راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۶ علت اصلی سردرد های میگرنی

اگرچه میگرن بیشتر در بزرگسالان رخ می‌دهد اما این سردرد‌های شدید می‌توانند افراد در سنین بالا را نیز تحت تأثیر قرار دهند و بسیاری از بزرگسالان مسن با میگرن‌های مکرر یا مزمن زندگی می‌کنند اما بهتر است از شش محرک زیر اجتناب کند تا کمتر دچار حملات میگرنی شوید.

فشار خون:

فشار خون بالا فقط در سالمندانی که از سکته مغزی جان سالم به در برده‌اند نگران‌کننده نیست زیرا فشار اضافی وارد شده به عروق بالاتنه می‌تواند باعث میگرن شود. افراد مبتلا به نوع شدید فشار خون می‌توانند دوره‌های دردناک سردرد را تجربه کنند. در چنین مواردی فشار زیادی می‌تواند در جمجمه جمع شود و قسمت‌های مختلف مغز و سینوس‌ها را تحت فشار قرار دهد.

بو‌ها:

بو‌های تند می‌تواند باعث سبکی سر، غش و سردرد شود. بسیاری از بزرگسالان سالخورده متوجه می‌شوند که بو‌های بیش از حد قوی می‌تواند منجر به میگرن شود. بیشتر مواد شیمیایی فرار که در فروشگاه‌ها فروخته می‌شوند می‌توانند علائم ناخوشایند مرتبط با میگرن از جمله سرگیجه و حالت تهوع را ایجاد کنند.

سر و صدا:

صدای بلند می‌تواند باعث آسیب دائمی به پرده گوش و در نهایت منجر به درد در سایر قسمت‌های سر شود. به طور کلی‌ایده خوبی برای سالمندان است که هر زمان که در معرض صدا‌های بالاتر قرار می‌گیرند از گوش گیر استفاده کنند.

دارو:

دارو‌های تجویزی و بدون نسخه زیادی وجود دارند که می‌توانند باعث سردرد و میگرن شوند. به عنوان مثال بنزودیازپین هامانند آلپرازولام و لورازپام به عنوان عوارض جانبی مختلف از جمله سردرد شناخته شده‌اند. چنین دارویی معمولاً برای درمان اضطراب و افسردگی استفاده می‌شود. مسکن‌ها از جمله کدئین و هیدروکودون نیز به دلیل ایجاد سردرد توصیه نمی‌شوند.

غذا‌های فرآوری شده:

از آنجایی که غذا‌های فرآوری شده مملو از مواد مصنوعی بسیار زیادی هستند می‌توانند باعث ایجاد یک سری واکنش‌های نامطلوب در بدن انسان شوند. آسپارتام یک شیرین‌کننده رایج بوده و در صورت مصرف زیاد می‌تواند باعث میگرن متوسط ​​تا شدید شود. حتی نوشیدنی‌های کافئین دار مانند قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا به عنوان محرک سردرد شناخته شده‌اند.

بی خوابی و استرس:

افراد مسن مبتلا به بی‌خوابی بیشتر در معرض استرس و بی‌قراری هستند و بی‌خوابی می‌تواند منجر به میگرن شود زیرا قسمت‌های خاصی از مغز بیش فعال هستند. افرادی که بی‌خوابی را تجربه می‌کنند اصولاً احساس سنگینی سر دارند و این افراد ممکن است در طول شب افکار مختلفی در سرشان بچرخد. وقتی مغز استراحت نمی‌کند و وارد چرخه شبانه روزی طبیعی خود می‌شود میگرن و سایر علائم ممکن است رخ دهد.

منبع:

www.torontohomecareassistance.ca

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋