راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

معرفی فیلم و کتاب مناسب برای نوجوانان

معرفی فیلم و کتاب مناسب نوجوان

کتاب خوانی در نوجوانی

نوجوانی، یکی از سنینی هست که از اون با عنوان «بحران» یاد می‌شه. سنینی که فرزند، دیگه به دنیای والدین و خانواده تعلق نداره. فرزندان معمولا در این دوره، تبدیل به قلدرهای تکانشگری می‌شن که از درون طبل توخالی هستن! منظورمون از طبل توخالی، بحران هویتی هست که اونها تجربه می‌کنن.

در دوره نوجوانی، معمولا فرزندان به دنبال این هستن که ساختار شخصیتی‌شون رو شکل بِدن و خودپنداره‌ای برای خودشون بسازن. به همین خاطر، توی این مسیر سخت، گاهی خسته و درمانده می‌شن. خیلی از بچه‌ها پرخاشگری ‌می‌کنن، خیلی‌ها دست به رفتارهای تکانشی مثل خودکشی می‌زنن. به همین دلیل، خیلی مهمه که والدین، بتونن به نوجوان در حل این بحران کمک کنن.

از اونجایی که نوجوانی، سنی هست که فرزندان از نصیحت کلامی خوششون نمی‌آد، مجبوریم برای کمک، سراغ راه‌های دیگه‌ای بریم. یکی از بهترین‌ راه‌ها برای کمک به نوجوانان، معرفی فیلم و کتاب مناسب هست. والدین، با انتخاب هوشمندانه‌ی کتاب و فیلم‌های نوجوانان، می‌تونن به حل بحران‌های مختص به این سن کمک بزرگی کنن. در ادامه‌ی این مقاله، قراره که شما رو در این مسیر یاری کنیم و به معرفی فیلم، کتاب مناسب برای نوجوانان بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

کتاب اول، انسان در جستجوی معنا، این کتاب خلاء‌های وجودی نوجوان را پر خواهد کرد!

یکی از بهترین‌ها در لیست کتاب مناسب نوجوان، کتاب انسان در جستجوی معنا، اثر ویکتور فرانکله. این کتاب به دلیل اهمیت و ارزشمندی‌ش توسط بسیاری از مترجم‌ها و ناشرها روانه‌ی بازار شده. در این کتاب، دکتر فرانکل، روانپزشک مطرح جهانی، در قالب داستان، ماجرای اسیر شدنش در اردوگاه‌های مرگ نازی‌ها رو روایت می‌کنه. اون توضیح می‌ده که چطور با پیدا کردن معنا برای زندگیش، تونسته از اون شرایط مرگبار جون سالم به در ببره! خوندن این کتاب، مثل رفتن به جلسات روان‌درمانی می‌مونه و می‌تونه به نوجوان، به رفع خلاءها و احساس پوچی که یکی از بحران‌های این سنه، کمک بزرگی کنه.

کتاب مناسب برای حل بحران احساس پوچی نوجوانان

کتاب مناسب دوم، کاش وقتی بیست ساله بودم، می‌دانستم، اثر تینا سیلیگ!

دومین کتاب مناسب و خوبی که قطعا چندین سال فرزندتون رو در زندگی جلو خواهد انداخت، این کتابه. کتاب مناسب کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم، کتابی در جهت رشد خلاقیت و آموزش مهارت‌های مهم زندگیه که داشتن یک سبک زندگی خوب و استفاده از فرصت‌ها در زندگی رو یاد می‌ده. این کتاب به قدری نکات آموزنده‌ای رو مطرح می‌کنه که، می‌تونه دیدگاه یک نوجوان رو نسبت به زندگی، جامعه، کار و... سروسامون بده! این کتاب مناسب و آموزنده رو می‌تونید از انتشارات میلکان تهیه کنید.

فیلم مناسب برای نوجوانان

معرفی فیلم اول، مستند انسان، مستندی شگفت‌انگیز برای درک تفاوت‌های انسانی

بی‌شک مستند انسان(The Human)، در صدر لیست معرفی فیلم این مقاله قرار داره. از اونجایی که بزرگترین مشکل نوجوانان توی این سن، درک تفاوت داشتن با دیگرانه، این مستند می‌تونه کمک خیلی بزرگی به اونها بکنه. در این مستند خارق‌العاده، تعداد خیلی زیادی انسان، با تفاوت‌های چشمگیر، جلوی دوربین می‌آن و قصه‌ی زندگی خودشون و مسیر متفاوت بودن‌شون رو مطرح می‌کنن. نوجوان با دیدن این مصاحبه‌ها، می‌تونه راحت‌تر با تفاوت‌های فردیش با دیگران کنار بیاد. همچنین، دست به همانندسازی با گروه هم سن و سالانش نزنه و نخواد خودش رو شبیه اونا کنه! اگر فرزند نوجوانی دارید، این پیشنهاد طلایی معرفی فیلم رو از دست ندید!

معرفی فیلم دوم، فیلم سینمایی «چگونه با مرگ مادربزرگ میلیونر شوم»!

یکی از مشکلات رایج در سن نوجوانی، احساس غریبگی با والدین، خانواده و چسبیدن به گروه هم سن و سالان هست. معمولا فرزندان در این دوره، ترجیح می‌دن بیشتر وقتشون رو با دوستان بگذرونن. همچنین، بخاطر فرار از سنت و ساختن سبک زندگی جدید، سعی در نفی و زیرسوال بردن سنت‌های قدیمی دارن.

یکی از مهم‌ترین روابطی که ممکنه توی دوران نوجوانی خدشه‌دار بشه، روابط نوجوان با مادربزرگ، پدربزرگه. نوجوان‌ها معمولا این افراد رو، موجوداتی خسته‌کننده، با یک زندگی یک‌نواخت و کسل‌کننده می‌دونن. بیشتر  وقت‌ها، فرزندان در این سن، روابط خود رو با پدربزرگ، مادربزرگ‌ها کم می‌کنن یا در صورتی که آنها منفعتی براشون داشته باشن، رفت و آمد می‌کنن. فیلم سینمایی تایلندی پر طرفداری که امروز در قسمت معرفی فیلم آوردیم هم، موضوعی شبیه به این مسئله داره. داستان درمورد پسر جوانی هست که بعد از مدت‌ها، پیش مادربزرگش می‌ره تا بتونه بعد از مرگش، اموالش رو مال خودش کنه اما بعد از مدتی زندگی با مادربزرگ، تحولات مهمی در شخصیتش رخ می‌ده. دیدن این فیلم، قطعا نظر نوجوان رو نسبت به افراد سالمند خانواده تغییر خواهد داد!

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋