راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

به چه علت بعد از خوردن شیرینی دچار دندان درد می شویم؟

 از بین رفتن مینای دندان:

اگر دندان‌های شما مینای خود را از دست داده‌اند می‌توانند حساسیت بیشتری داشته باشند. نه فقط به قند بلکه به چیز‌های دیگر مانند نوشیدنی‌ها یا غذای بسیار گرم یا سرد. مینا لایه بیرونی دندان‌های شماست و از آن‌ها در برابر پوسیدگی محافظت می‌کند. اما اگر شروع به فرسایش کرد شما در معرض خطر پوسیدگی دندان هستید بنابراین مهم است که به هر حساسیتی که احساس می‌کنید توجه داشته باشید. همچنین اگر خیلی سخت مسواک بزنید یا مو‌های مسواک شما خیلی سفت باشد مینای دندان شما از بین می‌رود. به دنبال یک مسواک با مو‌های نرم باشید. هنگام مسواک زدن چه از مسواک دستی یا برقی استفاده می‌کنید به آرامی با حرکات دایره‌ای مسواک بزنید نه محکم یا مستقیم به جلو و عقب روی دندانهایتان. آنچه می‌خورید نیز می‌تواند روی مینای دندان شما تأثیر بگذارد. غذا‌هایی مانند ترشی، زغال اخته، هر چیزی که گوجه فرنگی در آن وجود دارد و همچنین قهوه و الکل همگی می‌توانند به دندان‌های شما آسیب بزنند. آن‌ها می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند و دندان‌های شما را در معرض خطر پوسیدگی قرار دهند. این غذا‌ها همچنین می‌توانند باعث تغییر رنگ دندان‌ها شوند.

 حفره‌ها:

حساسیت به قند همچنین می‌تواند بدتر از از بین رفتن مینای دندان باشد. همچنین می‌تواند نشانه‌ای از وجود حفره در دندان‌های شما باشد. اگر احساس حساسیت به دندان دارید به پزشک مراجعه کنید. ممکن است حفره‌هایی وجود داشته باشد که باید آن‌ها را پر کنند.

 آسیب دندان:

هر گونه ضربه به دندان‌ها می‌تواند باعث ایجاد حساسیت شود. اگر دندان‌های شما در اثر تصادف یا در حین ورزش آسیب دیدند ممکن است حساسیت به قند طبیعی باشد. اگر دندان قروچه کنید می‌تواند به دندان‌های شما آسیب برساند و مینای دندان را از بین ببرد و منجر به افزایش حساسیت شود.

 استفاده از مواد سفید‌کننده:

برخی از درمان‌های سفید‌کننده دندان می‌توانند باعث حساسیت موقت به قند شوند. این معمولاً بر خلاف حساسیت ناشی از پوسیدگی دندان یا از بین رفتن مینای دندان از بین می‌رود.

 بیماری لثه:

بیماری لثه فقط لثه‌ها را تحت تأثیر قرار نمی‌دهد. همچنین می‌تواند بر حساسیت و سلامت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. اگر از التهاب لثه یا پریودنتیت رنج می‌برید ممکن است به قند موجود در دندان‌ها و لثه‌های خود نیز حساسیت داشته باشید.

 

چگونه از حساسیت دندان به قند جلوگیری کنیم؟

مراقب آنچه می‌خورید باشید:

اولین قدم این است که مراقب آنچه می‌خورید باشید. اگر مقدار زیادی غذای ناسالم می‌خورید ممکن است در معرض خطر افزایش سلامت دهان و دندان قرار بگیرید. کمبود ویتأمین می‌تواند با ضعیف کردن دندان‌ها به پوسیدگی دندان کمک کند بنابراین مهم است که یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید. برخی از غذا‌هایی که می‌توانند به جلوگیری از از بین رفتن مینای دندان کمک کنند (و در نتیجه از حساسیت قند نیز جلوگیری می‌کنند) شامل سبزیجات، غذا‌های غنی از فیبر، ماست، پنیر و شیر است.

 مراقب مصرف قند خود باشید:

اگر بعد از خوردن شکر دندانهایتان درد می‌گیرد گزینه‌ی دیگر کاهش میزان قند مصرفی است. نه تنها از چیز‌هایی که به دندانهایتان آسیب می‌زند اجتناب می‌کنید بلکه خوردن قند کمتر برای دندانهایتان بهتر است و می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی کمک کند.

غذا‌های اسیدی مصرف نکنید:

غذا‌های اسیدی می‌توانند مینای دندان را از بین ببرند. اجتناب از این غذا‌ها می‌تواند به حفظ مینای دندان برای مدت طولانی‌تری کمک کند و خطر ایجاد حفره را کاهش دهد.

 عادات مسواک زدن را تغییر دهید:

اگر خیلی سخت مسواک می‌زنید ممکن است به دندان‌های خود آسیب بزنید. ممکن است لازم باشد سبک مسواک زدن خود را تغییر دهید تا ملایم‌تر باشد اما تعویض مسواک نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد.

 

از چه نوع خمیر دندان و مسواکی استفاده کنیم؟ 

اگر دندان‌های شما عموماً حساس‌تر هستند انواع خمیردندان‌هایی وجود دارند که در زمینه حساسیت دندان‌ها تخصص دارند. این‌ها باید در هر جایی که خمیر دندان فروخته می‌شود در دسترس باشد. همچنین می‌توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید تا بپرسید چه چیزی توصیه می‌کند. البته مهم‌ترین چیزی که باید در مسواک به دنبال آن باشید مو‌های نرم است. مو‌های سفت می‌توانند روی مینای دندان شما ساییده شوند. مو‌های نرم با حفظ مینای دندان شما به همان خوبی تمیز می‌شوند.

حساسیت دندان به مواد شیرینی چگونه درمان می‌شود؟

 دارو‌های مسکن:

مسکن‌های بدون نسخه می‌توانند به کاهش درد فوری در هنگام تجربه حساسیت به قند کمک کنند. اگر دندانهایتان در حین یا بعد از غذا درد می‌کند مصرف مسکن می‌تواند به کاهش درد کمک کند.

 محافظ دهان:

اگر دندانهایتان را به هم می‌سایید که مینای دندان را از بین می‌برد محافظ دهانی که در شب استفاده می‌شود می‌تواند به محافظت از دندان‌های شما در برابر آسیب کمک کند.

پر کردن:

اگر حفره دارید پر کردن آن‌ها می‌تواند به کاهش حساسیت کمک کند. قند دیگر قادر به تماس مستقیم با نقطه پوسیده نخواهد بود. برای سلامت دندان بهتر است در اسرع وقت پر شود.

فلوراید:

فلوراید باعث می‌شود دندان‌ها در برابر مواد غذایی اسیدی و قند‌های مصرفی مقاوم‌تر شوند. این ماده معدنی را تقویت می‌کند که سلامت مینای دندان را بهبود می‌بخشد. فلوراید انواع مختلفی دارد از ژل گرفته تا دهانشویه.

خمیر دندان مخصوص:

خمیردندان مخصوصی که برای دندان‌های حساس طراحی شده است نیز می‌تواند به کاهش حساسیت شما کمک کند.

شکر چه تأثیری روی دندان‌های من می‌تواند داشته باشد؟

 دندان درد:

شکر اگر زیاد مصرف شود می‌تواند باعث دندان درد شود. دندان درد همچنین می‌تواند ناشی از حفره‌ها و بیماری لثه باشد که شکر می‌تواند در ایجاد آن نقش داشته باشد.

 ایجاد حفره:

شکر باکتری‌های موجود در دهان را که باعث پوسیدگی دندان می‌شوند را افزایش می‌دهد. هرچه قند بیشتری بخورید محیط دهان شما برای پوسیدگی بهتر است.

بیماری لثه:

بیماری لثه یک عفونت باکتریایی لثه است. شکر باکتری‌های موجود در دهان را افزایش می‌دهد و در نتیجه باعث التهاب لثه و پریودنتیت می‌شود.

 

منبع:

desai-dental.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋