راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

استعدادیابی و مهارت آموزی کودکان و نوجوانان با گارنت

آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارت آموزیِ گارنت مسیر پیشرفت، کسب تخصص و موفقیت فرزندانتان را با استعدادسنجی، کشف مهارت‌ها و توانایی‌هایشان هموار می‌کند.

کشف و شناسایی توانایی‌های ذاتی  برای انجام یا عدم انجام مسائل مختلف بسیار مهم است. استعدادیابی در گارنت شامل سنجش، آموزش، پرورش و توسعه‌ی مهارت‌ها و توانایی‌های ذاتی کودکان و نوجوانان است.

زمانی که سن پایینی داریم خانواده‌ها برای انجام‌ کارهای مختلف ما را آماده می‌کنند. برای مثال بیشتر خانواده‌ها دوست دارند پسرها را به کلاس‌های ورزشی بفرستند یا دخترها را به کلاس‌های هنری اما این تفکیکِ تشخیص یادگیری آموزش‌ها بر چه اساسی انجام شده و چقدر خانواده‌ها مقوله‌ی استعدادیابی را برای انجام این کار جدی گرفته‌اند.

استعدادسنجی را می‌توان یکی از بهترین روش‌های سنجش توانایی افراد برای انجام کارهای مختلف دانست. برای مثال اگر بخواهید فرزند خود را به کلاس نقاشی بفرستید؛ ابتدا باید بدانید آیا استعداد نقاشی کشیدن را دارد.

این استعدادسنجی به شما کمک خواهد کرد تا زمان خود و فرزندتان را در جایی که توانایی انجام آن برایشان کم است تشخیص داده و در قسمت‌های دیگر توانایی مدنظر به کار گرفته شود.

در این مقاله ما می‌خواهیم اهمیت استفاده از استعدادیابی و استعدادسنجی در سن پایین را شرح دهیم و اولین آکادمی استعدادیابی و مهارت آموزی آنلاین گارنت را برای کشف توانایی‌های بالقوه کودکان و نوجوانان ایران‌زمین معرفی کنیم.

استعدادیابی چیست؟

استعدادیابی را می‌توان روش‌های کشف توانایی، شایستگی و مهارت افراد برای به‌کارگیری آن در مهارت‌های مختلف معرفی کرد. اگر استعداد را به طلا تشبیه کنیم، قطعاً استعدادیابی استخراج طلا خواهد بود. همان‌طور که با زیر خاک ماندن طلا ارزش آن نیز به چشم نخواهد آمد؛ استعداد نیز همین مسیر را طی می‌کند.

 

برای مثال اگر شما توانایی حل مسئله بالایی داشته باشید و بتوانید مسائل پیچیده تحلیلی را باقدرت بالا حل کنید؛ این نشان‌دهنده یک مهارت و توانایی در قسمت حل مسئله است.

 حال اگر به‌اشتباه به سمت کارهایی بروید که مباحث حفظی در آن بیشتر است و استعداد شما در آن زمینه نسبت به مهارت‌های تحلیلی کم‌تر است، شما یک راه اشتباه را در پیش گرفته‌اید.

بنابراین استعدادیابی به شما کمک می‌کند توانایی‌ها و مهارت‌های خود را در بخش درست زندگی استفاده کنید و همین امر باعث موفقیت دوچندان  شما خواهد شد.

در این مسیر سؤالی که به وجود می‌آیند این است که چگونه در استعدادیابی شرکت کنیم. به لطف آگاهی علمی و درک اهمیت این موضوع، نهادهای کشف استعداد و هوش، آنلاین بسیاری در سراسر کشور به وجود آمده است که یکی از معتبرترین آن‌ها «آکادمی آنلاین استعدادیابی و مهارت‌آموزی کودکان و نوجوانان گارنت » است. در ادامه شما را بااهمیت کشف استعداد در آن بیشتر آشنا خواهیم کرد.

استعدادیابی از چه سنی شروع می‌شود؟

کشف توانایی‌ها و مهارت کودکان و حتی بزرگسالان از سن 4 تا 18 قابل انجام است و برای این امر روش‌های مختلفی وجود دارد. همچنین استعدادیابی تحصیلی و شغلی دو مقوله‌ی جدایی از هم است.

البته در سنین بالاتر نیز کشف مهارت‌های افراد انجام می‌شود اما این استعدادسنجی به‌صورت حرفه‌ای‌تر برای ورود به حوزه‌ی شغلی یا ورزشی خواهد بود.

 آکادمی آنلاین گارنت در ایران سه سنجش مهم «استعدادیابی، شناخت هوش و استعداد، رفتارشناسی و بررسی علایق» را برای رده بندی سنی 4 تا 18 سال در راستای شناسایی مهارت‌های تحصیلی در سطح حرفه‌ای برگزار می‌کند.

استعدادیابی گارنت چه رابطه‌ای با پیشرفت کودکان و نوجوانان دارد؟

آکادمی گارنت استعدادسنجی را در سطوح مختلف انجام می‌دهد و برای هر بخش تمهیدات مختلفی را اندیشیده است. در سنین 4 تا 18 سال با انجام سنجش هوش و استعداد، علایق و رفتارشناسی انواع مختلف هوش و علاقه‌ی کودکان را شناسایی و مطابق با آن راه‌حل تقویت مهارت‌ها و توجه به توانایی‌های مهم‌تر را برای فرزندانتان اولویت‌بندی می‌کند.

در این مسیر، هوش‌های 8گانه شامل، کلامی - زبانی، موسیقیایی، جنبشی - جسمانی، بین‌فردی و طبیعت‌گرایانه، منطقی، درون‌فردی و فضایی برای اهداف مختلفی مانند مشاوره تحصیلی و شغلی، برنامه‌ریزی تحصیلی و تشخیص استعدادهای شغلی و تحصیلی انجام می‌شود.

 تشخیص هوش چندگانه گاردنر از جمله مهم‌ترین روش‌های کشف استعداد و نبوغ کودکان و نوجوانان است. همچنین در سنجش علایق گارنت، علاقه‌ی  افراد در 6 زمینه‌ی واقع‌گرایی، ماهر، قراردادی، جستجوگری، هنری، اجتماعی سنجیده می‌شود و در سنجش رفتارشناسی، در بین 16 الگوهای رفتاری،بعد رفتاری هر فرد مشخص می‌شود و دانش‌آموزان می‌توانند روابط خود با خانواده، هم‌کلاسی‌ها و معلم‌ها را بهتر کنند.

در صورت استعدادسنجی صحیح؛ افراد در جایگاه‌های درست و متناسب با توانایی‌های خود قرار می‌گیرند که همین امر موجب پیشرفت شغلی، تحصیلی و حتی افزایش سرعت پیشرفت جامعه خواهد شد.

مسیر استعدادیابی آکادمی آنلاین گارنت به چه صورت است؟

در این مسیر استعدادیابی، کودکان و نوجوانان در گارنت پس از تعیین استعدادهای هر شخص با سنجش‌های مختلف، کودکان و نوجوانان وارد مرحله‌ای می‌شوند که با استفاده از آموزش‌های عمومی مهارت‌های مهم برای خودشناسی و تقویت توانایی‌های فردی را یاد می‌گیرند.

این مباحث فراتر از آموزش‌های مدرسه و منحصربه‌فرد است. تمامی نکاتی که یک فرد باید در زندگی بلد باشد تا بتواند ارتباطات و فردیت اجتماعی بهتری در جامعه داشته باشد به‌صورت کاملاً شفاف در این دوره‌ها بیان می‌شود.

به همین دلیل از طریق آشنایی با انواع مشاغل، مهارت‌های فردی و گروهی و توانایی‌های ده‌گانه زندگی  و ... کودکان با دانش و روحیه بهتری برای ورود به فضای تخصصی‌تر  آماده می‌شوند.

دوره‌های تخصصی گارنت؛ فرصت شکوفایی استعدادها و  ورود به دنیای آینده

بعد از اینکه استعدادهای شما مشخص شد و مهارت‌های عمومی را یاد گرفتید؛ نوبت آن می‌رسد تا با استفاده از اطلاعات کسب‌شده تخصص‌های مورد علاقه و مرتبط با توانایی‌هایتان را انتخاب کرده و آموزش‌های تخصصی مرتبط با آن را یاد بگیرید.

اهمیت استعدادیابی و شناسایی استعدادها

شناسایی درست توانایی و استعدادها باعث قرار گرفتن فرد در مسیر درست زندگی می‌شود. هدف آکادمی آنلاین استعدادیابی کودکان و نوجوانان گارنت ، این است که کودکان با شناسایی توانایی‌ها و پرورش آن‌ها تا پیش از 18 سالگی به تخصص مورد علاقه خود رسیده باشند تا بتوانند پس از این سن وارد محیط عملی و کار شوند.

اگرچه این نگاه بسیار چشم‌انداز وسیعی را نشان می‌دهد اما مسیر متخصص شدن را برای فرزندان هموارتر می‌کند.

برای مثال اگر مهارت‌ ورزشی شما در سن 4 سالگی مشخص شده و تا سن 18 سالگی تقویت شود؛ امکان ورود به دنیای حرفه‌ای ورزش با استفاده از توانایی‌هایی که دارید بسیار بیشتر از شخصی است که تا سن 18 سالگی هیچ تلاشی برای شناسایی و پرورش استعدادهای خود نکرده و به یکباره می‌خواهد وارد دنیای ورزش شود.

هنگام استعدادسنجی به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای اینکه بتوانید مهارت‌های ذاتی خود را بشناسید باید با افراد متخصص مشورت کنید؛ استعدادسنجی گارنت از متخصصان خبره تشکیل شده است که با طرح سؤالاتی علایق و توانایی شما را در حوزه‌های مختلف شناسایی کرده و میزان استعداد در هر زمینه را اعلام می‌کنند.

روش‌های استعدادیابی

برای شروع به  علایق، رفتار، مهارت‌ها و نقاط قوت و ضعف خود فکر کنید.

 از خود سؤالاتی مانند «آیا من به هنر علاقه دارم؟»، «آیا مهارت‌های ارتباطی من برای معلم شدن خوب است؟» یا ... به حرف‌های دیگران درباره خودتان فکر کنید؛ آیا تابه‌حال کسی به شما گفته: «کاش من جای تو بودم و فلان کار را مانند تو انجام می‌دادم؟» همه این موارد نشانه‌هایی از توانایی‌های شما است.

به غریزه و علاقه خود توجه کنید

به غرایز خود توجه کنید، ببینید تابه‌حال چه کاری را دوست داشتید انجام دهید که به دلایل مختلفی نتوانستید آن را انجام دهید. علاقه یکی از موارد مهم در استعدادیابی است زیرا پس از تعیین آن کسب رضایت از انجام کار را به ارمغان می‌آورد.

برخی اوقات ترس‌هایتان را رها کنید و از قلمرو آسایش خود خارج شوید. برای مثال اگر از پرواز در آسمان می‌ترسید، پس باید فکر شغل خلبانی یا مهمانداری را از فکر خود بیرون کنید.

 اما، اگر درباره نحوه ازبین‌بردن ترس‌ها و شناخت بیشتر این مشاغل اطلاعاتی به دست آورید می‌توانید مسیر بهتری را برای آینده خود انتخاب کنید.

خلاقیت داشته باشید و کارهای ساده و سخت را بسنجید

برای اینکه خلاقیت در انواع مشاغل را یاد بگیرید و با توانایی انجام هرکدام آشنا شوید؛ می‌توانید از دوره آشنایی با مشاغل گارنت استفاده کنید.

 در این دوره با چندین نفر متخصص موفق در انواع حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، هنری، اجتماعی و ... مصاحبه شده و افراد تجربیات و راه رسیدن به اهدافشان را به صورت دقیق شرح داده‌اند.

 با شناخت هر شغل سادگی و سختی انجام آن براساس استعداد شما مشخص می‌شود و بهتر می‌توانید برای آینده قدم بردارید.

لازمه تمامی این موارد شناسایی و پرورش استعدادها است. در این مسیر گارنت با بهره‌مندی از افراد متخصص و چشم‌انداز اهداف بلندمدت راهنمای شما عزیزان است.

سخن آخر، منحصربه فرد آموزش ببینید!

آکادمی آنلاین گارنت با درک نیازهای فرزندان ایران‌زمین سنجش‌های مجازی استعدادسنجی را به‌صورت تخصصی برگزار می‌کند و پس از آن با بهره‌مندی از آموزش‌های عمومی و تخصصی کودکان و نوجوانان را برای اهداف بلندمدت‌تر آماده می‌کند.

گارنت به شما کمک می‌کند تا با شناخت توانایی‌های خود بتوانید در مسیر درستی قدم بردارید. چیزی که توسط بسیاری افراد نادیده گرفته می‌شود جزء الزامات هر کودک و نوجوانی است تا بتواند استعداد‌های خود را شناخته و آن‌ها را پرورش دهد و در آینده با استفاده از آن‌ها شغل و جایگاه مناسبی در جامعه کسب کند.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋