راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۱۱ علت درد در سمت راست بدن

درد در سمت راست شما می‌تواند به دلایل مختلف رخ دهد. اگرچه برخی ممکن است جدی نباشند اما برخی دیگر ممکن است نیاز به مراقبت فوری پزشکی داشته باشند. بنابراین مهم است که برای معاینه به پزشک مراجعه کنید تا هرگونه مشکل جدی را رد کنید.  مهم است که به یاد داشته باشید که اندام‌های حیاتی در هضم و عملکرد ادرار در این ناحیه از بدن نقش دارند. بنابراین نباید رد کنید که درد ممکن است مربوط به تغییر در این اندام‌ها باشد. در هر صورت باید نسبت به سایر علائم مانند تب، اسهال، یا درد شدید و طولانی هوشیار باشید.  اگر چنین است باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. قطعاً باید از خود درمانی یا امتحان کردن روش‌های درمانی که توسط پزشکتان تأیید نشده است اجتناب کنید. انجام این کار می‌تواند مشکل را بدتر کند.  

درد سمت راست بدن کدام اعضا‌ها وجود دارند؟

- یک کلیه

- یک ریه

- لوب سمت راست کبد

- کیسه صفرا

- بخشی از روده بزرگ

- آپاندیس

- یک تخمدان

درد در سمت راست بدن به چه علت شروع به درد می‌کند؟

 آسیب استخوان:

 این یکی از دلایل اصلی درد در سمت راست اطراف قفسه سینه است. صدمات در این ناحیه بسیار دردناک هستند و با انبساط قفسه سینه و نفس کشیدن می‌تواند دردناک باشد. علاوه بر این ممکن است مدتی طول بکشد تا بهبود یابد.

 پنومونی:

 پنومونی یکی دیگر از علل احتمالی بوده اگرچه بسیار کمتر شایع است. این دردی تیز و کوبنده است و با تنفس عمیق یا سرفه بدتر می‌شود. این وضعیت همچنین با علائمی مانند سرفه، مخاط زرد، تب، لرز و مشکل در تنفس همراه است.

کیسه صفرا:

 درد در سمت راست نیز می‌تواند ناشی از مشکلات کیسه صفرا مانند سنگ کیسه صفرا باشد. بیمار مبتلا به سنگ کیسه صفرا با تغییر رنگ پوست مایل به زرد و تب مراجعه می‌کند. علاوه بر این معمولاً درد در قسمت بالای سمت راست یا وسط شکم وجود دارد.

 گاز‌ها:

 گاهی گاز‌ها عامل این درد هستند. این به این دلیل رخ می‌دهد که بدن به درستی هضم نمی‌کند یا مشکل از وجود یبوست است. درد در سمت راست شما به دلیل این علت زمانی ایجاد می‌شود که گاز به دام افتاده یا به خوبی در سیستم گوارش حرکت نمی‌کند.

آپاندیسیت:

 آپاندیسیت می‌تواند با درد در شکم یا در قسمت بالای شکم شروع شود که سپس به سمت راست پایین منتقل می‌شود. هنگامی که فشار وارد می‌شود درد شدیدی احساس خواهد شد. اگر آپاندیسیت دارید ممکن است حالت تهوع، استفراغ، از دست دادن اشتها یا اسهال را نیز تجربه کنید.

پانکراتیت:

 لوزالمعده در زیر کبد و پشت معده قرار دارد. شرایط پزشکی مانند سرطان پانکراس یا پانکراتیت می‌تواند باعث درد در سمت راست بالای شکم شود.

فتق شکم:

 عمل‌های فتق شکمی برای جلوگیری از فتق خفه شده بسیار رایج است. بسته به موقعیت آن فتق می‌تواند باعث درد شکم در سمت راست معده شود و در لمس آن ناحیه دردناک خواهد بود. همچنین می‌تواند باعث تهوع یا استفراغ مکرر شود.

مشکلات کلیوی:

 عفونت مثانه یا عفونت در هر قسمت دیگر از دستگاه ادراری می‌تواند به کلیه‌ها گسترش یابد و باعث التهاب و درد شود. این درد یک درد شکمی در زیر سمت راست شکم است که بعداً می‌تواند به پشت نیز سرایت کند.

 کولون:

 کولون فوقانی در سمت راست شکم قرار دارد و قسمت نهایی دستگاه گوارش است. درد می‌تواند نتیجه التهاب روده مانند کولیت، سندرم روده تحریک‌پذیر یا بیماری کرون باشد.

 کیست‌های تخمدان:

 کیست‌ها توده‌های کوچکی هستند که روی سطح یا داخل تخمدان یافت می‌شوند. اگرچه آن‌ها اغلب خوش خیم هستند اما اگر بزرگ باشند یا پاره شوند می‌توانند باعث درد شوند.

مشکلات ستون فقرات: 

اگر درد در سمت راست به سمت عقب ایجاد شده ممکن است ناشی از مشکل در ستون فقرات باشد. این شامل اسکولیوز بوده اگرچه ممکن است چرخش یا جابجایی مهره‌ها از جمله برخورد وجود داشته باشد.

 

درد در سمت راست بدن چگونه تشخیص داده می‌شود؟

- محل درد

- مدت زمان و پیشرفت درد

- اگر درد در ناحیه دنده‌ها باشد باید بدانید که آیا سرفه، تب، آسیب به آن ناحیه، تنگی نفس یا آسیب‌های پوستی دارید

- سابقه پزشکی و جراحی

 

منبع:

steptohealth.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋