راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

کودکان را مجبور به خواندن کتاب نکنید

اکثر مادران فرزندان خود را به خواندن کتاب تشویق می‌کنند زیرا می‌دانند مطالعه چقدر مفید است اما بسیاری از کودکان هیچ علاقه‌ای به مطالعه ندارند، در این موارد بسیاری از والدین یا زمان‌های دقیق مطالعه را اعمال می‌کنند یا با ارائه انگیزه‌ای بر اساس مدت زمانی که فرزندشان مطالعه می‌کند، به کودکان رشوه می‌دهند که مطالعه کنند. اگرچه این از نظر تئوری خوب به نظر می‌رسد بسیاری از کارشناسان می‌گویند که اجبار کردن فرزند شما به خواندن ممکن است در واقع ضرر بیشتری نسبت به فایده داشته باشد.

 

وقتی کودکی را مجبور به خواندن می‌کنید چه اتفاقی می‌افتد؟

مجبور کردن فرزندتان به خواندن در نهایت باعث ایجاد احساس ترس در ذهن کودک شما می‌شود. خواندن دیگر به یک فعالیت سرگرم‌کننده یا راهی برای برقراری ارتباط با شما تبدیل نمی‌شود. در عوض، خواندن اجباری مانند یک کار طاقت‌فرسا است. هنگامی که آن ارتباط ایجاد شد تغییر آن ممکن است سخت باشد. وقتی با ارائه یک دسر کودکتان را مجبور می‌کنید که سبزیجاتش را بخورد، کودک شما در واقع یاد نمی‌گیرد که سبزیجات را دوست داشته باشد. در عوض آن‌ها یاد می‌گیرند که خوردن سبزیجات فقط زمانی ارزش دارد که دسر در دسترس باشد. وقتی فرزند شما برای زمان خواندن پاداش می‌گیرد آنقدر مطالعه می‌کند که بتواند جایزه را به دست آورد.

چگونه می‌توانم بدون اجبار خواندن را تشویق کنم؟

برای شروع به فرزندتان اجازه دهید آنچه را که می‌خواهد بخواند انتخاب کند. وقتی به فرزندتان اجازه می‌دهید کتابی را انتخاب کند که به آن علاقه دارد، به احتمال زیاد به خواندن ادامه می‌دهد و حتی خواندن را در اولویت قرار می‌دهد زیرا آن را دوست دارد. همچنین راه‌هایی برای سرگرم کردن خواندن پیدا کنید. بچه‌ها از داستان‌های قبل از خواب لذت می‌برند زیرا شامل زمان باکیفیت با شما می‌شود، بنابراین سعی کنید هر از گاهی زمانی را برای خواندن با صدای بلند با یکدیگر اختصاص دهید. حتی می‌توانید با ایجاد فضایی در خانه خود فقط برای مطالعه مانند یک چادر یا گوشه‌ای با صندلی‌های کیسه‌ای مطالعه را سرگرم‌کننده کنید.

 

منبع:

www.moms.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋