راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

سلامت پدر هم برای باروری مهم است

واضح است که سلامت پدر قبل از لقاح باید در نظر گرفته شود زیرا می‌تواند بر نتیجه بارداری هم برای کودک و هم برای مادر تأثیر بگذارد. پدرانی که از سلامت کمتری برخوردارند، بیشتر در معرض ناباروری و ناباروری هستند. این شامل پدران مبتلا به فشار خون بالا، چاقی، دیابت، سرطان یا افسردگی می‌شود. مطالعات متعدد نشان می‌دهد که وضعیت بد سلامتی پدر باعث افزایش برخی از عوارض بارداری از جمله سقط جنین، مرده زایی، حاملگی خارج از رحم می‌شود. قبل از سه ماهه (یا زمان پیش از بارداری) نه تنها برای زنان بلکه برای مردان نیز مناسب است. یک مرد نقش مهمی در دوره قبل از سه ماهه دارد. سلامت او قبل از لقاح برای شانس باردار شدن و داشتن فرزند سالم ضروری است. کار‌های بسیاری وجود دارد که مردان باید و می‌توانند انجام دهند نه تنها برای سلامتی خود بلکه برای زنان و کودکان زندگی خود. بسیاری از همان تغییراتی که زنان باید قبل از بارداری انجام دهند در پیشنهادات برای مردان نیز منعکس شده است. اتخاذ رویکرد زوجین به سلامت قبل از بارداری ممکن است اتخاذ تغییرات سبک زندگی را آسان‌تر کند. هر مردی سالی یک بار نیاز به معاینه دارد، حتی اگر احساس سلامتی کند. چکاپ و معاینات فیزیکی سالانه به پزشکان کمک می‌کند تا یک پرونده پزشکی مداوم از سلامت کلی داشته باشند. ممکن است متوجه تغییرات کوچکی در فشار خون، گلوکز خون یا کلسترول نشوید، اما پزشک می‌تواند به سرعت نتایج آزمایشات امسال را با سال‌های قبل مقایسه کند تا تغییرات را تشخیص دهد. تشخیص زودهنگام شرایط سلامتی بهترین راه برای جلوگیری از بیماری‌های طولانی مدت و بیماری‌های مزمن است.

از دارو‌های OTC که بر باروری تأثیر می‌گذارند صرف نظر کنید:

دارو‌های مورد استفاده برای درمان زخم، حتی انواع OTC، ممکن است بر تعداد و تولید اسپرم تأثیر بگذارند. تغییر دارو‌های تجویزی ممکن است مدتی طول بکشد، به خصوص اگر رژیم فعلی به خوبی کار کند، بنابراین آن را زودتر برنامه‌ریزی کنید. اگر پرتودرمانی یا شیمی‌درمانی داشته‌اید، پزشک ممکن است نیاز به تجویز آنالیز مایع منی برای تعیین اینکه آیا قادر به بچه دار شدن هستید یا خیر. درمان‌های سرطان اغلب مردان را عقیم می‌کند یا در موقعیتی با کاهش قابل توجه باروری قرار می‌گیرد که ممکن است باروری را دشوار یا غیرممکن کند.

 

 به تمرینات ورزشی خود توجه کنید:

برخی تمرینات با کاهش باروری مردان مرتبط است. دوچرخه سواری در صدر لیست قرار دارد. دوچرخه سواری باعث گرمای اضافی در بیضه‌ها می‌شود. گرمای بیش از حد می‌تواند به اسپرم آسیب برساند و بر تولید اسپرم تأثیر بگذارد. سایر شرایط گرمایی که باید از آن اجتناب کنید عبارتند از سونا، جکوزی و حتی دوش طولانی. با تغییر از شورت به باکسر، دمای بیضه را بیشتر کاهش دهید.

 

چربی مصرف نکنید:

مصرف چربی‌های اشباع شده، الکل و غذا‌های فرآوری شده را کاهش دهید زیرا ممکن است تعداد اسپرم، کیفیت اسپرم و عملکرد نعوظ را کاهش دهند از جمله توانایی شما در انزال. در صورت امکان از مصرف مواد مخدر و سیگار کشیدن خودداری کنید. سیگار ممکن است تأثیری بر تعداد اسپرم نداشته باشد اما دود دست دوم می‌تواند زنان باردار و جنین را تحت تأثیر قرار دهد. دود دست دوم را می‌توان روی لباس، پوست و مو حمل کرد.

به موارد زیر توجه کنید:

 

 ویتأمین‌ها:

یک مولتی ویتأمین را به برنامه مکمل روزانه خود اضافه کنید یا اگر در حال حاضر مکمل یا دارو مصرف نمی‌کنید برنامه جدیدی را شروع کنید. مولتی ویتأمین‌ها از سلامت کلی حمایت می‌کنند و روی را تأمین می‌کنند. بر اساس یک مطالعه اخیر روی و اسید فولیک با بهبود تعداد اسپرم مرتبط هستند.

 

 کاهش استرس:

تا حد امکان استرس را در محل کار و خانه کاهش دهید. تمرینات تنفسی را انجام دهید، کلاس‌های یوگا را شروع کنید یا زمانی که احساس استرس می‌کنید به سادگی قدم بزنید.

 

 ورزش کنید:

ورزش فقط بخشی از بهتر شدن شماست. اگر در حال حاضر به طور منظم ورزش نمی‌کنیدشروع کنید. این را تغییر دهید زیرا هر دوی شما برای آماده شدن برای بارداری باید ورزش کنید.

 

منبع:

www.babymed.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋