راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

اول هفته با انیمیشن و فیلم!

اول هفته با انیمیشن و فیلم!

 

با بچه ام چی ببینیم؟

بیش از یک قرن از ظهور اولین فیلم‌های کارتونی می‌گذرد و چند نسل از بچه‌ها با آن‌ها بزرگ شده‌اند. از دیرباز تا به امروز تماشای کارتون‌ها و انیمیشن‌های جذاب و دیدنی در زندگی کودکان نقش بسیار مهمی داشته است، به صورتی که اگر به شخصیت آن‌ها نگاهی بیندازید، ممکن است آثاری از تاثیرپذیری­های دوران کودکی را در آنها مشاهده کنید.

کودکان با تماشای کارتون‌ها و انیمیشن‌های متنوعی چون سیندرلا، اِلسا و آنا، علاءالدین، بن تن، غول چراغ جادو، پیتر بن و خود را جای شخصیت اصلی کارتون تصور کرده و با آن‌ها همذات پنداری می‌کنند؛ مثلاً اکثر دختربچه‌ها خود را شاهزاده خانم می‌دانند و پسربچه‌ها هم در رویای خود شوالیه‌ای سوار بر اسب هستند.

براین‌اساس می‌توان گفت با اینکه کارتون دیدن منبع مرسومی برای سرگرمی و تفریح کودکان محسوب می‌شوند، اما لازم است پدر و مادر‌ها در انتخاب آن‌ها برای فرزندانشان دقت کافی داشته باشند و باتوجه‌ به سن و جنسیت کودک و به خصوص فرهنگ و چارچوبهای خانوادگی خود برای او کارتون و انیمیشن تهیه کرده و آن را برای تماشا در اختیار کودک قرار دهند؛ چراکه کارتون و انیمیشن می‌توانند در کنار اثرات مثبت و مطلوبی که دارند، باعث بروز اثرات منفی هم بر روی روح و روان کودکان شوند.

برنامه ریزی از اول هفته تا آخر هفته!

شما در طول هفته میتوانید به همراه کودک خود، کارتون یا انیمیشن تماشا کنید و در عین حال به کارهای خودتون رسیدگی کنید، مثلا درحال آشپزی و تماشا باشید. و یا کودکتان درحال غذا خوردن است به اندازه ی یک وعده ی غذایی با او در این سفر خیالی شریک باشید. در آخر هم میتوانید پنجشنبه یا جمعه را به سینمای خانگیِ خانوادگی اختصاص دهید و به همراه همسر و کودکتان به تماشای فیلم یا انیمیشن بپردازید.

پیشنهاد امروز!

انیمیشن مادر و کودک

انیمیشن Inside Out یا درون و بیرون

انیمیشن درون و بیرون داستان پنج احساس مختلف در ذهن دختربچه‌ای به‌نام «رایلی» است که سعی می‌کنند او را برای کنار آمدن با شهر و خانه جدیدش راهنمایی کنند. این انیمیشن بر اهمیت خانواده تأکید می‌کند. رایلی به خاطر گم‌شدن شادی در ذهنش، تحت تأثیر خشم و نفرت قرار می‌گیرد و مرتکب اشتباهاتی می‌شود اما درنهایت با حضور غم و شادی احساس پشیمانی می‌کند.

اگر که موفق به دیدن قسمت اول این انیمیشن شده اید، حالا نوبت آن است که قسمت دوم را که از قسمت اول جذاب تر است، تماشا کنید.

با فرزندان خود صحبت کنید.

صحبت کردن با فزردان پس از پایان فیلم یا انیمیشن به آنها یاد میدهد که درمورد داستان شخصیت اصلی فیلم فکر کند و رفتارهای خوب و بد او را تشخیص دهد. این تحلیل به او کمک می‌کند تا برداشت غلط یا به نفع خود از داستان نداشته باشد.

از او بپرسید:

صحبت با کودک


رفتارهای رایلی که تحت کنترل شخصیت خشم انجام می‌شد چه نتایجی داشت؟

از بین شخصیت‌های درون ذهن رایلی کدام را ترجیح می‌دهی؟

چه ویژگی‌هایی در شادی باعث شد موفق شود؟

آیا شادی بدون غم می‌توانست به رایلی کمک کند؟

اگر رایلی از ابتدا احساساتش را با والدینش در میان می‌گذاشت روند داستان چه تغییری می‌کرد؟

آیا رفتار رایلی با دوستش صحیح بود؟

چه چیزی باعث می‌شد رایلی نسبت به دوست و خانواده‌اش بدرفتار باشد؟

چگونه می‌توانیم احساساتمان را با والدین درمیان بگذاریم؟

اگر رایلی به تنهایی به مینه‌سوتا بازمی‌گشت ممکن بود چه اتفاقی برایش بیفتد؟

نظر شما چیست؟

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋