راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا کودکان زیر پتو خفه می شوند؟

اکثر کودکان بالای 12 ماه قادر به غلت خوردن هستند و این توانایی را دارند که پتو‌ها را از صورت خود دور کنند. زمانی که کودک شما به مراحل کودکی می‌رسد احتمالاً هر دوی شما شب‌ها کمی بیشتر می‌خوابید. گاهی اوقات این بدان معناست که او می‌تواند در طول شب بدون بیدار شدن بخوابد و گاهی اوقات آن‌ها همچنان به طور متناوب از خواب بیدار می‌شود. درک ایمنی و تمام تحقیقات پیرامون خواب کودکان نوپا برای خواب بهتر و ایمنی بیشتر ضروری است. دستورالعمل‌هایی که به کودک شما کمک می‌کند تا در شب بخوابد با توصیه‌های ایمنی خواب کودک نوپا متفاوت است.

 

چه زمانی کودک نوپا می‌تواند با پتو بخوابد؟

وقتی کودک نوپا در رختخواب با پتو می‌خوابد پس می‌تواند با بالش هم بخوابد. این معمولاً در حدود مرحله 18 ماهگی است. اطمینان حاصل کنید که هر چیز دیگری که به تخت کودک شما می‌رود به اندازه کافی کوچک است تا نتوانند از آن برای بالا رفتن و بیرون آمدن از تخت استفاده کنند. به یاد داشته باشید که تخت کودک شما باید برای خوابیدن در آن استفاده شود بنابراین سعی کنید از قرار دادن او در گهواره خود برای زمان بازی خودداری کنید.

از چه لحافی برای کودک استفاده کنیم؟
 سبک وزن:

شما می‌خواهید به دنبال یک روتختی سبک وزن باشید تا کودکتان بتواند بدون گرم شدن به اطراف بچرخد. بیشتر کودکان نوپا هنوز در حال یادگیری تنظیم دما هستند و معمولاً بدون کمک والدین قادر به درآوردن لباس یا پوشیدن لباس‌های بیشتری نیستند. این بدان معنی است که اگر لحاف خیلی سنگین باشد ممکن است در شب خیلی گرمشان شود.

 قابل شست و شو:

بیشتر لحاف‌ها قابل شستشو هستند اما دوبار بررسی کنید که یکی از لحاف‌ها را با علامت ماشین لباسشویی خریداری کنید.

لحاف طبیعی و ضد حساسیت:

می‌توانید به سراغ پر کردن لحاف مصنوعی یا پر کردن لحاف طبیعی بروید اما سعی کنید از هر چیزی که ممکن است باعث ایجاد آلرژی یا واکنش‌های آلرژیک شود دوری کنید. می‌توانید یک روکش پنبه‌ای یا روتختی پنبه‌ای برای هر کدام تهیه کنید. لحاف ضد حساسیت برای کودکان مبتلا به آلرژی و آسم مناسب‌تر است. این به تسکین آن‌ها در شب کمک می‌کند و از آن‌ها در برابر عطسه و سرفه محافظت می‌کند.

 

چه بالشتی برای کودکان مناسب است؟

می‌توانید از بالش‌های کوچک برای کودکان نوپا استفاده کنید. سعی کنید اندازه آن بیشتر از ۱ سانتی‌متر نباشد. از یک بالش با اندازه معمولی بزرگسالان استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث اختلال در وضعیت بدنی و مشکلات گردن و کمر برای کودک شما شود. یکی از نکات مهم ایمنی بالش کودک نوپا این است که به یاد داشته باشید که بالش‌ها برای راحتی ارائه می‌شوند و بسیاری از کودکان نوپا واقعاً به آن‌ها نیاز ندارند.

دستورالعمل‌های بیشتر خواب برای کودکان نوپا

محیط خواب را ایمن نگه دارید:

شما باید با محافظت از تخت در برابر بیشتر‌اشیاء خارجی که دور از دسترس می‌مانند تا حد امکان ایمن نگه دارید. به عنوان مثال می‌توان به پنجره‌ها و پرده‌ها، سیم‌های برق و اجسام سنگینی اشاره کرد که ممکن است فرو بریزند و واژگون شوند.

 اطمینان از اینکه هیچ خطری روی تخت کودک نوپا شما وجود ندارد:

به عنوان مثال می‌توان به داشتن تخت کودک بسیار نزدیک به کمد لباس با وسایل سنگین روی آن اشاره کرد. به یاد داشته باشید که تختخواب را به خوبی از هر بخاری یا پریز برقی که می‌تواند گرمای شدید ایجاد کند دور نگه دارید.

 اجازه دهید تا خواب راحت داشته باشید:

هنگامی که کودک نوپا شما 1 ساله شود دیگر نیازی به خوابیدن به پشت ندارد. هر موقعیتی را که انتخاب می‌کنند فقط با آن پیش بروید و زیاد در مورد آن سر و صدا نکنید.

 

منبع:

www.parentalquestions.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋