راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چه غذاهایی به سختی هضم می شوند؟

غذاهای سرخ شده:

آنها سرشار از چربی هستند و می‌توانند باعث اسهال شوند. سس‌های غنی، تکه‌های چرب گوشت و دسرهای کره‌ای یا خامه‌ای نیز می‌توانند مشکلاتی را ایجاد کنند. غذاهای برشته یا پخته و سس‌های حاوی ماست را انتخاب کنید.

میوه‌ها:

از آنجایی که آنها سرشار از فیبر هستند و اسیدی می‌توانند باعث ناراحتی معده برخی افراد شوند. اگر وضع معده‌تان خوب نیست می‌توانید از پرتقال، گریپ فروت و سایر مرکبات استفاده کنید.

فیبر بیش از حد:

غذاهای سرشار از این کربوهیدرات سالم مانند غلات کامل و سبزیجات برای هضم غذا مفید هستند اما اگر شروع به خوردن مقدار زیادی از آنها کنید سیستم گوارشی شما ممکن است در تنظیم فیبرها مشکل داشته باشد. بنابراین مقدار فیبر مصرفی خود را به تدریج افزایش دهید.

لوبیا:

آنها سرشار از پروتئین و فیبر سالم هستند اما قندهای هضم سختی نیز دارند که باعث ایجاد گاز گرفتگی می‌شوند. بدن شما آنزیم‌هایی ندارد که بتواند آنها را تجزیه کند. در عوض باکتری‌های روده شما این کار را انجام می‌دهند و در این فرآیند گاز تولید می‌کنند. برای خلاص شدن از شر برخی ازگازگرفتگی‌‌های مزاحم این نکته را امتحان کنید: لوبیای خشک را حداقل 4 ساعت خیس کنید و قبل از پختن آب آن را دور بریزید.

کلم:

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی و کلم دارای همان قندهایی هستند که لوبیا را گازدار می‌کند. فیبر بالای آنها همچنین می‌تواند هضم آنها را سخت کند. هنگام مصرف کلم بهتر است آنها را بخار پز کنید و خام مصرف نکنید. 

غذاهای ادویه دار: 

برخی از افراد پس از خوردن ادویه دچار سوء هاضمه یا سوزش سر دل می‌شوند به خصوص زمانی که یک وعده غذایی حجیم خورده باشند. مطالعات نشان می‌دهد که ماده تند فلفل چیلی باعث دیر هم شدن غذا می‌شود. 

محصولات لبنی:

اگر آنها باعث اسهال، نفخ و گاز شوند ممکن است مشکل "عدم تحمل لاکتوز" داشته باشید. این بدان معناست که شما آنزیمی ندارید که قند موجود در شیر و سایر اشکال لبنیات را هضم کند.

نتیجه‌گیری:

کارشناسان می‌گویند اگر وزن اضافی  دارید وعده‌های کوچک تری بخورید و بعد از غذا دراز نکشید زیرا با این کار می‌توانید فشاری که غذا را به سمت بالا می‌راند کاهش دهید. همچنین بدانید که چه غذاهایی برای شما مشکل ایجاد می‌کند تا بتوانید از آنها اجتناب کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋