راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

فیزیوتراپی چند نوع دارد؟

نقش فیزیوتراپی در بهبودی افراد

فیزیوتراپیست درمان‌ها و تمرین‌هایی را تجویز می‌کنند که به شما کمک می‌کنند تا حرکت کنید و بهترین عملکرد را داشته باشید. آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا وضعیت خود و دلیل اصلی درد را تشخیص دهید. این منجر به مجموعه‌ای از درمان‌ها و برنامه‌هایی می‌شود که برای از بین بردن مشکل از سیستم شما کار می‌کنند تا بتوانید بدون هیچ درد و رنجی به زندگی طولانی و سالم بازگردید.

فیزیوتراپی شامل طرح‌ها و تکنیک‌های درمانی مختلفی است که هدفشان بهبود سلامتی شماست به‌ویژه اگر از اختلال حرکتی، بیماری یا آسیب رنج می‌برید. پس از ارزیابی فیزیکی درمانگر طرحی را ارائه می‌دهد که شامل یک یا ترکیبی از درمان‌های زیر است:


ورزش و حرکت مداوم:

گنجاندن یک برنامه ورزشی در جلسات درمانی برای بهبودی کامل ضروری است. اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید و می‌خواهید تعادل و سرعت حرکت خود را افزایش دهید بسیار مهم است. تمرینات به تشخیص شما بستگی دارد و در نهایت به بهبود سریع و ایمن شما کمک می‌کند. تمرکز این تمرینات بر تقویت عضلات و مفاصل، بهبود کنترل بر عملکرد‌های حرکتی و همچنین جلوگیری از صدمات در آینده است. به عنوان مثال ترکیبی از ورزش‌های ملایم مانند پیاده‌روی یا شنا به فردی که در حال بهبودی از آسیبی است که بر تحرک کلی او تأثیر می‌گذارد توصیه می‌شود و اگر فردی آسیب دیده است که بخشی از بدن او را تحت تأثیر قرار می‌دهد درمانگر تمریناتی را به شما می‌دهد که ناحیه خاصی را هدف قرار می‌دهد.

لیزر درمانی:

هدف این درمان کاهش درد و اسپاسم عضلانی است و به طور مؤثری هر گونه بیماری مرتبط با تاندون را درمان می‌کند. این درمان یک میدان الکترومغناطیسی تولید می‌کند که گرما را در بافت‌های بدن تولید می‌کند. این به کاهش هر گونه تورم و درد کمک می‌کند.

سونوگرافی:

امواج صوتی با فرکانس بالا برای درمان هر گونه مشکل بافت عمیق استفاده می‌شود. این کار با تحریک گردش خون و افزایش فعالیت سلولی انجام می‌شود همچنین این درمان باعث تسریع روند بهبودی و همچنین کاهش اسپاسم عضلانی می‌شود.

آب درمانی:

این شکل از درمان در آب انجام می‌شود و دمای آن گرم است زیرا به ماهیچه‌ها آرامش می‌دهد و همچنین درد را تسکین می‌دهد. حمام آب درمانی به بدن شما فشار می‌آورد (در حالی که شناور هستید) و با لگد شروع به گردش خون مناسب در قسمت‌های آسیب دیده بدن می‌کند.

انتخاب فیزیوتراپیست مناسب:

1-آن‌ها باید تجربه قبلی در درمان بیماری شما داشته باشند:

همه فیزیوتراپیست‌ها شبیه هم نیستند و آن‌ها در قسمت‌های مختلف بدن تخصص دارند. در حالی که برخی ممکن است روی سر و گردن تمرکز کنند و برخی دیگر ممکن است روی پا‌ها یا حتی ستون فقرات تمرکز کنند. به دنبال فردی باشید که در شرایط شما متخصص باشد تا مطمئن شوید که به بهترین شیوه‌ها پایبند است.

2-تناسب اندام خود را در نظر بگیرید:

فیزیوتراپ شما باید در نوع درمانی که به دنبال آن هستید متخصص باشد. فیزیوتراپ‌های ورزشی روی ورزشکاران با عملکرد بالا و آسیب‌های ورزشی متفاوت تمرکز می‌کنند. هنگام مشاوره با فیزیوتراپیست مطمئن شوید که نیاز‌های خود را گفته و آن‌ها مشکل را برطرف می‌کنند.

 

منبع:

www.narayanahealth.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋