راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه خلاقیت فرزندان خود را پرورش دهیم؟

 در مورد دادن جایزه به کودک احتیاط کنید:

برخی از والدین ممکن است وسوسه شوند که به فرزندان خود برای داشتن خلاقیت پاداش دهند که به طور سنتی خلاقیت به عنوان تولید چیزی جدید و مفید تعریف می‌شود. با این حال پاداش‌ها و تمجید‌ها ممکن است در واقع علاقه ذاتی کودک شما را به خلاق بودن منصرف کند. این به این دلیل است که این فعالیت ممکن است با پاداش همراه شود و نه لذتی که کودک به طور طبیعی انجام می‌دهد. برخی از پاداش‌ها می‌تواند مفید باشد. برای مثال برای کودکی که عاشق نقاشی می‌باشد دادن موادی که ممکن است در آثار هنری خود استفاده کند نمونه‌ای از پاداش است که به او کمک می‌کند خلاق بماند. استفاده از جوایز در این موارد هیچ ضرری ندارد و مزایای بالقوه زیادی دارد.

 

 کنجکاوی و تجربیات جدید را تشویق کنید:

تحقیقات نشان می‌دهد افرادی که برای تجربیات و ایده‌های جدید‌ نظری دارند خلاق‌تر از افراد دیگر هستند. بسیاری از والدین فرزندانی دارند که به طور طبیعی به دنبال چیز‌های جدید هستند مانند غذا، فعالیت، بازی یا همبازی. دوران کودکی و نوجوانی یک دوره طبیعی برای رشد خلاقیت و تفکر است.

 به‌ایده پردازی کودک کمک کنید:

کودک شما ممکن است بین 30 راه حل نداند که کدام یکی را باید انتخاب کند اما اگر راه حلی را انتخاب کند که کمترین جذابیت را داشته باشد یا کمتر عملی باشد خلاقیت او ابراز نخواهد شد. اگر بیش از حد خشن باشید در معرض خطر از بین بردن اشتیاق فرزندتان برای خلاقیت هستید. با این حال اگر بیش از حد نرم باشید ممکن است فرزندتان خلاقیت خود را به حداکثر میزان ممکن توسعه ندهد. باید سعی داشته باشید اعتدال را رعایت کنید.

 درباره خلاقیت با کودک صحبت کنید:

اگر فرزند شما در کلاسی است که خلاقیت او باعث ایجاد ضربه‌هایی مانند مشکلات انضباطی یا پایین آمدن نمرات می‌شود ممکن است بخواهید با کودک خود همکاری داشته یا به او کمک کنید بهترین مسیر را انتخاب کند. به عنوان مثال اگر کودک شما تمایل دارد که‌ایده‌های خود را بدون توجه به اینکه آیا شدنی هستند یا خیر بیان کند تأکید کنید که باید افکاری را که مستقیماً با موضوع کلاس مرتبط است به اشتراک بگذارد. خلاقیت دارای مزایای علمی، حرفه‌ای و شخصی است و می‌توانید به رشد فرزندتان کمک کنید.

 

منبع:

theconversation.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋