راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

هنگام بستنی دادن به کودکان نوپا چه نکاتی را رعایت کنیم؟

بستنی تغذیه بسیار لذیذی است که در صورت مصرف به مقدار متوسط می‌تواند تأثیر بسیار مثبتی بر سلامت کودک شما داشته باشد. بستنی دارای مقدار زیادی ویتأمین مانند A و ویتأمین B6 و مواد معدنی مانند کلسیم و فسفر و غیره است. وقتی برای اولین بار به کودک بستنی می‌دهید باید چند نکته را در نظر بگیرید. این شامل دادن بستنی در زمان و به مقدار مناسب است. در زیر برخی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام خوردن بستنی برای اولین بار به کودک خود در نظر داشته باشید آورده شده است.

به زمان توجه کنید:

اکثر مردم فکر می‌کنند حدود 6 ماهگی زمانی که کودک شما شروع به خوردن غذای جامد می‌کند می‌توانند بستنی را هم در لیست غذایی او قرار دهند. این درست نیست زیرا بستنی یک دسر بسیار پر انرژی است و برای دادن این نوع دسر و تغذیه به متابولیسم قوی و سیستم گوارشی نیاز دارید.

از دادن بیش از حد شکر و عسل خودداری کنید:

بستنی حاوی عسل می‌تواند باعث ایجاد بیماری به نام بوتولیسم در کودک شما شود. یکی دیگر از مواردی که باید از آن اجتناب کنید دادن بستنی حاوی قند‌های اضافه شده به کودک است. قند‌ها می‌توانند کودک شما را کاملاً اذیت کنند زیرا هضم آن‌ها سخت است. برای جلوگیری از بروز چنین عوارضی فقط بستنی‌هایی را به کودک خود دهید که حاوی شیرینی بسیار کمی باشد.-به طعم و نوع بستنی توجه کنید:

طعم‌هایی را انتخاب کنید که حاوی آلرژن‌های رایج مانند آجیل و توت فرنگی نیستند. این آلرژن‌ها می‌توانند باعث خس خس سینه، اسهال و غیره شوند. بهترین انتخاب این است که بستنی را در خانه با استفاده از مواد ارگانیک تهیه کنید اما اگر این امکان وجود ندارد می‌توانید به سراغ محصولاتی بروید که محتوای قند کمی دارند و هیچ گونه افزودنی مصنوعی شیرین‌کننده‌ای ندارند.

با صبر و حوصله به کودک بستنی دهید:

بچه‌ها بستنی را بیش از هر چیز دیگری دوست دارند و به همین دلیل است که باید مراقب میزان مصرف آن‌ها در یک وعده باشید. یک بستنی کامل جلوی بچه‌ها قرار ندهید. بهترین راه برای دادن بستنی این است که آن را در یک کاسه کوچک ریخته و جلو کودک بگذارید و به کودک بدهید. به این ترتیب می‌توانید از آب شدن بستنی جلوگیری کنید.

از اسموتی و میوه‌های تازه استفاده کنید:

می‌توانید اسموتی‌های خانگی مختلف درست کنید و به عنوان جایگزین بستنی به کودک خود بدهید. این‌ها طعم بسیار شیرینی دارند و فاقد مواد نگهدارنده مصنوعی هستند. با دادن این‌ها می‌توانید مطمئن شوید که کودک شما سالم‌ترین رژیم غذایی را دریافت می‌کند که به رشد جسمی و ذهنی کودک شما کمک می‌کند. میوه‌ها می‌توانند تمام نیاز‌های کلسیم، پروتئین، ویتأمین و مواد معدنی کودک شما را با عوارض جانبی برآورده کنند.

نتیجه‌گیری:

همیشه به یاد داشته باشید که در دادن بستنی به کودک نوپا زیاده روی نکنید زیرا قند‌های اضافی می‌تواند اثرات نامطلوبی بر سلامت کودک داشته باشد. همچنین می‌توانید از پزشک اطفال خود بخواهید که در مورد زمان و روش مناسب دادن بستنی به کودک اطلاعات بیشتری کسب کند.

 

منبع:

dripivplus.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋