راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چپ دست بودن چه تأثیری بر زندگی فرد می گذارد؟

تنها حدود 10 درصد از جمعیت چپ دست هستند. همانطور که مشخص است برخی از مطالعات علمی نشان می‌دهد که سینیسترالیت (اصطلاح پزشکی برای زمانی که قسمت‌های سمت چپ بدن بهتر از قسمت‌های سمت راست کار می‌کنند) می‌تواند تأثیر مثبتی بر زندگی شما داشته باشد. در ادامه با 5 مزیت چپ دست‌بودن آشنا شوید.

1-چپ دست‌ها می‌توانند خلاق‌تر باشند:

چپ‌ها به احتمال زیاد نیمکره راست مغز توسعه‌یافته‌تری دارند که وظایف مربوط به خلاقیت را انجام می‌دهد. نیمکره راست مغز با خلاقیت مرتبط است زیرا فرآیند‌های غیرکلامی، مفهومی، شهودی و تخیلی را کنترل می‌کند.

2- چپ دست‌ها می‌توانند ورزشکاران بهتری باشند:

مردان و زنان چپ دست در ورزش‌های نخبه از جمله بیسبال، تنیس روی میز، کریکت و سایر بازی‌های تعاملی که بازیکنان باید به سرعت واکنش نشان دهند بیش از حد فعال هستند.

3-چپ‌ دست‌ها ممکن است بهتر با چالش‌ها روبرو شوند:

افراد چپ دست انعطاف ذهنی بهتری دارند که می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا با موقعیت‌های جدید سازگار شوند.

4-چپ دست‌ها می‌توانند متفاوت فکر کنند:

افراد چپ دست کمتر احتمال دارد که مغز‌های بسیار جانبی داشته باشند یا مغز‌هایی که عملکرد‌های شناختی خاصی در هر طرف مغز تخصصی است. در افراد چپ دست اطلاعات بیشتر بین نیمکره‌های مغز منتقل می‌شود که منجر به‌ایده‌ها و راه‌حل‌های منحصربه‌فردی برای مشکلات می‌شود. راست‌دست‌ها ممکن است یک‌ایده را خیلی راحت رد کنند اما افراد غیر راست‌دست ممکن است مایل به سرگرم کردن این فکر باشند و راه‌حلی ایجاد کنند که مغز راست‌دست‌ها درست از آن عبور کند.

5-چپ دست‌ها ممکن است به سلامتی خود کمک کنند:

یک مطالعه و تحقیق نشان داد افرادی که چپ دست هستند کمتر دچا آرتیت و مشکلات سلامتی می‌شوند. آن‌ها دستشان هنگام زخم و جراحت هم به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

 

منبع:

www.businessinsider.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋