راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین فیلرها و هر آنچه که باید در مورد آنها بدانید

بهترین فیلرها و هرآنچه که باید در رابطه با آن‌ها بدانید

 

فیلرهای پوستی، برای جوان‌سازی نواحی مختلف پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند و یکی از این نواحی، لب‌ها هستند. فیلر لب ، انواع مختلفی دارد که بهترین آن‌ها فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید با خاصیت آبرسانی فراوان هستند.

هیالورونیک اسید، مولکولی است که به‌طور طبیعی در پوست و بافت همبند بدن شما یافت می‌شود. هیالورونیک اسید، یک پلی‌ساکارید طبیعی است که در بدن انسان یافت می‌شود. این ماده به‌عنوان یک عامل نرم‌کننده و روان‌کننده مفاصل، اعصاب، مو، پوست و چشم ما عمل می‌کند و خاصیت آبرسانی فراوانی دارد.

 

از اصلی‌ترین وظایف هیالورونیک اسید، حفظ رطوبت (آبرسان قوی) و صاف نگه داشتن پوست است. هیالورونیک اسید مؤثرترین عامل در کاهش خشکی پوست است. هیالورونیک اسید جذب‌کننده‌ی رطوبت است و از این نظر همانند یک اسفنج، رطوبت را در خود نگه می‌دارد. هیالورنیک اسید با حبس رطوبت، به سلول حجم می‌بخشد و آن را همیشه مرطوب و شاداب نگه می‌دارد.

شما حتی می‌توانید هیالورونیک اسید را به‌عنوان مکمل مصرف کنید؛ اما توصیه می‌کنیم قبل از انجام این‌کار با پزشک مشورت کنید. به‌طور معمول، هیالورونیک اسید بیشتر به‌عنوان یک درمان موضعی مانند لوسیون سرم یا ژل استفاده می‌شود؛ اما در ساختار فیلرهای پوستی به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

فیلر لب چیست؟

فیلر‌های لب، موادی تزریقی هستند که به لب‌های شما حجم می‌دهند. آن‌ها نوعی فیلر پوستی هستند.

فیلر‌ لب از هیالورونیک اسید مصنوعی (HA) تشکیل شده است. مارک‌های مختلفی از فیلر‌های لب در بازار وجود دارد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به ژوابکس، ژوویدرم، رستیلن و... اشاره کرد.

چرا از فیلر لب استفاده می‌شود؟

فیلر‌های لب، به لب‌های شما حجم می‌دهند یا به اندازه‌ی آن‌ها می‌افزایند. آن‌ها روند پیری را متوقف نمی‌کنند؛ اما ممکن است به تأخیر انداختن نیاز به جراحی تهاجمی‌تر بزرگ‌کردن لب، مانند کاشت لب یا لیفت لب کمک کنند. آن‌ها همچنین می‌توانند به شما در دستیابی به ظاهر دلخواه کمک کنند که باعث افزایش عزت نفس شما می‌شود.

با گذشت زمان، ممکن است حجم لب‌های خود را از دست بدهید که ممکن است در نتیجه موارد زیر باشد:

  • ژنتیک
  • سیگار کشیدن
  • آسیب خورشید

ماندگاری فیلر‌ لب چقدر است؟

فیلر‌های لب معمولاً 12 تا 18 ماه دوام می‌آورند. بااین‌حال، این موضوع به سن شما بستگی دارد و اینکه بدن شما با چه سرعتی کالری‌ها را به انرژی (متابولیسم) تجزیه می‌کند. افراد جوان‌تر کالری را سریعتر می‌سوزانند؛ بنابراین فیلر‌های لب در این افراد دوام زیادی ندارند.

یک عکس مفید است یا خیر.

بهترین فیلرها و هرآنچه که باید در رابطه با آن‌ها بدانید

اگر به BLT آلرژی دارید، ممکن است پزشک شما یک تزریق بلوک عصبی برای بی‌حس کردن لب‌های شما انجام دهد. حدود ۱۵ تا 30 دقیقه پس از تزریق، لب‌های شما باید بی‌حس شوند.

سپس پزشک شما از یک سوزن نازک برای تزریق فیلر لب به هر یک یا همه قسمت‌های لب شما، از جمله لبه‌های لب (حاشیه ورمیلیون)، انحنای مرکز لب بالایی (کمان کوپید) و کمان‌های دهانی (گوشه‌های دهان شما) استفاده می‌کند. شما هیچ دردی احساس نخواهید کرد؛ اما ممکن است احساس نیشگون گرفتن داشته باشید. به‌طور متوسط، پزشک شما ۱ میلی‌لیتر فیلر لب را به لب‌های شما وارد می‌کند که حدود یک پنجم قاشق چای خوری است. سوزن بیشتر از ۲.۵ میلی‌متر در پوست شما فرو نمی‌رود.

پزشک شما ممکن است یک کیسه یخ روی لب‌های شما در طول عمل قرار دهد تا تورم و کبودی را به حداقل برساند.

کل این روش ممکن است 30 دقیقه یا نهایتاً تا دو ساعت طول بکشد.

بعد از عمل فیلر لب چه اتفاقی می‌افتد؟

پس از تکمیل این روش، پزشک ممکن است به آرامی لب‌های شما را ماساژ دهد تا فیلر را جذب کنند. ممکن است به گذاشتن کمپرس یخ روی لب‌های شما نیز ادامه دهد.

پزشک، شما را تا ۱۵ دقیقه تحت نظر خواهد داشت تا مطمئن شود که هیچ عارضه جانبی از جمله سرگیجه، حالت تهوع یا خون‌ریزی شدید را تجربه نمی‌کنید. هنگامی‌که آن‌ها تشخیص دادند که دیگر نیازی به نظارت ندارید، به شما اجازه می‌دهند به خانه بروید. یک بی‌حس‌کننده موضعی شما را خسته یا گیج نمی‌کند؛ بنابراین می‌توانید خودتان را به خانه برسانید. با‌این‌حال، ممکن است نیاز داشته باشید تا از یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود بخواهید که شما را به خانه برساند.

لب‌های شما ممکن است متورم، حساس و کبود شده باشند. تورم معمولاً بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین می‌رود؛ اما ممکن است در موارد نادری تا یک هفته طول بکشد.

پزشک شما نیز حدود دو هفته پس از عمل برای نظارت بر لب‌های شما، قرار ملاقات بعدی را تعیین می‌کند. آن‌ها ممکن است عکس دیگری برای پرونده پزشکی شما بگیرند تا بتوانید ببینید که لب‌های شما قبل از عمل و بعد از بهبودی چگونه به نظر می‌رسد.

نکات زیر به بهبود لب‌های شما کمک می‌کند:

  • برای کاهش التهاب، درد و تورم از کیسه یخ تا ۱۰ دقیقه استفاده کنید.
  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت از استفاده از رژ لب، بالم لب یا هر محصول دیگری روی لب خودداری کنید.
  • از دست زدن یا به هم زدن لب‌های خود، از جمله بوسیدن و استفاده از نی خودداری کنید.
  • مراقب مسواک زدن دندان‌های خود باشید.
  • مقدار زیادی آب بنوشید.
  • حداقل به مدت ۲۴ ساعت از ورزش خودداری کنید

مزایای فیلر لب چیست؟

فیلر لب مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • آن‌ها بی‌خطر هستند و روش تزریق فیلر لب نیز بی‌خطر است، همچنین خطر عوارض جانبی کمی وجود دارد.
  • آن‌ها می‌توانند عزت نفس شما را افزایش دهند.
  • آن‌ها برگشت‌پذیر هستند. اگر از ظاهر خود راضی نیستید، پزشک شما می‌تواند آنزیمی (هیالورونیداز) را برای حل کردن فیلر لب شما تزریق کند.

خطرات فیلر لب چیست؟

تزریق فیلر لب نیز ممکن است همچون سایر تزریقات، خطراتی را به‌همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • خونریزی و درد در محل‌های تزریق
  • فعال شدن مجدد تب سرد
  • تغییر رنگ یا حساسیت
  • عفونت.
  • مرگ بافتی (به خطر افتادن عروق)، که در صورت تزریق فیلر لب به داخل یا اطراف شریان، می‌تواند رخ دهد.
  • لب‌های شما ممکن است اندازه‌های مختلفی داشته باشند (عدم تقارن).
  • فیلر لب ممکن است در نواحی دیگر صورت شما، معمولاً به سمت بینی (مهاجرت) برود و خون‌ریزی ایجاد کند.

آیا فیلر‌های لب درد دارند؟

ممکن است درد خفیفی را در محل‌های تزریق تجربه کنید. درد باید بعد از 12 تا ۲۴ ساعت از بین برود.

آیا فیلر لب دائمی است؟

فیلر‌های لب دائمی نیستند. آن‌ها به آرامی با گذشت زمان (معمولاً 12 تا 18 ماه پس از دریافت آن‌ها، بسته به متابولیسم شما) از بین ‌می‌روند. ممکن است برای حفظ حجم مورد نظر خود به درمان‌های روتین پوستی نیاز داشته باشید.

زمان نقاهت چقدر است؟

پس از 12 تا ۲۴ ساعت، درد شما باید برطرف شود. تورم شما باید بعد از ۲۴ تا ۴۸ ساعت از بین برود؛ اما ممکن است تا یک هفته نیز طول بکشد.

اگر می‌خواهید قبل از یک رویداد بزرگ مانند عروسی، لب‌هایتان پر شود، باید این عمل را حداقل دو هفته زودتر برنامه‌ریزی کنید تا مطمئن شوید که به‌طور کامل بهبود یافته‌اید.

بهترین فیلر موجود در بازار کدام است؟

پیش از هرچیزی باید این موضوع را بدانید که فیلرهای پوستی، با اهداف مختلفی تولید می‌شوند. این یعنی فیلر پوستی مخصوص رفع چین‌وچروک را نمی‌توان به‌عنوان فیلر لب استفاده کرد. ما در این مطلب درمورد آبرسانی و همچنین افزایش حجم لب‌ها صحبت کردیم. درحال‌حاضر، بهترین فیلرهای موجود در بازار جهت آبرسانی و همچنین افزایش حجم لب‌ها، فیلرهای ژوابکس سافت‌ تاچ و ژوابکس لیپ هستند که هر دو محصول توسط شرکت رزفارما سوئیس تولید شده‌اند.

فیلر پوستی ژوابکس سافت تاچ (Soft Touch)

فیلر آبرسان پوست ژوابکس سافت‌ تاچ، یکی از فیلرهای پوستی پرکاربرد است که می‌تواند به‌ جوان‌سازی پوست کمک کند. این فیلر در کنار بهبود ویژگی‌های ظاهری پوست، می‌تواند باعث ایجاد شفافیت پوست، حجم‌دهی و همچنین آبرسانی پوست شود. این فیلر صورت می‌تواند کلاژن‌سازی پوست را تحریک کند.

بهترین فیلرها و هرآنچه که باید در رابطه با آن‌ها بدانید

فیلر پوستی ژوابکس سافت تاچ خواص مرطوب‌کنندگی و جوان‌سازی دارد و می‌تواند اثر پُرکنندگی و بازسازی پوستی داشته باشد. همان‌طوری که می‌توان از نام فیلر نیز متوجه شد، از این فیلر معمولاً برای رفع چین‌وچروک‌های سطحی پوست استفاده می‌شود. ژوابکس سافت تاچ، به لایه‌ی بالایی پوست (درم) تزریق می‌شود تا به پوست حجم بخشیده و اثری طبیعی ایجاد کند.

فیلر پوستی ژوابکس لیپ (Lips)

ژوابکس لیپ، فیلر پوستی مخصوص لب است که توسط شرکت رزفارما سوئیس تولید شده است. فرمولاسیون خاص ژوابکس لیپ می‌تواند در کنار ایجاد یک اثر طبیعی، به لب‌ها وضوح و برجستگی ‌ببخشد. ژوابکس لیپ در اصل به‌عنوان یک فیلر لب فرموله شده است؛ اما ویژگی‌های ایده‌ئالی برای استفاده در موارد دیگری همچون رفع عدم تقارن لب و از بین بردن چروک پشت لب دارد.

این روزها به‌دلیل تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی و همچنین فیلم‌های سینمایی، افراد زیادی می‌خواهند لب‌های خود را حجیم کنند یا ظاهر آن را متقارن سازند. زیبایی لب با تزریق فیلر پوستی ژوابکس لیپ این امکان را به شما می‌دهد تا لب‌های زیبا و حجیمی داشته باشید. امروزه جهت حجیم کردن لب‌ها از رایج‌ترین روش یعنی تزریق فیلر استفاده می‌شود. برای لب‌ها و ناحیه‌ی اطراف دهان نیز همانند سایر نقاط صورت، انواع مختلفی از فیلرهای پوستی وجود دارد که مشهورترینِ آن‌ها، فیلرهای مبتنی بر هیالورونیک اسید هستند.

منبع: zhoabex.ir

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋