راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا استفاده از فناوری برای کودکان مهم است؟

استفاده والدین از فناوری نه تنها فرصت یادگیری را از خانواده‌ها می‌گیرد بلکه باعث تعاملات منفی و همچنین درگیری‌های داخلی و تنش در خانه می‌شود. به موارد زیر توجه کنید:

- ارتباط عاطفی شما قطع می‌شود:

محققان والدینی را مشاهده کردند که با کودکان خود در رستوران‌های فست فود غذا می خورند. آنچه آنها کشف کردند این است که هنگام استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه واکنش‌های کلامی و غیر شفاهی کمتری با کودکان وجود دارد.

- دوری از جمع و خانواده:

والدین بیش از سه ساعت در روز از دستگاه‌های تلفن همراه استفاده می‌کنند. تکنولوژی نحوه تعامل والدین با فرزندان خود را تغییر داده است. برخلاف کتاب‌ها، روزنامه‌ها یا مجلات سنتی فناوری توجه بیشتر والدین را جلب می‌کند.

 

محققان نکاتی را در مورد کنترل استفاده از فناوری شما ارائه می‌دهند:

- حد و مرز تعیین کنید:

برنامه‌ای برای استفاده از فناوری خود ایجاد کنید. انتخاب‌های واضح عبارتند از جدا کردن میز شام یا میز صبحانه یا خودداری از استفاده از تلفن همراه و تلویزیون هنگام خواب در اتاق بچه‌ها و همچنین می‌توانید اتاق‌های خاصی را در خانه خود به عنوان مناطق بدون فناوری مانند اتاق مطالعه یا اتاق خانواده ایجاد کنید.

- عوامل استرس‌زا را شناسایی کنید:

یکی از موضوعات کلیدی که والدین گزارش می‌دهند این است که گاهی تعامل با دستگاه تلفن همراه آنها را مجبور می‌کند با بچه‌های خود کوتاه بیایند. اگر هنگام خواندن پیام‌های خود دچار استرس می‌شوید یا هنگام کار روی پروژه‌ای به سکوت مطلق احتیاج دارید زمانی که می‌دانید فرزندان شما با ورزش یا فعالیت دیگری مشغول هستند به کارهای خود رسیدگی کنید.

- الگوی خوبی باشید:

وقتی صحبت از فناوری می‌شود مهم است که به یاد داشته باشید که فرزندان به شما نگاه می‌کنند. در واقع برخی از مطالعات غیررسمی نشان می‌دهد که درصد بالایی از بچه‌ها دوست دارند والدین آن‌ها تلفن و تکنولوژی خود را خاموش کنند.

-گزینه‌های دیگر را ارائه دهید:

بسیاری از اوقات والدین برای تکمیل خلأ در طول روز نه تنها برای خود بلکه برای فرزندانشان نیز به فناوری تکیه می‌کنند. یک ایده برای کاهش استفاده از فناوری برای کل خانواده و ارائه گزینه‌های دیگر در خانه است. به عنوان مثال چند بازی روی میز یا یک تخته بگذارید. یک توپ کنار درب قرار دهید. روی میز کتاب‌های حل جدول بگذارید. اگر این موارد کاملاً نمایان باشد بچه‌ها (و والدین) بیشتر از آنها استفاده می‌کنند تا اینکه برای سرگرمی به فناوری روی آورند.

- دیدن فیلم را به یک تفریح خانوادگی تبدیل کنید:

با بچه‌ها به تماشای فیلم بپردازید و سپس در مورد آنها صحبت کنید. به عنوان مثال اگر بچه‌های شما تماشای یک فیلم خاص را دوست دارند پس با آنها تماشا کنید. سپس یک گفتگو داشته باشید.

 

نتیجه‌گیری:

فناوری نحوه تعامل والدین با فرزندان خود را دگرگون کرده است. برخی از این تغییرات چیزهای خوبی هستند مانند اینکه بتوانید وقتی بچه‌ها بیرون هستند به آنها پیام ارسال کنید.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋