راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا مخلوط کردن عسل و شیر مفید است؟

عسل و شیر یک ترکیب کلاسیک است که اغلب در نوشیدنی‌ها و دسر‌ها به طور یکسان استفاده می‌شود. این دو ماده به دلیل خواص دارویی آن‌ها مورد تحقیق قرار گرفته‌اند و اغلب به عنوان یک درمان طبیعی برای درمان انواع بیماری‌ها استفاده می‌شوند. این مقاله به بررسی فواید و مضرات عسل و شیر می‌پردازد.

 

مصرف شیر و عسل چه فوایدی دارد؟

ممکن است کیفیت خواب را بهبود بخشد:

بسیاری از مردم یک لیوان شیر گرم را با عسل درست قبل از خواب می‌نوشند تا به بهبود کیفیت خواب کمک کنند و این درمان توسط علم پشتیبانی می‌شود. نوشیدن مخلوط شیر و عسل دو بار در روز به مدت 3 روز کیفیت کلی خواب را بهبود می‌بخشد. صرف 10 گرم یا حدود 1/2 قاشق غذاخوری عسل 30 دقیقه قبل از خواب باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش سرفه شبانه می‌شود.

 به استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند:

شیر منبع عالی کلسیم است که یک ماده مغذی مهم که نقش کلیدی در سلامت استخوان ایفا می‌کند. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن شیر می‌تواند تراکم مواد معدنی استخوان را بهبود بخشد و ممکن است با کاهش خطر پوکی استخوان و شکستگی مرتبط باشد. ترکیب شیر با عسل می‌تواند فواید استخوان‌سازی را بیشتر افزایش دهد.

 

 سلامت قلب را ارتقا می‌دهد:

شیر و عسل هر کدام با چندین فواید بالقوه در مورد سلامت قلب مرتبط هستند. شیر سطوح کلسترول خوب (HDL) را افزایش می‌دهد که می‌تواند به پاکسازی پلاک از شریان‌ها برای محافظت در برابر بیماری قلبی کمک کند. مطالعات نشان می‌دهد که عسل می‌تواند سطوح‌تری گلیسیرید، کلسترول تام و کلسترول LDL (بد) را کاهش دهد که همه این‌ها عوامل خطر بیماری قلبی هستند. حتی ممکن است چندین نشانگر التهاب را کاهش دهد که می‌تواند به بیماری قلبی نیز کمک کند.

مصرف شیر و عسل چه معایبی دارد؟

اگرچه شیر و عسل ممکن است فواید متعددی برای سلامتی داشته باشد اما چند اشکال وجود دارد که باید در نظر گرفت. اگر به عدم تحمل لاکتوز یا رژیم غذایی بدون لبنیات پیروی می‌کنید یا اگر به شیر حساسیت دارید شیر گاو ممکن است مناسب نباشد. مصرف لبنیات همچنین می‌تواند با خطر بیشتر برخی از بیماری‌های پوستی از جمله آکنه، روزاسه و اگزما مرتبط باشد. عسل همچنین برای کودکان زیر 12 ماه نامناسب است زیرا حاوی باکتری‌هایی است که می‌تواند در ایجاد بوتولیسم نوزاد نقش داشته باشد. بهتر است میزان مصرف خود را تعدیل کنید و از گرم کردن آن در دمای بالا اجتناب کنید تا فواید بالقوه آن برای سلامتی به حداکثر برسد.

 

منبع:

www.healthline.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋