راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

4 فایده شکلات تلخ

از سنین پایین به ما گفته می‌شود که زیاد از شیرینی‌ها از جمله شکلات استفاده نکنیم. با این حال شکلات تلخ به خصوص اگر دارای درصد بالایی از کاکائو باشد در واقع می‌تواند برای شما مفید باشد. این نوع شکلات دارای مزایای سلامتی مختلفی است که می‌تواند برای قلب، مغز و سلامت کلی شما مفید باشد. دلیل مفید بودن شکلات تلخ برای سلامت قلب این است که حاوی فلاونوئید‌ها است که آنتی اکسیدان‌هایی هستند که از گیاهان به دست می‌آیند. فلاونوئید‌ها ممکن است دارای مزایای زیر برای سلامت قلب باشند:

کاهش فشار خون:

ممکن است بخش‌های آنتی‌اکسیدانی و ضدالتهابی و همچنین خواص رقیق‌کننده خون و آرامش‌دهنده رگ‌های خونی این مواد شیمیایی عامل کاهش فشار خون باشند.

کاهش کلسترول:

فلاونوئید‌ها ممکن است سطح HDL (لیپوپروتئین با چگالی بالا) را که به عنوان "کلسترول خوب" شناخته می‌شود افزایش دهند و عملکرد آن‌ها را بهبود بخشند. کلسترول HDL کلسترول LDL (لیپوپروتئین با چگالی کم) را که «کلسترول بد» است جذب می‌کند و به نوبه خود سطح کلسترول را در بدن شما کاهش می‌دهد.

جلوگیری از لخته شدن خون:

فلاونوئید‌های موجود در شکلات تلخ بر پلاکت‌های خون تأثیر مثبتی دارند. پلاکت‌های موجود در خون افراد معمولی کمتر از افراد غیر شکلات‌خور لخته می‌شوند. محققان به این نتیجه رسیدند که این اثرات ضد انعقاد ممکن است مسئول اثرات مثبت شکلات بر سلامت قلب و عروق باشد.

جلوگیری از سکته:

شکلات تلخ ممکن است خطر سکته مغزی را به دلیل این توانایی در کاهش فشار خون کاهش دهد زیرا فشار خون بالا خطر سکته را افزایش می‌دهد. علاوه بر این از آنجایی که رگ‌های خونی را شل می‌کند می‌تواند خطر سکته را نیز کاهش دهد.

شکلات تلخ چه تأثیری بر سلامت مغز می‌گذارد؟

فلاونوئید‌ها می‌توانند به افزایش جریان خون به مغز کمک کنند. به عنوان یک محصول جانبی شما اکسیژن بیشتری به مغز خود خواهید رساند و سموم را با سرعت بیشتری از مغز خارج خواهید کرد. این از مغز شما محافظت می‌کند و می‌تواند به پیشگیری از بیماری‌های عصبی مانند آلزایمر و پارکینسون کمک کند. فلاونوئید‌ها می‌توانند از سد خونی مغز عبور کنند و تأثیر مثبتی بر فعالیت الکتریکی مغز داشته باشند که می‌تواند توجه و حافظه را بهبود بخشد. بنابراین مصرف مقدار کمی شکلات تلخ در روز می‌تواند تأثیر مفیدی بر شناخت کلی داشته باشد.

سایر خواص شکلات تلخ شامل چه می‌شوند؟

-شکلات تلخ ممکن است به کاهش التهاب کمک کند:

مصرف شکلات تلخ یک راه طبیعی برای کاهش التهاب در بدن شما می‌باشد. این به این دلیل است که آنتی اکسیدان‌های موجود در شکلات تلخ به ویژه فلاونوئید‌ها و پلی فنول‌ها دارای خواص ضد التهابی هستند. کاهش التهاب می‌تواند به محافظت از اندام‌های زیر کمک کند:

  • قلب
  • ریه‌ها
  • کبد
  • مغز

 

شکلات تلخ استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش می‌دهد:

رادیکال‌های آزاد محصولات جانبی طبیعی زندگی هستند که ممکن است در اثر آلودگی یا اشعه ماوراء بنفش نیز ایجاد شوند. آن‌ها می‌توانند به DNA سلول‌های ما آسیب وارد کنند و منجر به استرس اکسیداتیو شوند که می‌تواند منجر به بیماری مزمن شود. از آنجایی که شکلات تلخ دارای محتوای پلی فنل بسیار بالایی بوده ممکن است به کاهش استرس اکسیداتیو و مبارزه با رادیکال‌های آزاد کمک کند.

بهترین راه مصرف شکلات تلخ چیست؟

می‌توانید روزانه 20 تا 30 گرم شکلات تلخ 80 درصدی مصرف کنید. اگرچه اگر درصد کمتری باشد ممکن است بخواهید هر روز مقدار کمتری بخورید. برای اینکه مصرف شکلات تلخ شما حتی سالم‌تر شود او همچنین پیشنهاد می‌کند نسخه‌های غیر لبنی را انتخاب کنید یا نوک کاکائو را امتحان کنید که دانه‌های کاکائو برشته‌شده است. مصرف شیرینی‌های کمتر سالم مانند شکلات شیری یا شکلات سفید را محدود کنید زیرا آن‌ها حاوی مقادیر بیشتری قند و چربی هستند.

نتیجه‌گیری:

مصرف شکلات تلخ در حد اعتدال یک روش کم خطر و خوشمزه برای بهبود سلامت کلی شما و کمک به جلوگیری از مشکلات سلامتی مانند سکته مغزی است.

 

منبع:

www.insider.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋