راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آزمایش گلوکز بارداری چیست؟

این آزمایشی است که بر روی زنان باردار انجام می‌شود تا میزان مصرف گلوکز را که منبع اصلی انرژی است توسط بدن آن‌ها اندازه‌گیری کند. همچنین به عنوان تست تحمل گلوکز خوراکی شناخته می‌شود و پزشکان از آن برای بررسی اینکه آیا در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید یا خیر استفاده می‌کنند. این نوع دیابت تنها زمانی اتفاق می‌افتد که باردار هستید. علت اصلی این وضعیت حرکت بیش از حد گلوکز در خون شما به جای مصرف در دوران بارداری است. گلوکز می‌تواند منجر به فشار خون بالا و مشکلات در هنگام زایمان شود. تست استاندارد گلوکز بارداری 1 ساعت طول می‌کشد و رایج‌ترین آزمایش برای مادران باردار است. آزمایش با نوشیدن محلول غلیظ گلوکز انجام می‌شود. پزشک نمونه خون شما را برای بررسی نحوه جذب گلوکز توسط بدن شما درخواست می‌کند. هنگامی که پزشک شما سطح گلوکز خون شما را تعیین کرد ممکن است مجبور شوید آزمایش دیگری را انجام دهید.

1 ساعت قبل از آزمایش گلوکز بارداری چی بخوریم؟

آزمایش گلوکز در دوران بارداری بسیار مهم است زیرا می‌تواند به شما و پزشکتان این امکان را بدهد که بفهمید آیا مشکلی وجود دارد و چگونه آن را برطرف کنید. اگر نمی‌دانید قبل از 1 ساعت آزمایش گلوکز بارداری چه بخورید تا برای آزمایش آماده شوید در اینجا چند نکته وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید:

به برنامه غذایی خود پایبند باشید

این به این دلیل است که پزشک شما می‌خواهد ببیند که بدن شما معمولاً چگونه گلوکز را جذب می‌کند و هر تغییری در رژیم غذایی شما ممکن است بر نتایج تأثیر بگذارد.

یک وعده غذایی دارای کربوهیدرات قبل آزمایش بخورید:

باید با پزشک خود مشورت کنید تا به شما بگوید چه چیزی برای خوردن بی‌خطر است. به طور کلی شما باید از نان، غذا‌های سرخ شده و غلات دوری کنید و بیشتر سبزیجات، تخم مرغ و سالاد بخورید.

8 ساعت قبل ناشتا باشید:

زمانی که برای تست قند سه ساعته بارداری می‌روید حداقل 8 ساعت قبل ناشتایی لازم است.

نتیجه‌گیری:

همچنین می‌توانید با اطمینان از اینکه در طول بارداری درست غذا می‌خورید خطر ابتلا به دیابت بارداری را به حداقل برسانید. مقدار زیادی سبزیجات، میوه و آب را در رژیم غذایی خود بگنجانید. با تمام آزمایشاتی که باید در دوران بارداری انجام دهید ممکن است تعجب کنید که چرا آزمایش گلوکز بارداری بسیار مهم است.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋