راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

ترشح قهوه ای قبل یا بعد پریود نشانه چیست؟

از زمانی که اولین قاعدگی خود را شروع کرده‌اید احتمالاً متوجه شده‌اید که ترشحات رقیق، شفاف یا سفید واژینال (در غیر این صورت به عنوان لکوره شناخته می‌شود) اغلب در لباس زیر شما ظاهر می‌شود. اگرچه ترشحات سالم واژن رنگ‌های مختلفی دارند اما تغییرات معمولاً نشانه این است که چیزی کاملاً طبیعی در داخل بدن در حال وقوع است. ترشحات قهوه‌ای می‌تواند نگران‌کننده باشد و احتمالاً به این دلیل که رنگ آن بسیار نزدیک به خون است شما را مضطرب می‌کند.

 

ترشحات قهوه‌ای به چه معناست؟

همانطور که ممکن است حدس‌زده باشید ترشحات قهوه‌ای واژن ترشحاتی است که با خون قدیمی ترکیب شده که به آن ظاهر قهوه‌ای می‌دهد. به هر دلیلی مقداری از خون در رحم شما مدت بیشتری طول کشید تا خارج شود و با افزایش سن خون قهوه‌ای می‌شود. در نهایت با لکه‌های قهوه‌ای یا ترشحات قهوه‌ای رنگ مواجه می‌شوید. در اینجا چند دلیل وجود دارد که ممکن است متوجه ترشحات قهوه‌ای شوید:

 قاعدگی زنان:

وجود مقدار کمی ترشحات قهوه‌ای رنگ (گاهی متناوب) برای چند روز پس از قاعدگی غیرمعمول نیست این همان خون قدیمی است که از آن خارج می‌شود. همچنین ممکن است زمان تخمک‌گذاری کمی لکه‌های قهوه‌ای مایل به صورتی یا ترشحات قهوه‌ای مایل به صورتی را تجربه کنید. با این حال اگر از دارو‌های ضد بارداری حاوی استروژن و پروژسترون استفاده می‌کنید، احتمالاً لکه بینی نخواهید داشت زیرا این هورمون‌ها از تخمک‌گذاری جلوگیری می‌کنند.

معاینه لگن:

اگر معاینه لگن انجام دهید ممکن است بعد از آن کمی لکه بینی را تجربه کنید. همچنین وجود ترشحات قهوه‌ای رنگ یا لکه بینی پس از انجام تست پاپ اسمیر کاملاً طبیعی است. این آزمایش با استفاده از یک سواب پنبه‌ای یا برس نرم سلول‌های دهانه رحم را جمع‌آوری می‌کند و این می‌تواند باعث خونریزی شود.

 بارداری:

ترشحات صورتی یا قهوه‌ای رنگ برای چند روز در حوالی دوره قاعدگی شما نیز می‌تواند نشانه اولیه بارداری باشد و اغلب زنان به آن توجه نمی‌کنند. این خونریزی ناشی از خونریزی لانه گزینی است و زمانی رخ می‌دهد که تخمک بارور شده خود را به دیواره رحم متصل می‌کند و معمولاً 5 تا 10 روز پس از لقاح اتفاق می‌افتد.

 قبل از یائسگی:

اگر در گروه سنی مناسب قرار دارید یعنی معمولاً 45 سال یا بیشتر ترشحات قهوه‌ای ممکن است نشانه‌ای از دوران پیش از یائسگی باشد. در این مدت هورمون‌های استروژن و پروژسترون به همان شکلی که در یک دوره معمولی بالا و پایین می‌آیند باعث خونریزی یا لکه بینی نامنظم می‌شوند. اگر شما نیز دچار نوسانات خلقی، گرگرفتگی و بی‌خوابی هستید ممکن است به این معنی باشد که یائسگی در راه است.

 بیماری التهابی لگن (PID):

صرف نظر از اینکه باردار هستید در موارد نادر ترشحات قهوه‌ای رنگ می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل جدی‌تر باشد. به عنوان مثال ترشحات قهوه‌ای می‌تواند به دلیل عفونت دهانه رحم مانند بیماری التهابی لگن (PID) باشداگرچه تقریباً همیشه علائم دیگری مانند درد یا درد شکم در هنگام مقاربت جنسی، تب، ترشحات واژن با بوی غیر معمول یا سوزش را نیز مشاهده خواهید کرد.

 کیست تخمدان:

کیست تخمدان کیسه‌ای پر از مایع که روی یا داخل تخمدان تشکیل می‌شود و در اکثر موارد خوش‌خیم است، اما می‌تواند باعث ترشح قهوه‌ای رنگ و همچنین درد یا فشار شکم، درد مبهم در کمر و ران‌ها شود. اگرچه کیست‌های تخمدان اغلب علائمی ایجاد نمی‌کنند اما معمولاً با سونوگرافی تشخیص داده می‌شوند.

 پولیپ:

پولیپ‌ها یا توده‌های کوچک بافتی را می‌توان در رحم یا دهانه رحم یافت و باعث لکه بینی نامنظم شود. برای تشخیص آن‌ها از سونوگرافی لگن استفاده می‌شود. اکثر پولیپ‌ها خوش خیم هستند و سرطانی نیستند.

سرطان دهانه رحم:

جدی‌ترین دلیل ممکن برای ترشحات قهوه‌ای سرطان دهانه رحم است که تنها حدود 6.0 درصد از زنان در طول زندگی خود به این بیماری مبتلا می‌شوند.

 کار‌هایی که می‌توانید در مورد ترشحات قهوه‌ای انجام دهید:

اگر باردار نیستید و درست قبل یا بعد از پریود، حوالی تخمک‌گذاری یا گهگاه بعد از رابطه جنسی ترشحات قهوه‌ای رنگ را تجربه می‌کنید به احتمال زیاد کاملاً طبیعی است. در اکثر موارد ترشحات قهوه‌ای چیز مهمی نیست. اگر متوجه ترشحات قهوه‌ای یا خونی شدید که بیش از دو هفته طول می‌کشد یا به طور مکرر بعد از رابطه جنسی رخ می‌دهد یا اگر در هر زمانی ناحیه واژن شما خارش دارد یا ترشحات شما بوی بدی می‌دهد و با گرفتگی همراه است با پزشک خود تماس بگیرید زیرا این موارد می‌توانند نشانه‌های عفونت یا وضعیت جدی‌تری باشد.

 

منبع:

www.whattoexpect.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
من و بازار
جالب بود
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋