راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه لکه های پررنگ را از روی پارچه پاک کنیم؟

چگونه لکه های پررنگ رو از روی پارچه پاک کنیم؟

چگونه لکه های پررنگ رو از روی پارچه پاک کنیم؟

نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه یکی از نکاتی هستش که حتما شما عزیزان علاقه دارید با اون آشنا بشین. لک های پررنگی که روی پارچه یا لباس ایجاد میشن، ممکنه گاهی باعث بلااستفاده شدن اون پارچه یا لباس بشن. به همین دلیل خیلی از افراد به دنبال راهی هستن تا بتونن این لک های پررنگ رو از روی لباس از بین ببرن. توی این مقاله قراره راه هایی برای از بین بردن و حذف کردن این لک ها به شما دوستان عزیز آموزش بدیم. پس همراه ما باشید.

آشنایی با نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه های سفید

نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه های سفید و رنگ روشن، معمولا سخت تر و حساس تر از سایر پارچه هاست. برای پاک کردن لک های پررنگ از پارچه های سفید و رنگ روشن، راه های زیادی پیش روی شما قرار داره. یکی از بهترین راه ها استفاده از قرص های آسپرینه. قرص های آسپرین می تونن بدون ایجاد مشکل روی پارچه لک های اون رو از بین ببرن. برای استفاده از این قرص ها تنها کافیه که چند عدد آسپرین رو درون یک ظرف آب حل کنید و بعد لباستون رو درون آب قرار بدید. بعد از نیم ساعت تا 40 دقیقه لک از روی لباستون پاک میشه.

برای پاک کردن لکه-پارچه های سفید می تونید از جوش شیرین، سرکه سفید و حتی چای سبز هم استفاده کنید. این ماده ها با بدون داشتن اثر شیمیایی، می تونن لک های پررنگ رو خیلی راحت پاک کنن. البته می تونید برای پاک کردن لک از مواد شوینده شیمیایی هم استفاده کنید، اما این مواد می تونن بافت و نسوج پارچه رو به مرور زمان از بین ببرن. پس استفاده از پاک کننده های طبیعی که معرفی کردیم، راه موثرتری هستش.

چطور لکه رنگ پلاستیک رو از روی لباس پاک کنیم؟

پاک کردن لک از روی لباس

معرفی انواع لکه ها و نحوه پاک کردنشون از روی لباس

توی این بخش از مقاله می خوایم نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه در انواع مختلف رو آموزش بدیم. بعضی از لک ها به قدری پررنگ هستن که با مواد معمولی نمیشه پاکشون کرد. یکی از این لک ها، لک جوهر یا خودکار هستش. برای پاک کردن لک خودکار یا جوهر، بهترین راه استفاده از الکله. به این ترتیب که یه مقدار الکل سفید رو روی لک بریزید و اجازه بدید حدود نیم ساعت خیس بخوره. بعد از گذشت این زمان می تونید خیلی راحت لک رو از روی لباس پاک کنید.

کاکائو، شکلات یا قهوه هم از خوراکی هایی هستن که خیلی از بچه ها بهش علاقه دارن. ممکنه کوچولوتون بعد از خوردن این خوراکیای خوشمزه لباسش رو لک کنه. تو این مواقع باید اول باقی مونده شکلات یا کاکائو رو از رو لباس پاک کنید. بعد از این کار سرکه سفید یا آمونیاک می تونه به شما برای پاک شدن کامل لک شکلات کمک کنه. ممکنه یه وقتایی طی اتفاقات مختلف لباستون خونی بشه. لک خون جزء اون دسته از لک هاییه که پاک کردنش سخته. برای پاک کردن لکه های خونی از محلول آمونیاک استفاده کنید. در نهایت بعد از پاک شدن کلی لک، اون رو تو آب نمک قرار بدید تا لک به طور کامل از بین بره.

نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه برای خانم ها اهمیت زیادی داره. حتما براتون پیش اومده که موقع رنگ کردن موها یا ابروهاتون کمی از رنگ روی لباس بریزه. حالا چطور می تونید لک های رنگ مو رو از روی لباس پاک کنید؟ الکل، آمونیاک، جوش شیرین و سرکه، گزینه های خیلی خوبی برای پاک کردن رنگ مو از روی لباس شناخته میشن.

نکاتی در مورد نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه

در ادامه بحث نحوه تمیز کردن لک های پررنگ از روی پارچه، اجازه بدید در مورد لک های چمن بحث کنیم. خیلی از مادرایی که پسر بچه دارن، همیشه با مشکل لک چمن روی لباس بچه هاشون مشکل دارن. پسر بچه ها علاقه زیادی به فوتبال و زمین چمن دارن و همیشه لباس هاشون پر از لک سبز و قهوه ایه. برای پاک کردن لکه های این شکلی، بهتره مقداری سرکه سفید رو گرم کنید و با یه پنبه روی محل لکه بمالید.

منبع
womenshealth.gov

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋