راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا استرس می تواند باعث زخم معده شود؟

استرس تأثیر بسیاری بر روی سلامتی مانند فشار خون بالا، خستگی و افسردگی می‌گذارد. افرادی که تحت استرس هستند تمایل دارند از دارو‌های ضد التهاب غیر استروئیدی بیشتری برای درمان درد‌های ایجاد شده استفاده کنند. جراحی‌ها و بیماری‌های استرس‌زا نیز با ایجاد زخم معده مرتبط است. عوامل استرس‌زا همچنین می‌توانند مصرف بیشتر الکل و تنباکو را تحریک کنند و عواملی که باعث تحریک و بدتر شدن زخم می‌شوند. عبارتند از:

 عفونت هلیکوباکتر پیلوری ناشی از یک باکتری معمولی روده

 استفاده بیش از حد از دارو‌های مسکن بدون نسخه

چه عواملی باعث ایجاد زخم معده می‌شود؟

پوششی در معده از آن در برابر اسید‌های سوزآور و آنزیم‌های داخل روده محافظت می‌کند. زخم‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که این پوشش از بین می‌رود و به آن شیره‌های داخلی اجازه می‌دهد دیواره معده شما را بسابند. برخی از علائمی که به علت زخم معده ایجاد می‌شوند شامل:

 عفونت پیلوری:

بین 50 تا 75 درصد از جمعیت جهان باکتری هلیکوباکتر پیلوری را در شکم خود دارند. گاهی اوقات این باکتری به حدی تکثیر می‌شود که سیستم ایمنی شما نمی‌تواند آن را کنترل کند. این رشد بیش از حد باکتری در نهایت ممکن است در اطراف سیستم ایمنی معده شما کار کند و به دیواره‌های معده شما آسیب برساند و منجر به زخم شود. حدود 40 درصد از زخم‌های معده با هلیکوباکتر پیلوری مرتبط است.

 NSAID:

مصرف یک قرص ضد درد بدون نسخه (OTC) اغلب در دنیای امروز نادیده گرفته می‌شود. اما نکته اینجاست که دارو‌ها بسیار قوی هستند و خوردن بیش از حد قرص‌ها باعث عوارضی خواهند شد. این دارو می‌تواند پوشش معده شما را تحریک کند و حتی توانایی طبیعی بدن شما را برای ترمیم آسیب مسدود کند. حدود 50 درصد از زخم معده ناشی از مصرف بیش از حد NSAID است. این دارو می‌تواند تولید هورمونی به نام پروستاگلاندین را کاهش دهد که می‌تواند ضخامت پوشش معده شما را کاهش دهد یا توانایی طبیعی بدن شما را برای ترمیم آسیب دیواره معده مختل کند.

زخم معده چه علائمی دارد؟

سوزش و سوء هاضمه دو نشانه کلاسیک زخم معده هستند. می‌توان آن را به عنوان یک احساس شدید توصیف کرد که گاهی اوقات با درد روده همراه است. این ناراحتی معمولاً زمانی افزایش می‌یابد که معده خالی باشد. سایر علائم رایج عبارتند از:

- نفخ شکم

- حالت تهوع یا استفراغ

آیا زخم معده درمان می‌شود؟

زخم‌های رایج معمولاً با دارو‌هایی که برای کاهش اسید معده طراحی شده‌اند و یک پوشش محافظ روی زخم قرار می‌دهند بهبود می‌یابند. اگر دارای عفونت هلیکوباکتر پیلوری باشید ممکن است آنتی بیوتیک برای از بین بردن باکتری تجویز شود. شما باید از تحریک زخم نیز خودداری کنید که به معنی اجتناب از NSAID‌ها، الکل و سیگار در طول بهبودی است. محدود کردن استفاده از آن‌ها پس از آن می‌تواند به شما کمک کند تا از مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

 

استرس چه ارتباطی به زخم معده دارد؟

در حالی که استرس ممکن است باعث زخم معده نشود اما مطمئناً به آن کمکی هم نمی‌کند. یادگیری نحوه مدیریت بهتر عوامل استرس‌زا در زندگی می‌تواند به شما کمک کند تا فردی سالم‌تر، شادتر و سازنده‌تر باشید. جهت کاهش استرس به موارد زیر توجه کنید:

  • مدیتیشن انجام دهید
  • به طور منظم ورزش کنید
  • خواب کافی داشته باشید

 

منبع:

health.clevelandclinic.org

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋