راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

۵ راه برای آرام کردن کودک پس از یک کابوس

کابوس برای همه ترسناک است اما می‌تواند برای بچه‌های ما نگران کننده باشد. متأسفانه بچه‌ها همیشه نمی‌توانند رویاها را از واقعیت جدا کنند که اگر این رویاها ترسناک یا تاریک باشند، می‌تواند مشکلات جدی ایجاد کند. در واقع یک کابوس می‌تواند روال خواب و الگوی خواب کل خانواده را برای روزها یا حتی هفته‌ها از بین ببرد. اگر کودک شما کابوس می‌بیند، نگران نباشید. در عوض از این ۵ نکته برای تسکین فرزند خود پس از بیدار شدن از خواب بد استفاده کنید.

- وضعیت را توضیح دهید:

متأسفانه بسیاری از کودکان خردسال کابوس‌ها را به طور کامل درک نمی‌کنند به ویژه هنگامی که برای اولین بار آن‌ها را تجربه می‌کنند. شاید آن‌ها ندانند که این کابوس اصلاً یک رویا بوده است. در واقع آن‌ها ممکن است از خواب بیدار شوند و احساس کنند حوادث وحشتناکی که در خواب دیده‌اند واقعاً رخ داده است. هنگامی که به فرزند خود اطلاع دهید که چه اتفاقی افتاده است می‌توانید به او اطمینان دهید که این واقعی نبوده و اکنون در امنیت است. همچنین می‌توانید برای آن‌ها توضیح دهید که کابوس با بیدار شدن از خواب تمام شد، بنابراین حتی اگر دوباره بخوابند دیگر تکرار نمی‌شود. دانستن این که کابوس‌ها طبیعی هستند و درک اینکه بارها و بارها اتفاق نمی‌افتد به فرزند شما کمک می‌کند تا احساس آرامش و امنیت کند تا بتواند به خواب بازگردد.

 

- درباره ترس توضیح دهید:

گاهی اوقات ممکن است کودک شما حتی پس از توضیح وضعیت برای او احساس ترس یا ترس داشته باشد. آن‌ها ممکن است ترس‌های خاصی را حفظ کنند یا حتی ممکن است ترس‌هایی از روز باشد که باعث شروع کابوس‌های کودک شما می‌شود. با صحبت کردن در مورد روز کودکتان با او و رفع این استرس‌ها و ترس‌ها قبل از خواب، می‌توانید نه تنها از کابوس‌های آینده فرزندتان جلوگیری کنید، بلکه می‌توانید به او در تقویت هوش هیجانی و مهارت‌های مقابله موثر برای مقابله با اضطراب و استرس کمک کنید. همراه می‌آید این در نهایت به رشد کودک شما کمک می‌کند و ممکن است به سلامت روانی کلی او در بزرگسالی کمک کند.

 

- کودک را سرگرم کنید:

حتی بعد از بیدار شدن بچه‌ها از کابوس و  تصاویر وحشتناکی که در خواب می‌بینند ممکن است در سرلوحه ذهن آن‌ها قرار بگیرد. این می‌تواند باعث ترس بچه‌ها در دراز کشیدن و بستن چشم‌ها شود. متأسفانه این امر باعث می‌شود والدین با فرزندان خود در آنجا نشسته و سعی کنند بفهمند چگونه آن‌ها را دوباره بخوابانند. این توصیه می‌تواند برای هر خانواده متفاوت باشد اما برخی از گزینه‌های والدین شامل موارد زیر است:

- از بچه‌ها دعوت کنید تا ۱۰ موردی را که دوست دارند در مورد آن‌ها رویا داشته باشند فهرست کنند

- تعیین یک تاریخ رویایی که در آن با فرزند خود صحبت می‌کنید و هنگام خوابیدن رویای خود تصویری از آن را ترسیم می‌کنید

- خواندن یک داستان دلپذیر با جزئیات زیاد

- یک خاطره شاد برای فرزند خود به یاد آورید

با صحبت کردن در کنار یکدیگر به فرزند خود کمک می‌کنید تا توجه خود را بر چیز جدیدی متمرکز کند. این به آن‌ها کمک می‌کند تا کابوس را پاک کرده و چیزی را که دوست دارند هنگام خواب دوباره تجسم کنند. همانطور که فرزند شما بزرگتر می‌شود، در نهایت می‌تواند از این تکنیک به طور مستقل برای کابوس‌ها و سایر لحظاتی که در طول شب بیدار می‌شوند استفاده کند که واقعاً می‌تواند برای کودکانی که «سبک خواب هستند» مفید باشد.

 

- به آن‌ها آرامش دهید:

کارهای زیادی وجود دارد که والدین می‌توانند برای فرزندان خود انجام دهند تا بتوانند با کابوس‌های شبانه روبرو شوند. با این حال احتمالاً مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای تسکین فرزند خود و کمک به خواب رفتن او انجام دهید این است که فقط او را دلداری دهید. مهم نیست کابوس آن‌ها درگیر چه چیزی است یا چقدر می‌ترسند در آغوش گرفتن آرامش بخش و کمی عشق بیشتر می‌تواند به احساس بهتر آن‌ها کمک کند. کودکان در آغوش والدین خود احساس امنیت بیشتری می‌کنند و دوش گرفتن با کمی عشق اضافی به هیچ وجه روال معمول خواب آن‌ها را به هم نمی‌زند. بنابراین چند نوازش اضافی به کودک بدهید و به او آرامش دهید.

 

منبع: www.moms.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋