی که کمک می‌کنه حالت بهتر بشه.
  • همینطور مهمه که زیادی آب بخوری تا جلوی خطرهای ناشی از تب و خشکی دهانت رو بگیری. زیاد استراحت کن و از کارهای خسته‌کننده دوری کن.
  • حالا که می‌دونی چیکار کنی، ویروس رو بهتر می‌شه مدیریت کرد. بهترین کار اینه که با دکترت در مورد هر قدمی که می‌خوای برداری، مشورت کنی.

خطرات آبله مرغون در حاملگی

اگه مامان باردار هستی و به آبله مرغون دچار شدی، خطراتی مثل التهاب قفسه سینه، التهاب کبد یا حتی التهاب مغز ممکنه برات اتفاق بیفته. این مشکلات خیلی جدی هستن که ممکنه برات پیش بیان. حتی در موارد نادر، خطر مرگ وجود داره. البته خدایی نکرده، ولی برای اطمینان از سلامت خودت و بچه، بهتره هر سوالی که تو ذهنته رو با دکترت در میون بذاری. با یه مشاوره با دکترت، می‌تونی خیالت رو راحت کنی.
آبله مرغون در حاملگی

نتیجه‌گیری

برای زنان باردار، آبله مرغون یک مسأله جدیه که می‌تونه بر سلامتی خودشون و حتی بچه تاثیر بذاره. از یک طرف، خود مامان با خطراتی مثل التهابات مختلف مواجه میشه و از طرف دیگه، جنین هم ممکنه خطرات مشابهی رو پیدا کنه.

برای پیشگیری، واکسن آبله مرغون ابزار خوبه. اگه قبل از بارداری واکسینه شده باشی، نگرانیت کمتر میشه. اگه هنوز واکسن نگرفتی یا مطمئن نیستی، با دکترت درمیون بزار و بهترین تصمیم رو بگیر. هرچند که آبله مرغون می‌تونه یک بیماری بد باشه، ولی با پیشگیری و مراقبت درست، میشه باهاش کنار اومد.


 
نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋