راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

ویزای شینگن چیست؟

معمولاً وقتی ویزای یک کشور خارجی را دریافت می‌کنید، مجاز هستید تا به صورت کوتاه و یا بلندمدت تنها به کشور صادر کننده ویزا سفر کنید؛ اما اگر موفق به دریافت مجوز ارزشمند و معتبر ویزای شینگن شوید، تمام معادلات تغییر کرده و شما این امکان را دارید تا با داشتن هر پاسپورت و تابعیتی، برای مدت زمانی مشخص، به بیش از 20 کشور برتر اروپا سفر کنید.

ویزای شینگن چیست؟

حوزه بدون مرز و اصطلاحاً border-free شنگن یک محدوده قراردادی متشکل از 26 کشور معتبر اروپا نظیر فرانسه، اسپانیا، پرتغال، سوئد و آلمان است که به شهروندان اتحادیه اروپا، افراد مقیم و یا دارنده ویزای شنگن این امکان را می‌دهد تا آزادانه به تمامی این کشورها سفر کنند.

این در حالی است که کشورهای اروپایی دیگری مثل کرواسی، بلغارستان، رومانی و قبرس هنوز عضو حوزه شنگن نشده‌اند؛ این بدین معنی است که با دریافت ویزای هر یک از این کشورها، مجاز به سفر بدون ویزا و آزادانه به حوزه گسترده شنگن و کشورهای نامبرده بالا نخواهید بود.

اگر به عنوان مثال برای ویزای شینگن توریستی آلمان اقدام کنید، چنانچه ویزای شنگن شما به صورت مولتی (چندبار ورود) صادر شود، امکان سفر آزادانه و بدون نیاز به دریافت ویزای مجدد را به سایر کشورهای این حوزه معتبر مثل سوئیس، سوئد، نروژ و بلژیک خواهید داشت.

البته ممکن است ویزای شینگن شما به صورت سینگل و یا دابل صادر شود که در این حالت تنها اجازه یکبار ورود به حوزه شنگن را دارید و در صورت خروج از این حوزه، حتی اگر ویزای شینگن شما دارای اعتبار باشد، مجاز به استفاده از آن نخواهید بود..

به طور خلاصه، ویزای شینگن دارای 3 تایپ معروف A، C و D و مختصات زیر است:

  • ویزای شینگن تایپ A (ترانزیت): برای حضور کوتاه 24 تا 48 ساعته در محدوده فرودگاهی شنگن و سفر به مقصدی خارج از این حوزه است.
  • ویزای شینگن تایپ C: نوع محبوب و متداول ویزای شنگن که به صورت کوتاه‌مدت صادر می‌شود و انواع ویزای توریستی، بازدید از خانواده، ویزای تجاری و خدمات درمانی شامل آن می‌شود.
  • ویزای شینگن تایپ D: نوع بلندمدت ویزای شنگن است که برای معمولاً برای متقاضیان مهاجرت کاری و یا تحصیلی کشورهای اروپایی حوزه شنگن صادر می‌شود و دارای اعتبار حداقل یکساله است.

شرایط دریافت ویزای شنگن

اگر مایل به درخواست ویزای توریستی شنگن باشید، شرایط اصلی موردنیاز شما شامل موارد زیر می‌شود:

  • سابقه سفر قوی به کشورهای معتبری مثل کره جنوبی ، ژاپن و استرالیا
  •  تمکن مالی بانکی مناسب: داشتن حداقل تمکن مالی 150 تا 200 میلیون تومانی در حساب بانکی
  • نداشتن سوءپیشینه
  • نداشتن مشکل جدی پزشکی

با توجه به اینکه پاسپورت ایران از آزادی سفر و روابط بین‌المللی نسبتاً محدودی در جهان برخوردار است، بهتر است با داشتن سابقه سفر و تمکن مالی قوی، ضعف احتمالی را پوشش داده و شانس موفقیت ویزای شینگن خود را افزایش دهید.

مدارک ویزای شینگن

برای اپلای هر یک از انواع ویزای شینگن از داخل ایران، شما می‌توانید به سفارت و یا کارگزاری خدمات ویزای کشور مورد نظر خود مراجعه کنید.

عموماً اپلای ویزای شینگن کوتاه‌مدت از طریق کارگزاری خدمات ویزا و ویزای شنگن بلندمدت از طریق سفارت و کنسولگری انجام می‌شود.

برای مثال، اگر تمایل به دریافت ویزای شینگن توریستی آلمان داشته باشید، ملزم به رزرو وقت سفارت کارگزاری ویزامتریک و حضور در محل کارگزاری برای انجام انگشت‌نگاری بایومتریک و تحویل مدارک زیر هستید:

  • پاسپورت معتبر و دارای حداقل اعتبار یک ساله متقاضی
  • ترجمه رسمی سوابق کاری
  • ترجمه رسمی مدارک هویتی
  • نامه تمکن مالی بانکی
  • ریزگردش حساب 3 تا 6 ماهه بانکی
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • دعوتنامه معتبر (جاب آفر و یا نامه پذیرش تحصیلی) برای انواع بلندمدت ویزای شینگن
  • ترجمه گواهی ازدواج (در صورت تاهل)
  • ترجمه سوابق بیمه
  • ترجمه مدارک و سوابق تحصیلی (برای ویزای تحصیلی)
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای شینگن
  • رسید وقت سفارت شنگن
  • فرم درخواست ویزای شینگن تکمیل و امضا شده

شما می‌توانید تا حداکثر 6 ماه قبل از زمان سفر و پرواز برای ویزای شینگن کشور مورد نظر خود درخواست دهید.

باید به این نکته توجه کنید که انجام انگشت‌نگاری و عکس بایومتریک در مرکز خدمات ویزا مثل (وی اف اس گلوبال و یا ویزامتریک) الزامی است و برای هر ویزای شینگن شما نیاز به یک درخواست مجزا دارید.

این در حالی است که هزینه درخواست ویزای شینگن برای افراد بزرگسال 80 یورو و برای کودکان بین 6 تا 12 سال 40 یورو اعلام شده است. از این رو، متقاضیان زیر 6 سال ویزای شنگن نیازی به پرداخت هزینه اپلای نخواهند داشت.

در یک جمع‌بندی کلی، شما می‌توانید به طور شخصی برای اپلای انواع ویزای شینگن از داخل ایران اقدام کنید، اما در صورتی که دارای تجربه و اطلاعات کافی در رابطه با تکمیل فرم ویزا، آماده‌سازی و ترجمه انواع مدارک شغلی، تحصیلی، هویتی و مالی، رزرو وقت سفارت، مصاحبه ویزای شینگن و سایر موارد نیستید، این امکان را دارید تا صفر تا صد درخواست ویزای شینگن را به موسسه مهاجرتی نیلگام بسپارید.

اگر نسبت به شرایط مورد نیاز درخواست ویزای شینگن و یا نوع انتخاب ویزای خود مطمئن نیستید، بهتر است پیش از اپلای ویزای شینگن، از یک ارزیابی و مشاوره تخصصی در این رابطه استفاده کنید و بدون هدر دادن زمان، هزینه و انرژی در مسیری درست قدم بگذارید.

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋