راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

آیا می توانم در دوران بارداری آناناس بخورم؟

آناناس سرشار از فیبر و ویتامین‌های مهم است، بنابراین به نظر می‌رسد یک غذای‌ ایده‌آل برای خوردن در دوران بارداری باشد. ممکن است شنیده باشید که آناناس می‌تواند انقباضات را تحریک کرده و منجر به از دست دادن بارداری شود. در حالی که درست است که آناناس دارای آنزیمی است که خطر سقط جنین را در افراد باردار افزایش می‌دهد، این آنزیم به مقدار بسیار کمی در بخشی از آناناسی که ما می‌خوریم وجود دارد.

 

خوردن آناناس در دوران بارداری خطر دارد؟

خوردن آناناس در دوران بارداری در حد اعتدال بی‌خطر است و فواید زیادی دارد، مانند غنی بودن از ویتأمین C و B۶ و منبع خوبی از فیبر دارد و هیچ خطری برای شما جنین پیش نخواهد آمد.

آیا آناناس برای نوزاد بی‌خطر است؟

مقدار متوسط آناناس برای کودک در حال رشد بی‌خطر است. ویتامین‌های موجود در آناناس از سلامت و رشد جنین حمایت می‌کند.

خوردن آناناس در بارداری چه فوایدی دارد؟

- خاصیت ضد التهابی دارد:

اگرچه مقادیر زیاد بروملین می‌تواند سقط جنین را تحریک کند، مقدار کمی از این آنزیم گوارشی که در آناناس یافت می‌شود در واقع فوایدی از جمله خواص ضد التهابی دارد. این برای سلامت کلی شما مفید است اما می‌تواند به ویژه در دوران بارداری مفید باشد. التهاب در دوران بارداری خطر ابتلا به بیماری روانی یا مشکلات رشد مغزی را در کودک شما افزایش می‌دهد.

- حاوی فیبر:

آناناس همچنین منبع خوبی از فیبر است و برای رفع یبوست دوران بارداری بسیار مفید و مقوی است.

- شما را هیدراته نگه می‌دارد:

مهم است که در دوران بارداری از کم آبی بدن خودداری کنید زیرا آناناس ۸۷ درصد از آب تشکیل شده است. طعم شیرین آن ممکن است مصرف آن را آسان‌تر کند تا اینکه لیوان‌های اضافی آب ساده را بنوشید.

- منبع خوب ویتأمین B۶:

آناناس مقدار زیادی ویتأمین B۶. ۱ ارائه می‌دهد این ویتأمین ضروری برای رشد مغز مهم است. علاوه بر این افرادی که باردار هستند معمولاً کمبود ویتأمین B۶ دارند، بنابراین مهم است که مصرف خود را از طریق مکمل‌های ویتأمین و غذا‌های حاوی آن افزایش دهید.

- منبع خوب ویتأمین C:

آناناس سرشار از ویتأمین C است که به حفظ سیستم ایمنی قوی کمک می‌کند. یک فنجان آناناس حاوی مقدار توصیه شده روزانه ویتأمین C برای زنان باردار است. آناناس به طور کلی بی‌خطر است، اما چند احتیاط وجود دارد که در دوران بارداری باید از آن‌ها آگاه بود:

- آلرژی به آناناس:

ممکن است به آناناس آلرژی داشته باشید. اگر دچار سوزش یا درد زبان، خارش یا تورم لب، زبان یا گلو یا هر چیز دیگری شوید به پزشک مراجعه کنید.

- دیابت بارداری:

آناناس حاوی قند‌های طبیعی است. تا زمانی که این میوه را به صورت تازه و در حد اعتدال مصرف کنید، محتوای قند آن نباید مشکلی ایجاد کند. با این حال اگر مقدار زیادی میوه یا قند‌های دیگر می‌خورید یا اگر آناناس شما کنسرو شده یا آب‌میوه است، می‌توانید خطر ابتلا به دیابت بارداری را افزایش دهید. این امر به ویژه در صورتی صادق است که شما در حال حاضر در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری هستید.


- سوزش سردل:

آناناس ممکن است باعث سوزش سر دل شود زیرا اسیدی است. سوزش سر دل یکی از شایع‌ترین شکایات بارداری است و با پیشرفت بارداری بروز آن افزایش می‌یابد. خوردن آناناس به مقدار زیاد می‌تواند باعث رفلاکس اسید یا سوزش سر دل شود، بنابراین از خوردن بیش از حد آن خودداری کنید. اگر آناناس را دوست دارید اما می‌دانید که باعث سوزش سر دل می‌شود سعی کنید آن را با چیز دیگری مانند نان تست، غلات یا برنج قهوه‌ای بخورید. همچنین آناناس گاهی اوقات می‌تواند به تسکین سوزش سر دل کمک کند. این به این دلیل است که بروملین همچنین دارای خواص ضد التهابی است.

نتیجه‌گیری:

آناناس در دوران بارداری بی‌خطر و مفید است. در حالی که ممکن است شایعاتی شنیده باشید که خوردن آناناس باعث سقط جنین می‌شود اما هیچ مدرک علمی برای تأیید این ادعا وجود ندارد. آناناس حاوی یک آنزیم گوارشی به نام بروملین است که نشان داده شده است که باعث سقط جنین می‌شود، اما میزان بروملین موجود در آناناس برای ایجاد تفاوت بسیار کم است و بیشتر آن در ساقه آن متمرکز است که ما نمی‌خوریم. اگر در مورد خوردن آناناس در دوران بارداری یا نگرانی در مورد خطر سقط جنین دارید برای راهنمایی بیشتر با یک ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی تماس بگیرید.

 

منبع:

www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋