راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین روش جوانسازی پوست

امروزه داشتن ظاهری جوان و شاداب آرزوی هر فردی است. در سنگ‌نبشته‌های مصر باستان، نمونه‌هایی از روش‌های آرایشی برای حفظ جوانی دیده می‌شود و از دیر باز، کیمیاگران به دنبال اکسیر جوانی بوده‌اند. پوست صورت اولین چیزی است که در مواجهه با افراد دیده می‌شود. اگر پوست ما مشکلاتی مثل آکنه، جوش، لک، چین و چروک و داشته باشد، احتمالاً یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی ظاهری را از دست داده‌ایم.

پیشرفت‌های علم پزشکی روش‌های زیادی را برای جوانسازی پوست در اختیار ما قرار داده‌ است؛ از لیزر گرفته تا بوتاکس، ژل‌ها و تکنیک‌های گوناگون جراحی. تمام این روش‌ها به نوبه‌ خود مؤثر اما خطرناکند. اما واقعاًایمن‌ترین و مؤثرترین روش جوانسازی پوستتا به امروز کدام روش جوان‌سازی است؟

انوع روش‌های جوانسازی پوست

کربوکسی تراپی

کربوکسیتراپیاز روش‌های کم تهاجمی و بدون نیاز به جراحی است. کربوکسی‌تراپی با استفاده از دستگاه مخصوص و تزریق کربن دی اکسید به زیر پوست انجام می شود. در درمانگودی زیر چشم، سلولیت، از بین بردن چین و چروک‌ها و ترک های پوستی کاربرد دارد.کربوکسی تراپی را می‌توان در بخش‌های مختلف بدن مانند پلک، گردن، صورت، دست‌ها، شکم، باسن و پاها استفاده کرد. اما برای انجام جوان ‌سازی با این روش باید چندین جلسه 30 دقیقه‌ای به کلینیک‌های تخصصی پوست مراجعه کرد که هزینه زیادی را به شما تحمیل می‌کند.

هایفوتراپی

هایفوبه معنای امواج فراصوت متمرکز با شدت بالا است.هایفوتراپیروشی برای کشیدن یا لیفت پوست صورت است که می‌تواند جایگزین روش های پر خطر جراحی باشد. امواج فراصوت، تولیدکلاژن را افزایش داده و سبب محکم تر شدن بافت پوست می شود. دستگاه هایفوتراپی لایه‌های زیرین پوست را هدف قرار می‌دهد و با ارسال امواج فراصوت (اولتراسونیک) منجر به گرم شدن بافت سلول‌های پوست می شود. وقتی دمای بافت به میزان معینی بالا برود، به عنوان آسیب شناسایی می شود و سلول های پوست برای مقابله با این آسیب، تولید کلاژن را افزایش می دهند. این کار، واکنش ناگهانی خود ایمنی پوست است که ممکن است منجر به برخی عارضه‌های پوستی مانند لک حاصل از تجمع ملانین، تغییر رنگ پوست و ... ‌شود.

میکرونیدلینگ

میکرونیدلینگ روشی تقریباً تهاجمی محسوب می‌شود. در این روش، دستگاهی با سوزن‌های بسیار ظریف و ریز زخم‌های کوچکی در پوست ایجاد می کند. این زخم‌ها منجر به تحریک تولید کلاژن شده و در نهایت ایجاد بافت پوستی قوی‌تر و سالم‌تر می‌شود. این روش در ترمیم مشکلاتی نظیر جای جوش و آکنه و زخم، ترک های پوستی، آفتاب سوختگی، چین و چروک‌ها و لکه های پوستی کاربرد دارد اما التهاب و قرمزی را تا مدت‌ها برای پوست به ارمغان می‌آورد و به دلیل ایجاد حفره‌های زیاد روی پوست، مسیر ورود باکتری و میکروب را -که می‌تواند عامل عفونت باشد- به پوست باز می‌کند. از مزایای آن می‌توان به ارزان‌تر بودن آن نسبت به انواع روش هایی مانند لیزر اشاره کرد. علاوه بر این میکرونیدلینگ در افرادی که پوست تیره دارند می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد، چون در جوانسازی با لیزر که با ایجاد گرما و حرارت همراه است، امکان تغییر رنگ پوست وجود دارد.

آر اف فرکشنال:

آر اف فرکشنال در واقع ترکیب دو روش میکرونیدلینگ و هایفوتراپی است که اثرگذاری قابل قبولی دارد. مکانیسم آر اف فرکشنال، مشابه هایفوتراپی با حرارت و افزایش دمای پوست و تحریک تولید کلاژن است. در این روش با استفاده از سوزن و نیدل های بسیار نازک که روکش طلا دارند به آرامی پوست را سوراخ می شود و انرژی امواج رادیوییبه بافت های زیرین رسانده می شود. این فرایند منجر به افزایش دما و در نهایت بهبود ساختار پوست می‌شود. اما از معایب آن می‌توان به هزینه بالا و همچینین عوارضی مانند التهاب، قرمزی و تغییر احتمالی رنگ پوست اشاره کرد.

مزوتراپی

روش مزوتراپیمشابه میکرونیدلینگ است با این تفاوت که از ترکیبات فعالی در تزریقات مکرر آن استفاده می‌شود. به منظور جوانسازی پوست و ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست ترکیبی از هورمون‌های رشد، پپتید‌ها، آمینواسید‌ها، ویتامین‌ها، نوکلئیک اسید‌ها و هیالورونیک اسید مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ترکیبات سبب تحریک و تولید کلاژن و همچنین افزایش مقاومت پوست می شوند. اسید هیالورونیک با جذب بیشتر آب، ظاهر پوست را جوان تر و شاداب‌تر خواهد کرد. مزوتراپی دارای فواید ضد پیری، جوانسازی پوست و از بین بردن لکه‌های پوستی است؛ اما از آنجایی که تهاجمی محسوب می‌شود ایمنی آن بستگی زیادی به تبحر متخصص پوست و ترکیباتی که از آن استفاده می‌کند، دارد. قبل از انجام آن ممکن است انجام برخی آزمایش‌ها لازم باشد.

میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن به کمک دستگاه مخصوص، از سطح پوست لایه برداری می‌کند. در این روش مختصص پوست با دستگاه -که دارای کریستال‌های کوچک است- سطح پوست را مالش می‌دهد. این کار منجر به لایه برداری نسبتاً عمیق از پوست می‌شود. میکردرم ابریژن برای هر نوع پوستی به جز پوست‌های حساس قابل انجام بوده و برای ترمیم اسکار، لکه‌های پوستی، بافت آسیب دیده پوست، جای جوش و آکنه و سرطان پوست مؤثر است. اما با توجه به تهاجمی بودن این روش، تا چند روز بعد از انجام میکرودرم ابریژن، ممکن است فرد عوارضی ماننداحساس سوزش، ورم، قرمز شدن پوست و کبودی را تجربه کند.

تزریق بوتاکس، ژل و فیلر

در بحث جوانسازی، بوتاکس، منجر به کاهش چین و چروک‌های پوست می‌شود. بوتاکس نوعی سم عصبی است یعنی بر سیستم عصبی اثر می‌گذارد و منجر به فلج شدن عضلات آن ناحیه می‌شود. تزریق بوتاکس می‌تواند منجر به عوارضی مانند خشکی چشم، درد خفیف، بی حسی و ... شود. افراد ممکن است برای پوست قسمت های مختلف صورت درخواست تزریق بوتاکس کنند. این روش دائمی نبوده و پس از 3 تا 6 ماه اثر آن از بین می‌رود. بنابراین مراجعه به کلینیک و پرداخت هزینه مجدد الزامی است.

ازتزریق چربینیز می‌توان به عنوان پرکننده صورت استفاده کرد. برای این کار ابتدا باید از بافت شکم یا باسن چربی استخراج شود، سپس این چربی را به صورت فرد پیوند زد. چربی پیوند داده شده برای زنده و سالم ماندن باید بتواند گردش خون داشته باشد. حدود ۵۰ درصد از چربی پیوند داده شده در این روش باقی می‌ماند و این میزان برای همیشه در بخش تزریق شده باقی می ماند.

عوارض روش‌های تزریق، به دلیل تهاجمی بودن بسیاز زیاد هستند و به تخصص و مهارت پزشک پوست وابسته است.

لایت تراپی

از جمله روش‌های غیرتهاجمی و ایمن برای جوان‌سازی، نوردرمانی یا همان لایت تراپی است. ماسک های LED با نور قرمز و فروسرخ بر گردش خون و تحریک تولید کلاژن اثر گذاشته و در کاهش چین و چروک‌های پوست مؤثرند. استفاده از ماسک LEDتا به امروز اثرگذاری و رضایت خوبی در سطح دنیا داشته که در لیست افتخارات خود هیچ عوارضی را ثبت نکرده است. در برخی کلینیک‌ها مدل های مختلفی از دستگاه‌های نور درمانی مانند ماسک، تونلی، تختی و سولاریومی موجود است.

اما واقعا بهترین روش جوانسازی پوست کدام است؟

در حال حاضر نوردرمانی به روزترین، ایمن‌ترین و مؤثرترین روش جوان‌سازی پوست محسوب می‌شود که 96درصد رضایت در سطح دنیا جلب کرده است.

ماسک LEDجوان‌ساز نیلای، دستگاهی مبتنی بر علم نوردرمانی است که با تابش نور قرمز و فروسرخ (تنها دستگاه ایرانی با این مشخصات) با طول موج خاص و بی‌خطر به پوست، میتوکندری را به تولید بیشتر کلاژن و الاستین در بافت سلولی تحریک کرده و بعد از گذشت 4 تا 12 هفته، نشانه های جوان‌سازی را برای پوست شما به ارمغان می‌آورد.

نور فروسرخ توسط میتوکندری جذب می‌شود و متابولیسم انرژی در بافت سلول‌های پوست را سرعت می‌بخشد و همچنین عمق نفوذ مواد مغذی پوست را افزایش می‌دهد. به همین دلیل در صورت استفاده همزمان ماسک نوری نیلای و کرم‌های جوان کننده پوست، نتیجه بهتری حاصل می‌گردد.

طول موج قرمز برای جوانسازی پوست، رفع خطوط ریز صورت و همچنین کوچک کردن منافذ پوست صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل حجم بالای خون و آب در لایه‌های پوست، این نور به راحتی جذب شده و روی گروه خاصی از سلول‌ها در سطح پوست اثر می‌گذارد و سبب آزادسازی محصولات مغذی در بافت پوست و باز شدن مویرگ‌های خونی می‌گردد. در نتیجه جریان خون در سطح بافت سلولی افزایش یافته و موجب انتقال اکسیژن و مواد مغذی بیشتر به پوست می­‌شود.

برای آگاهی از نحوه استفاده از ماسک ال ای دی، صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید:

فواید استفاده از ماسک LED

  • افزایش گردش خون
  • تحریک تولید کلاژن
  • کمک به بهبود زخم­ روی صورت
  • حفظ بافت سالم و بدون چروک برای مدت طولانی‌تر
  • کاهش اندازه منافذ پوست
  • کمک به سلول‌های آسیب‌دیده برای جایگزینی سریع‌تر
  • تحریک فعالیت فیبروبلاستیک
  • کاهش درد عضلات صورت
  • کمک به حفظ رطوبت پوست
  • سفت کردن پوست
  • افزایش اکسیژن‌رسانی
  • بازسازی فعالیت طبیعی سلولی

 

چرا نیلای؟

  • قابل استفاده در زمان استراحت و یا گوش دادن به موسیقی
  • عدم نیاز به مراجعه به کلینیک و مراکز پزشکی
  • امکان حمل و نقل آسان
  • قابل استفاده برای تمام سنین بالای 20 سال
  • سادگی کار کردن با سیستم برای کاربر غیر متخصص
  • امکان استفاده برای آقایان و بانوان
  • بدون عوارض بلندمدت و کوتاه‌مدت
  • بدون نیاز به مراقبتِ پس از اعمال
  • طول عمر طولانی
  • امکان عدم استفاده از دستگاه در صورت تمایل، بدون عوارض بعدی
  • قابلیت ترکیب با هر روش دیگر برای افزایش اثربخشی؛ مانند کرم‌های موضعی، میکرودرم و ...

دوست دارید سن واقعی پوست خود را بدانید؟

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋