راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

حقایقی که باید درباره لیزر بدانید

لیزر چیست؟

لیزر مو‌های زائد روشی است که از یک پرتو نور شدید برای کاهش یا از بین بردن مو‌های ناخواسته در قسمت‌هایی از بدن استفاده می‌کند.  نور به ملانین (رنگدانه) موجود در فولیکول مو جذب می‌شود و به آن آسیب می‌رساند و در عین حال از پوست و بافت اطراف محافظت می‌کند.  لیزر درمانی برای انواع پوست قابل استفاده است اما به خاطر داشته باشید که برای همه‌ی پوست‌ها مناسب نیست. لیزر‌ها با عبور انرژی از سطح و هدف قرار دادن ملانین موجود در فولیکول مو که نور را جذب می‌کند کار می‌کنند.  هنگامی که پالس‌های لیزر در اجسام تیره (مانند مو) جذب می‌شوند خیلی سریع داغ می‌شوند. این گرما آب را در داخل فولیکول‌های مو به جوش می‌آورد و آن‌ها را در ریشه‌های خود بدون آسیب پوستی از بین می‌برد.  سپس فولیکول‌های مو طی چند هفته آینده به تدریج می‌میرند و توسط بدن جذب می‌شوند.

به چه علت لیزر برای از بین بردن مو‌های زائد توصیه می‌شود؟

بسیاری از افراد به دنبال راه حلی دائمی برای مو‌های ناخواسته صورت و بدن خود هستند زیرا ممکن است خجالت‌آور باشد و بر عزت نفس تأثیر بگذارد.  لیزر می‌تواند این مو‌های زائد را به طور دائمی کاهش دهد یا حتی بدون هیچ دردی از بین ببرد. همچنین برای از بین بردن مو‌های تیره در پوست‌های روشن و مو‌های روشن در پوست‌های تیره بسیار خوب عمل می‌کند.  

در حین لیزر چه احساسی خواهیم داشت؟

اکثر افرادی که لیزر کرده‌اند می‌گویند لیزر کردن مانند ضربه یا نیشگون گرفتن است و معمولاً خیلی سریع تمام می‌شود. البته گرمای لیزر به مدت ۲۴ ساعت در پوست شما باقی می‌ماند و به مرور زمان از بین خواهد رفت.  

برای گرفتن نتیجه‌ای مطلوب به چند جلسه لیزر نیاز داریم؟

ناحیه زیر بازو‌ها یا روی خط بیکینی شما ممکن است چندین بار لیزر شود تا مو‌ها از بین برود اما در برخی از نواحی مانند پا‌ها حداقل به ۴-۶ جلسه نیاز دارید و با این حال باز هم  تنها پس از یک جلسه لیزر نتایج قابل توجهی را مشاهده خواهید کرد.  به طور متوسط ۶-۸ جلسه مورد نیاز است تا افراد به نتیجه دلخواه خود برسند. بسته به اینکه ناحیه کوچک یا بزرگی را لیزر می‌کنید ممکن است حداقل ۸ تا ۱۲ جلسه لیزر کردن شما طول بکشد.  

آیا لیزر مو‌های زائد دائمی است؟

لیزر مو‌های زائد باعث کاهش ماندگاری مو‌ها می‌شود اما ریزش موی دائمی را ندارد. این بدان معنی است که اگر لیزر درمانی قطع شود فولیکول‌های مو ممکن است برای رشد مجدد تحریک شوند.  واقعیت این است که بدن هر فرد به طور منحصر به فردی به درمان‌های زیبایی و روش‌های پزشکی واکنش نشان می‌دهد. درک این نکته ضروری است که لیزر فقط رشد مو را به تأخیر می‌اندازد و به طور کامل آن را متوقف نمی‌کند.  

آیا لیزر مو‌های زائد مضرر است؟

اکثر مردم می‌گویند که اصلاً درد ندارد زیرا نور لیزر به رنگدانه مو‌های شما جذب می‌شود. گرمای حاصل از این فرآیند به فولیکول آسیب می‌رساند و رشد آن را متوقف می‌کند اما بافت اطراف به دلیل ناحیه ایمنی تولید شده توسط لیزر دست نخورده باقی می‌ماند. لیزر هنگامی که مو‌ها را از بین می‌برد صدای وزوز ایجاد می‌کند و این صدا‌ها می‌تواند باعث ناراحتی برخی افراد شود. برخی از افراد در طول درمان احساس سوزش خفیف می‌کنند اما می‌توان از کرم بی‌حس‌کننده موضعی برای کمک به کاهش این ناراحتی استفاده کرد. اگر از درد می‌ترسید نگران نباشید زیرا این روش در مقایسه با سایر گزینه‌های حذف مو مانند اپیلاسیون یا اصلاح نسبتاً بدون درد است.  با این حال اگر به شدت به درد حساس هستید با متخصص پوست خود صحبت تا بهترین گزینه را برای شما بیابید.

کدام نواحی بدن را می‌توان لیزر کرد؟

در ابتدا لیزر مو‌های زائد فقط برای صورت و ناحیه بیکینی در دسترس بود. با این حال از آن زمان تا به حال متخصصان پوست دستگاه‌های جدیدی پیدا کرده‌اند که می‌توانند مو‌ها را از نواحی مختلف بدن مانند زیر بغل، پا‌ها و پشت از بین ببرند. انجام لیزر مو‌های زائد برای افراد در هر سنی از جمله افراد ۲۰ ساله و افراد بالای ۶۰ سال بی‌خطر است.

آیا مردان هم می‌توانند لیزر کنند؟

بله لیزر مو‌های زائد برای آقایان نیزامکان است. حذف مو‌های زائد با استفاده از روش‌های سنتی مانند تراشیدن، خراشیدن یا استفاده از لوسیون‌ها ماندگاری خوبی نخواهد داشت. مطالعات نشان می‌دهد که تراشیدن، اپیلاسیون و الکترولیز باعث آسیب بیشتر به پوست ناحیه شرمگاهی مردان نسبت به لیزر واقعی می‌شود.

رنگ پوست چه تأثیر بر لیزر می‌گذارد؟

بهترین کاندید‌ها برای لیزر مو‌های زائد افرادی با رنگ مو‌های زبر، تیره و رنگ پوست روشن هستند. همچنین محتوای ملانین در پوست‌های تیره‌تر گرمای لیزر را به طور مؤثرتری جذب می‌کند که می‌تواند منجر به تغییر رنگ یا سوختگی شود. اگر پوست تیره یا مو‌های روشن دارید متخصص پوست ممکن است بتواند روش دیگری را برای رفع مو‌های زائد به شما توصیه کند. لیزر مو‌های زائد بر روی افرادی که پوست روشن و مو‌های تیره دارند بهترین کارایی را دارد زیرا در جایی که مقادیر زیادی ملانین (رنگدانه در مو و پوست ما) وجود دارد اثر حرارتی بالاتر است.

تفاوت بین لیزر و IPL چیست؟

IPL (نور پالس شدید) نیز یک روش غیر تهاجمی حذف مو‌های زائد است که از پالس‌های شدید نور برای آسیب رساندن به فولیکول‌ها استفاده می‌کند. این فرآیند را می‌توان برای همه نوع  پوستی استفاده کرد اما برای همه مناسب نیست زیرا ممکن است روی مو‌های بلوند روشن، خاکستری یا قرمز نتیجه مطلوبی نداشته باشد.  

لیزر مو‌های زائد چه عوارضی دارد؟

برخی از بیماران تا چند روز پس از انجام لیزر قرمزی در محل احساس می‌کنند اما معمولاً در عرض ۲۴ ساعت از بین می‌رود. همچنین این احتمال وجود دارد که لیزر مو‌های زائد باعث هایپرپیگمانتاسیون شود اما این اتفاق بسیار نادر است و فقط در افرادی رخ می‌دهد که پوست تیره‌تری دارند. عوارض جانبی که ممکن است در طول یا بعد از درمان رخ دهد شامل درد یا تورم، تاول، عفونت، جای زخم، تغییر رنگ پوست و سوختگی پوست شما در اثر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور لیزر است که در صورت عدم درمان فوری می‌تواند منجر به زخم‌های دائمی شود.

بعد از لیزر چه اتفاقی می‌افتد؟

 هنگامی که فردی با پوست بسیار تیره لیزر مو‌های زائد را روی پوست خود انجام می‌دهد خطر هیپرپیگمانتاسیون (افزایش ملانین) رخ می‌دهد. این را می‌توان با کرم‌های تجویزی و با اجتناب از تابش مستقیم نور خورشید درمان کرد. با این حال بسته به نوع پوست و قدرت لیزر مورد استفاده ممکن است ماه‌ها یا سال‌ها طول بکشد تا ملانین برطرف شود.

 

منبع:

nexym.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋