خانواده شاد

خانواده شاد

نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن چیست؟

به ویزایی که به دارنده آن اجازه می‌دهد از طریق راه‌های دریایی، زمینی یا هوایی به کشور‌های عضو منطقه شنگن وارد شود، ویزای شینگن گفته می‌شود. این ویزا یک ترانزیت فرودگاهی است که باید حداکثر شش ماه قبل از سفر گرفته شود. فردی که یکی از انواع مختلف ویزای شینگن را داشته باشد، می‌تواند تا پایان اعتبار ویزا به کشور‌های آن منطقه رفته و اقامت راحت و لذت بخشی را در این کشورها تجربه کند.

فرقی ندارد که فرد با چه هدفی به کشور‌های حوزه شینگن می‌رود. در هر صورت با دریافت این ترانزیت فرودگاهی اجازه عبور از مرز و رسیدن به مقصد را دارد و می‌تواند کار‌های خود را پیگیری کرده یا به تفریح و گردش در آن جا مشغول شود. در این مطلب همراه ما باشید تا به تمام سوالات شما درباره ویزای شینگن پاسخ دهیم.

آشنایی با ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟ چه کاربردی دارد و چه کسی می‌تواند برای اخذ آن درخواست دهد؟ احتمالا این‌ها سوالاتی هستند که دوست دارید جوابشان را بدانید! ویزای شینگن برای این است که فرد بتواند سفر‌های ترانزیتی داشته و اقامت کوتاهی را در محدوده شینگن تجربه کند. اخذ این ویزا از طریق کشور‌های عضو شینگن امکان‌پذیر است و با دریافت آن مسافر به مدت ۹۰ تا حداکثر ۱۸۰ روز اجازه دارد در کشور مقصد بماند. 

اگر قصد سفر به چند کشور عضو شینگن را دارید، ابتدا باید برای اولین کشوری که می‌روید درخواست بدهید. کشور‌هایی مثل بلژیک، اتریش، دانمارک، آلمان، فرانسه، فنلاند، ایتالیا، یونان، هلند، اسپانیا، نروژ، لهستان، سوئد و... عضو شینگن هستند و با ارائه ویزای مخصوص، اجازه ۹۰ تا ۱۸۰ روز اقامت را برای شما صادر می‌کنند. در حال حاضر برای اخذ ویزای شینگن محدودیت‌های کرونایی برداشته شده و نیازی به ارائه کارت واکسن، تست منفی PCR و... نیست.

آشنایی با ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن باید چه شرایطی داشته باشیم؟

اخذ ویزای شینگن شرایط خیلی خاص و پیچیده‌ای ندارد. اگر شما برای ورود به کشور‌های منطقه شینگن تحریم نبوده یا در حال حاضر و به مدت سه ماه در یکی از کشور‌های عضو ساکن نباشید، می‌توانید با ارائه مدارک لازم درخواست خود را برای دریافت این ویزا ارائه دهید. تنها کافی است اسناد و مدارک زیر را به سفارت کشور مورد نظر ارسال کنید:

  • مدارک مورد نیاز شامل اصل شناسنامه، کارت ملی، دو قطعه عکس ۴×۳، بلیط پرواز رفت و برگشت و...
  • اسنادی که هدف شما را از سفر (مانند سفر برای اوقات فراغت، کسب‌وکار و... ) مشخص کنند.
  • اسنادی که ثابت کنند برای اقامت برنامه‌ریزی دارید.
  • اسنادی که ثابت کنند شما قصد بازگشت به محل اقامت خود را دارید.
  • اسنادی که ثابت کنند شما از توانایی مالی برخوردار هستید.

سه علت رد شدن ویزای شینگن

شرایط اخذ ویزای شینگن به وسیله اتحادیه اروپا تعیین می‌شود. اگر فرد متقاضی شرایط زیر را نداشته باشد، درخواست ویزای او به مشکل می‌خورد. در صورت ناقص، جعلی یا اشتباه بودن مدارک ارائه شده به سفارت یا سکونت متقاضی در زمان حال و به مدت سه ماه در یکی از کشور‌های عضو شینگن، باعث رد شدن درخواست او برای اخذ ویزای شینگن می‌شود.

۱. گردش حساب بالا

متقاضی باید با ارائه گردش حساب مالی شش ماه اخیر حساب بانکی خود، برای اخذ ویزای شینگن درخواست دهد. افسران ویزا با محاسبه میانگین مبالغ ورودی و خروجی شما در شش ماه اخیر، تصمیم می‌گیرند که به شما ویزا بدهند یا خیر.

۲. تعیین هدف سفر

مشخص کردن هدفتان از سفر به افسران ویزا کمک می‌کند تا برای ارائه ویزای شینگن به شما بهتر تصمیم بگیرند. از این رو اگر هدف شما از سفر، تفریح و گردش است، برنامه سفر و جزئیات بازدید از مقاصد مورد نظرتان را به آن‌ها ارائه دهید.

سه علت رد شدن ویزای شینگن

۳. تمکن مالی

شما باید به افسران ویزا ثابت کنید که از تمکن مالی برخوردار بوده و خیلی راحت می‌توانید هزینه‌های اقامت و خرج‌های روزانه خود را پرداخت کنید.

ویزای شینگن را از کجا بگیریم؟

دریافت ویزای هر کشوری و به خصوص ویزای شینگن، شرایط خاص خود را دارد. همچنین ثبت درخواست برای دریافت ویزا را باید مطابق قوانین و اصول آن انجام دهید. یعنی در صورت رعایت نکردن این قوانین، ممکن است درخواست شما ریجکت شود. آیا شما می‌دانید این اصول و قوانین اخذ ویزای شینگن چیست؟ آیا می‌دانید برای اخذ آن باید به کجا مراجعه کنید؟

شما می‌توانید سری به سایت علی بابا بزنید و شرایط و مدارک لازم دریافت ویزای شینگن را در این سایت بخوانید. بعد از آماده کردن مدارک لازم و طبق مراحل گفته شده، ظرف 21 روز کاری ویزای خود را تحویل بگیرید. کارشناسان این سایت اینترنتی شما را برای اخذ ویزای شینگن راهنمایی می‌کنند.

اکنون که می‌دانید ویزای شینگن چیست و تا چه مدت اعتبار دارد با هدف تفریح و سرگرمی، توسعه کسب و کار و… به این کشور‌ها سفر کنید. ویزای شینگن مجوز سفر به اروپا است و امکان اخذ آن برای افراد ایرانی وجود دارد. ویزای گردشگری اروپا یا همان ویزای توریستی شینگن، به شما اجازه می‌دهد در هر شش ماه بتوانید ۹۰ روز را در کشور‌های عضو منطقه بگذرانید. به شرطی که برنامه‌های سفرتان را به طور دقیق مشخص کرده و از توانایی مالی برخوردار باشید. برای اخذ ویزای شینگن به سایت علی بابا مراجعه کنید تا درخواست شما هر چه سریع‌تر با موفقیت انجام شود و ویزای خود را طی مدت تعیین شده، تحویل بگیرید.

خانواده شاد
خانواده شاد نوشته های آموزشی و تربیتی برای خانواده و فرزندان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋