راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

پنج بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال

پنج بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال

بازی‌های جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال

بازی، جزء جدانشدنی از زندگی کودکه! باید بچه‌تون در هر سنی هست، بازی‌های خوبی براش فراهم کنین تا بتونه باهاشون به خوبی سرگرم بشه. بازی جذاب برای کودکان که از نظر رشد ذهنی هم بهشون کمک زیادی ‌می‌کنه، می‌تونه بچه‌ها رو به مسیرهای رشد مناسب هدایت کنه. اگر والدین تأثیر بازی رو توی زندگی بچه‌ها ‌می‌دونستند، خیلی بیشتر روی این بازی‌ها برنامه‌ریزی داشتند. در ادامه این مطلب ‌می‌خوایم انواع بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال رو بررسی کرده و تاثیرشو روی ذهن و جسم بچه‌ها ذکر کنیم.

بهترین بازی برای کودکان در هر سن

بازی‌های جذاب برای کودکان در سنین 3 تا 6 سال

توی هر سنی، بچه‌ها به نوع خاصی از بازی نیاز دارن؛ چون جسم و مغزشون از نظر قدرت و رشد با هم تفاوت داره. اگه به دنبال بهترین بازی برای کودکان هستید، بهتره بازه سنی‌شون رو در نظر بگیرید. به خصوص در سنین 3 تا 6 سال که بچه‌ها هنوز به سن مدرسه نرسیدن و زمان بیشتری رو به بازی کردن اختصاص ‌می‌دن. در ادامه تعدادی از انواع بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال رو بررسی می‌کنیم.

پازل و جورچین‌ها بهترین بازی برای کودکان

یکی از مهم‌ترین بازی‌هایی که همیشه برای بچه‌ها جذاب و سرگرم کننده هستند، پازل و جورچینه. پازل‌ها دسته‌بندی شده هستند و می‌تونید متناسب با سن بچه‌ها براشون تهیه کنید. پازل و جورچین باعث ‌می‌شه تا بچه‌ها هم از نظر ذهنی رشد کنن هم دست‌ورزی بهتری داشته باشن. توی این سن اگر بچه‌ها با دستاشون بیشتر کار کنن، انگشتشون قوی‌تر ‌می‌شه و در سنین مدرسه راحت‌تر می‌تونن تکالیفشون رو انجام بدن. دلیل اینکه این بازی‌ها جزو بهترین بازی برای کودکان در نظر گرفته ‌می‌شه اینه که ذهنشون رو درگیر ‌می‌کنه و همین عامل باعث ‌می‌شه تا از نظر ذهنی به خوبی رشد کنند.

بازی پرتاب توپ و تمرکز

بازی پرتاب توپ هم یک بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 ساله که باعث ‌می‌شه تا تمرکزشون هم به مقدار زیادی بالا بره. در این بازی بچه‌ها توپ رو به سمت هدف خاصی مثل سبد، حلقه و ... پرتاب کنن و تمرکز خودشون رو طی این بازی افزایش بدن. توپ بازی برای بچه‌ها همیشه جذابه و می‌تونید ازش به عنوان یک گزینه عالی برای بازی بچه‌ها استفاده کنید.

بازی‌های موسیقی یک بازی جذاب برای کودکان

شنیدن صدای موسیقی و ایجاد ریتم در آن علاوه بر این که بهترین بازی برای کودکان در این سنه، باعث ‌می‌شه تا حس شنیداری و لامسه اونا هم به مقدار زیادی تقویت بشه. همچنین صدای موسیقی ریتم مغز کودک رو آروم ‌می‌کنه و باعث ‌می‌شه تا بچه‌ها از نظر ذهنی آروم‌تر بشن. البته باید دقت داشته باشید که موسیقی متناسب با سن بچه رو براش انتخاب کنید. در سنین پایین کیبورد موسیقی، سنتورهای کوچک و مواردی از این قبیل می‌تونن برای بچه‌ها بسیار مفید و آرامش بخش باشن.

بازی‌های آموزشی برای کودکان

در بین انواع بازی جذاب برای کودکان 3 تا 6 سال، بازی‌های فکری و آموزشی زیادی طراحی شدن که می‌تونید ازشون استفاده کنید. بازی‌هایی مثل آموزش حروف الفبا، آموزش رنگ و نقاشی و مواردی از این قبیل رو می‌تونید برای بچه‌ها در این سن تدارک ببینید و بدین صورت آموزش‌های قبل از مدرسه رو بهتر یاد بگیرن. شکل‌ها، اعداد و بسیاری از آموزش‌های لازم ابتدایی رو می‌تونید در قالب بازی به بچه‌ها یاد بدین.

انواع بازی جذاب برای کودکان

خمیر بازی یکی از انواع بازی جذاب برای کودکان

بهترین بازی برای کودکان بازی با خمیره. البته باید یادتون باشه اگه کودکتون خیلی سنش پایینه نباید بدون نظارت خودتون با خمیر بازی کنه؛ چون ممکنه اونو قورت بده یا وارد دهانش کنه. خمیربازی برای دست‌ورزی بچه‌ها خیلی مفیده. تقویت انگشتان دست خیلی در این سن برای بچه‌ها مهمه. بچه‌ها یاد ‌می‌گیرن با خمیر بازی نرم و انعطاف‌پذیر، هر شکلی که دوست دارن رو درست کنن. بدین صورت خلاقیت خودشون رو تقویت می‌کنند.

والدین آگاه در هر سنی بازی جذاب برای کودکان خودشون رو پیدا ‌می‌کنن و وقت کافی برای بازی کردن با بچه‌ها در نظر می‌گیرند. در این صورت بچه‌ها به مراتب حال بهتری خواهند داشت و از نظر جسمی، ذهنی و روانی بسیار سریع‌تر رشد ‌می‌کنن.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋