راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

مکمل شاپ، داروخانه آنلاین فروش مکمل های ورزشی

] با توجه به هدفم باید چه مکمل ورزشی را استفاده کنم؟[

مکمل ورزشی به تامین مواد ضروری بدن، افزایش وزن، تسریع کاهش وزن یا بهبود ظاهر ورزشکار و عضله سازی کمک می کند. مکمل ها در یک تعریف ساده ابزارهایی برای افزایش توانایی ساختن ماهیچه در بدن ورزشکار هستند. در اغلب موارد، افراد با توجه به هدف خود با مولتی ویتامین ها، پروتئین ها مانند پروتئین وی,  کراتین و یا چربی سوزهای استاندارد و تایید شده مانند ال کارنیتین، سی ال ای و کافئین و مکمل افزایش وزن مانند گینر مصرف آنها را شروع می کنند.
بیشترین موادی که به عنوان مکمل های ورزشی استفاده می شوند، شامل مکمل های ویتامین، پروتئین، اسیدهای آمینه شاخه دار یا بی سی ای ای (BCAAگلوتامین ، اسیدهای چرب ضروری، محصولات غذایی جایگزین، کراتین، محصولات چربی سوز و لاغری و تقویت کننده های تستوسترونی هستند. این مکمل ها یا به صورت یک ترکیب واحد فروخته می شوند یا به صورت ترکیبی از چند مکمل بدنسازی ارائه می شوند.
اولین نکته ای که باید مورد توجه شما قرار داشته باشد آن است که یک ورزشکار لزومآ نباید از مکمل ورزشی برای پرورش عضلات و ماهیچه های خود استفاده کند، هر چند استفاده از آنها می تواند به او کمک کند تا این کار را با سرعت خیلی بیشتری انجام دهد.
نکته مهم دیگر, آن است که سن, جنسیت, نوع ورزش, ابتلا به بیماریهای خاص و سطح مسابقات در انتخاب مکمل بدنسازی بسیار موثرند.

مکمل های ورزشی و مکمل های بدنسازی در بین ورزشکاران محبوبیت فراوانی دارند، در دنیای مدرن امروز که مردم برای سلامت و استایل بدنی خود بیشتر از قبل ارزش قائل هستند به تبع طرفداران مکمل های ورزشی هم روزانه بیشتر می شود و افراد مختلف علاقه‌مند می‌­شوند تا از این مکمل ها در جهت رشد عضلات و پیشرفت بدنی خود استفاده کنند.

اگر شما ازجمله افرادی هستید که تصمیم دارید مکمل های بدنسازی را امتحان کنید، نکاتی هست که باید در نظر داشته باشید. مکمل های ورزشی باید به عنوان بخشی از رژیم متعادل غذایی مصرف شوند نه جایگزین آن، بعضی از مکمل های دارای کالری زیادی می باشند و شما باید در مصرف آنها احتیاط کنید، افرادی هستند که دارای مشکلات جسمی از جمله مشکلات کلیوی و کبدی و... هستند، این افراد حتما حتما قبل از مصرف هر نوع مکملی باید با پزشک خود مشورت کنند. مکمل های ورزشی در صورتی که به درستی و طبق دستورالعمل های گفته شده استفاده شوند برای بدن فواید بی شماری به همراه دارد. این مکمل ها انرژی و مواد مورد نیاز بدن را تامین می‌کنند، باعث افزایش عملکرد و پیشرفت در تمرینات ورزشی می‌شوند و به طور کلی در تناسب اندام و سلامت عمومی ورزشکار بسیار تاثیرگذار است.

اگر شما قبل مکمل مصرف نکرده اید، احتمالا برایتان سؤال است که چگونه باید متوجه شوید کدام نوع مکمل بیشتر مناسب شما خواهد بود. با‌‌توجه ‌‌به محتویات مکمل، می‌­توانید متوجه این شوید که کدام نوع مکمل بیشتر برای هدف شما کاربرد دارد.

برای اهداف خاص از چه مکملی استفاده کنیم؟

افزایش وزن با استفاده از مکمل گینر :

همه ما دوست داریم از وزن مناسب و اندام زیبا برخوردار و به اصطلاح خوش هیکل باشیم. معمولاً وقتی بحث از تناسب و زیبایی اندام به میان می آید افکار ما به سمت لاغری و کاهش وزن کشیده می شود؛ چرا که متأسفانه در جامعه امروزی، افراد بسیاری با چاقی و اضافه وزن و مشکلات ناشی از آن دست و پنجه نرم می کنند. چاقی و اضافه وزن می تواند ریشه در عوامل مختلفی چون ژنتیک، سن، عدم تحرک و ورزش کافی، مصرف بیش از حد فست فودها، غذاهای فرآوری شده یا نوشیدنی های چاق کننده، استرس و ... داشته باشد. شاید این افراد برای کاهش وزن، راهکارهای بسیار و همچنین برنامه غذایی یا ورزش را در پیش گرفته و حتی در اغلب موارد به بن بست خورده اند. اما به همان میزان که چاقی آزاردهنده بوده و می تواند سلامت جسمی و روحی افراد را تحت تأثیر قرار دهد، به همان اندازه لاغری، ماهیچه ها و عضلات ضعیف و لاغر نیز می تواند به سلامت فرد آسیب زده، بنیه جسمانی و سیستم ایمنی بدن را تضعیف نموده و حتی باعث عدم اعتماد به نفس گردد. برای دستیابی به وزن مناسب و ماهیچه های قوی و ورزیده راهکارهای متفاوتی وجود دارند. به یکی از این روش ها یعنی مکمل گینر می پردازیم.

گینر چیست و چه کاربردی دارد :

محصولی است که با توجه به محتویات آن برای افزایش وزن یا افزایش عضله‌سازی خریداری می شود. مثلاً فردی که گینر افزایش وزن خریداری می کند، بدون شک شخصی است که در وزن گیری دچار مشکل بوده و به سختی وزن اضافه می‌کند. گینر عضله‌ساز نیز نقش مکمل کمکی را دارد و برای افرادی است که در عضله‌سازی با مشکل روبه‌رو هستند.

ترکیبات تشکیل‌ دهنده گینر

به‌طور کلی گینر مکملی پرکالری و حاوی کربوهیدرات و پروتئین و مقادیری چربی سالم است. یک گینر خوب باید شامل اسید آمینه‌ لازم، کربوهیدرات پیچیده یا ساده (با توجه به نوع آن) و طیف وسیعی از مواد معدنی و ویتامین‌های لازم باشد.

نتیجه گیری:

درصورتیکه قصد افزایش وزن دارید، مصرف مکمل گینر می تواند یک راه بسیار اصولی و سالم باشد که می توانید این مکمل را از داروخانه اینترنتی مکمل شاپ تهیه کنید.

  1. عضله سازی با استفاده از مکمل پروتئین وی

پروتئین وی از شیر به دست می‌آید، شیر از دو نوع پروتئین تشکیل شده است. پروتئین کازئین که تقریبا 80% پروتئین شیر را تشکیل می‌دهد و پروتئین وینیز 20% باقیمانده را تشکیل می‌دهد. هنگام تبدیل شیر به پنیر، وی از دلمه جامد جدا می‌شود و می‌توان آن را در بخش مایع یافت. احتمالا در هنگام باز کردن ظرف ماست مایع شناوری را بر روی آن مشاهده کرده‌اید، که همان وی است. تولیدکنندگان پنیر تا پیش از کشف ارزش تجاری پروتئین وی ( آب پنیر) آن را دور می‌ریختند.

پس از جدا شدن، آب پنیر چندین مرحله فرآوری دیگر را نیز طی می‌کند. پس از طی این مراحل، به همان چیزی تبدیل می‌شود که مردم به عنوان پروتئین وی می‌شناسند. یک پودر نسبتا بدون طعم که می‌تواند به شیک‌ها، بارهای پروتئینی، یا حتی محصولات پخته اضافه شود. این پودر، یک افزاینده پروتئین رایج در اسموتی‌های تجاری، بارها، غلات، و بسیاری از غذاهای دیگر است.

پودر پروتئین وی را به تنهایی نیز می‌توان استفاده کرد. پروتئین ویبه تنهایی، طعم چندان خوبی ندارد و به همین دلیل معمولا طعم‌دار می‌شود. پودرهای با طعم شکلات، وانیل و توت فرنگی محبوب هستند. مطالعه فهرست مواد تشکیل دهنده مهم است، زیرا برخی محصولات ممکن است دارای افزودنی‌های ناسالم مانند شکر تصفیه شده باشند.

پروتئین وی بعنوان بهترین، مهمترین و شاهزاده مکمل های عضله ساز شناخته می شود. استفاده از پروتئین وی بهترین روش برای افزایش پروتئین دریافتی روزانه است. این مسئله می‌تواند برای بدنسازها و علاقمندان به تناسب اندام بسیار مهم باشد.

وی یک پروتئین کامل است، به این معنی که تمام 9 اسیدآمینه ضروریبرای سنتز پروتئین را دارد. این اسیدآمینه‌ها ضروری گفته می‌شوند، زیرا بدن قادر به ساخت آنها نبوده و باید از رژیم غذایی دریافت شوند. وی به ویژه غنی از گروهی از اسیدآمینه‌های ضروری است که به عنوان BCAAها شناخته می‌شوند: لوسین، ایزولوسین، والین. اینها به ساخت و حفظ عضلات و همچنین تامین منبع انرژی در طول تمرینات شدید یا طولانی کمک می‌کنند. لوسین، به ویژه، نشان داده که بیشترین تاثیر را بر سنتز پروتئین عضلات دارد. این همان فرآیندی است که عضلات را بزرگ‌تر و قوی‌تر می‌کند.

یک اسکوپ 30 گرمی از مکمل پروتئین وی، حاوی 24 گرم پروتئین وی خالص و تقریبا 3 گرم لوسین است. این مقدار در هر اسکوپ کازئین 2.5 گرم و 1.5 گرم در سویا است. حد آستانه فعالسازی سنتز پروتئین دقیقا در حدود 3 گرم لوسین اتفاق می‌افتد. از این رو، شکی در مصرف وی برای ورزشکارانی که به دنبال تقویت، رشد، ریکاوری و عملکرد بدن خود هستند، وجود ندارد. پروتئین وی دارای سه نوع متفاوت است که درصد پروتئین و نوع فرآوری آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

پروتئین وی کنسانتره، حاوی 75 تا 80 درصد پروتئین بوده و باقیمانده آن کربوهیدرات و چربی است.

پروتئین وی ایزوله، تقریبا تمام چربی و لاکتوز آن حذف شده و غلظت پروتئین به 90-95% افزایش یافته است.

پروتئین وی هیدرولیزه، پیش هضم شده و پپتیدهای طویل آن به قطعات کوچک‌تر تجزیه شده‌اند. درصد پروتئین آن بر حسب اینکه از پروتئین وی ایزوله تهیه شود یا کنسانتره، متفاوت است.

 

چه نوع پروتئین وی برای من مناسب است:

پروتئین وی ایزوله و هیدرولیزه به دلیل اینکه فراوری بیشتری روی آنها صورت میگیرد از قیمت بسیار بالاتری نسبت به وی کنسانتره دارند، چنانچه مشکل گوارشی ندارید یا در شرایط بسیار بسیار حساس رژیم غذایی نیستید بسیار بصرفه تر از آن دو می باشد . بهترین پروتئین وی کنسانتره، مکملی می باشد که ترکیبی از وی کنسانتره به نسبت 80 درصد و ایزوله یا هیدرولیزه 20 درصد باشد. پروتئین وی یوروویتال این نسبت را به خوبی رعایت کرده است که می توانید آن را از داروخانه اینترنتی مکمل شاپ به نشانی خریداری کنید.

 

 


 

[a1] عمده رسانه‌ها محدودیت خاصی در تعداد کلمه رپورتاژ ندارند اما بهتر آن است بین ۳۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه باشد. ایده‌آل آن است که بسته به هدف محتوا از ۶۰۰ الی ۱۰۰۰ کلمه باشد.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋