نی نی ها

نی نی ها

عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

آیا می توان در دوران قاعدگی ورزش کرد؟

آیا در دوران قاعدگی می‌توان ورزش کرد؟

آیا در دوران قاعدگی می‌توان ورزش کرد؟

 قاعدگی یک فرایند طبیعی در تمامی زنان است که به طور منظم و بعضی اوقات نامنظم تکرار می‌شود. در این دوره، بدن خود را برای باروری آماده می‌کند. یا اینکه قاعدگی همراه با تغییراتی در بدن و عوارضی مانند درد در ناحیه شکم و افسردگی همراه است، اما تحقیقات نشان می‌دهند که ورزش در این زمان می‌تواند تأثیر مثبتی بر روی بدن خانم‌ها داشته باشد. در این مطلب، تأثیر ورزش بر بدن در زمان پریودی خانم‌ها را بررسی می‌کنیم.

بازدهی در زمان پریودی

اگر ویژگی‌های فیزیولوژیکی بدن خود را در طول دوره پریودی درک کنید، می‌تواند به شما در هر سنی کمک کند تا بهترین نوع از فعالیت‌های ورزشی را برای خودتان انتخاب کنید. با اینکه در بعضی موارد می‌توانید احساس خستگی و ناتوانی کنید، اما بعضی از ورزش‌ها می‌توانند به حالت فیزیکی و روحی شما در این دوره کمک کنند. فعالیت‌های ملایم مانند پیاده روی، شنا و یوگا می‌توانند بهترین گزینه‌ها برای خانم‌ها در دوره قاعدگی باشند.

 

تأثیر بر درد شکمی

یکی از مشکلات متداول خانم‌ها در زمان قاعدگی، تحمل درد طاقت فرسای شکمی است. در حقیقت، ورزش می‌تواند به کاهش درد شکمی خانم‌ها در این دوره کمک کند. با افزایش جریان خون و آزاد شدن اندورفین‌ها، حالت دردناک در ناحیه شکم کمتر می‌شود. اما نباید این موضوع را فراموش کنید که بعضی از ورزش‌ها ممکن است درد شما را بیشتر کنند، به همین خاطر بهتر است تمریناتی که ملایم و آرامش‌بخش هستند را در طول دوره قاعدگی خود انتخاب کنید.

تأثیر ورزش بر روحیه و افسردگی

در زمان پریودی، ممکن است روحیه شما پایین بیاید و احساس افسردگی کنید. ورزش می‌تواند تأثیر زیادی بر روحیه شما داشته باشد. هنگامی که فعالیت‌های ورزشی انجام می‌دهید، هورمون اندورفین( هورمون خوشحالی) آزاد می‌شود که به خلق و خوی شما انرژی و شادابی بیشتری هدیه می‌دهد. حتی فعالیت‌های سبک مانند یوگا و مکث در طبیعت می‌توانند افسردگی را کمتر کرده و روحیه شما را بهتر کند.

آیا می‌توانم در زمان پریودی ورزش کنم؟

ورزش در زمان پریودی می‌تواند تأثیرات مثبتی بر بدن و روحیه خانم‌ها آن هم در هر سنی، داشته باشد. با انتخاب فعالیت‌های ورزشی مناسب و ملایم، درد شکمی کمتر می‌شود و شما روحیه بهتری تجربه می‌کنید. اما باید به نشانه‌های بدن خود گوش کنید و در صورت نیاز استراحت کنید. با رعایت این توصیه‌ها، می‌توانید در زمان قاعدگی از مزایای ورزش کردن در این دوره لذت ببرید.

ورزش‌های مناسب

در دوران قاعدگی، بعضی ورزش‌ها مناسب‌تر از دیگر ورزش‌ها هستند. اینجا نمونه‌ای از ورزش‌هایی که در طول این دوره می‌توانید انجام دهید را آماده کرده‌ایم:

پیاده‌روی: همانطور که می‌دانید، پیاده‌روی یک فعالیت آرام و آسان است که می‌توانید در هر زمان و مکانی انجام دهید. این ورزش را به عنوان یک فعالیت روزمره در برنامه‌های خود قرار دهید.

شنا: شنا یک فعالیت بسیار مناسب در دوران پریودی شما است. آب سرد و حرکت در آب می‌تواند به شما آرامش داده و درد شکمی را کمتر دهد.

یوگا: یوگا تمریناتی است که با کمک تمرکز روی تنفس و بدن، به خانم‌ها کمک می‌کند تا استرس و درد را کاهش دهند. می‌توانید از تمرینات خاصی که برای این دوران طراحی شده‌اند، استفاده کنید.

تمرینات یوگا در پریودی.

تمرینات استقامتی ملایم: ممکن است تمرینات استقامتی مانند دویدن، دوچرخه‌سواری و کاردیو ایروبیک برای برخی از خانم‌ها در دوران پریودی کمی سخت باشد. اما می‌توانید به جای آن‌ها، تمرینات استقامتی ملایم‌تری انجام دهید. به عنوان مثال، پیاده‌روی سریع یا تمرینات استقامتی با وزن بدن برای شما مناسب است.

تمرینات تنفسی: تمرینات تنفسی مانند عمل تنفس عمیق و آرام، نفس کشیدن و خارج کردن نفس به صورت آهسته و تمرینات مربوط به تسکین درد نیز می‌تواند به خانم‌ها در این دوره، کمک کند.

تمرینات قوی‌سازی: تمرینات قوی‌سازی بدن مانند پیلاتس و وزنه‌برداری در دوران پریودی نیز می‌تواند به شما کمک کند. اما توجه داشته باشید، تمریناتی که فشار زیادی بر شکم وارد می‌کنند را در این دوران انجام ندهید.

توصیه‌های ورزشی در زمان پریودی:

  • فعالیت‌های ورزشی ملایم مانند پیاده روی، شنا، یوگا و تمرینات تنفسی را انتخاب کنید.
  • به خاطر بیشتر شدن خطر آسیب ورزشی، در این دوره از فعالیت‌های ورزشی سنگین و شدید فاصله بگیرید.
  • به نشانه‌های بدن‌تان مانند خستگی یا درد شدید توجه کرده و در صورت نیاز استراحت کنید.
  • برای اینکه این دوره را راحت‌تر پشت سر بگذارید حتما از تغذیه مناسب استفاده کنید.

منبع:

womenshealth.gov

 

نی نی ها
نی نی ها عکس بامزه کودک، سرگرمی های کودکانه، شعر کودک، کتاب، آموزشی، علمی

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋