راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

اگر گوشت نخورید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟

تولید اسید معده:

مطالعات نشان می‌دهد که محصولات غذایی مبتنی بر گوشت می‌توانند تولید اسید معده را تحریک کنند که ممکن است منجر به بیماری‌هایی مانند اسیدیته بیش از حد، سوزش سر دل، سردرد، درد معده و غیره شود.

کاهش وزن:

زمانی که گوشتخواران رژیم خود را به گیاهخواری تغییر دهند وزن آن‌ها به روشی سالم و به طور چشمگیری کاهش می‌یابد. بنابراین اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید حذف گوشت از رژیم غذایی شما ممکن است مفید باشد.

سلامت روده:

افرادی که با رژیم غذایی گیاهی زندگی می‌کنند دچار مشکلات گوارشی نمی‌شوند. رژیم غذایی گیاهی به رشد باکتری‌های سالمی که روده‌ها را می‌پوشانند کمک می‌کند و از برخی اختلالات گوارشی جلوگیری می‌کند، در حالی که رژیم‌های غذایی مبتنی بر گوشت ممکن است به دلیل مواد نگهدارنده و هورمون‌های مورد استفاده در محصولات حیوانی به روده‌ها آسیب بزنند.

 

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2:

مطالعات نشان می‌دهد که خطر ابتلا به دیابت نوع 2 برای گوشت خواران بسیار بیشتر از گیاهخواران است و این به هورمون‌های موجود در گوشت و میزان آهن و نیترات موجود در گوشت قرمز بستگی دارد.

کاهش کلسترول خون:

غذا‌های حاوی گوشت سرشار از چربی‌های اشباع شده هستند که به افزایش سطح کلسترول خون معروف است. هنگامی که سطح کلسترول افزایش می‌یابد می‌تواند منجر به شرایط جدی مانند چاقی، سکته، بیماری قلبی و غیره شود.

کاهش خطر عفونت:

کارشناسان معتقدند که ترک غذا‌های غیر گیاهی می‌تواند التهابی را که در بدن ما ایجاد می‌شود کاهش دهد. اگر حیوان عفونت خاصی داشته باشد ممکن است پس از خوردن گوشت خود مستقیماً به بدن انسان منتقل شود.

بهبود سلامت پوست:

مطالعات نشان داده‌اند که هورمون‌هایی که قبل از مصرف به حیوانات تزریق می‌شوند ممکن است با ایجاد بیماری‌هایی مانند آکنه، روزاسه، اگزما و غیره روی پوست انسان تأثیر بگذارند. تغییر به رژیم گیاه‌خواری ممکن است به شما کمک کند پوست سالم‌تری داشته باشید زیرا سبزیجات سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها و فیبر هستند.

انرژی بیشتر:

یکی از نکات مهمی که افراد با قطع مصرف گوشت متوجه می‌شوند این است که در طول روز کمتر احساس خستگی می‌کنند زیرا رژیم غذایی بدون گوشت به کاهش وزن و سموم کمک می‌کند و باعث می‌شود احساس سبکی داشته باشید.

کاهش خطر بیماری قلبی:

تعداد زیادی از مطالعات فواید حذف گوشت را بر سلامت قلب کشف کرده‌اند زیرا مصرف چربی‌های اشباع شده که عمدتاً در گوشت و محصولات حیوانی یافت می‌شود خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

کاهش ابتلا به سرطان:

کاهش مصرف گوشت قرمز ممکن است به کاهش خطر سرطان روده بزرگ کمک کند و مصرف منظم گوشت قرمز با افزایش خطر ابتلا به انواع دیگر سرطان مرتبط است.

 

منبع:

mykuwaits.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋