راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

فعالیت های جالب بازی با ریاضی برای کودکان 3 ساله

معرفی ریاضی به فرزندان شما در حال حاضر هیجان انگیز و لذت بخش است. شما نیازی به معلم خصوصی ندارید تا ریاضیات را در سنین پایین به فرزندان کوچک خود آموزش دهید. در عوض می‌توانید آنها را با چندین فعالیت آشنا کنید تا اصول ریاضی را یاد بگیرند. به فرزندان خود اجازه دهید ریاضی را از طریق فعالیت‌های مختلف ریاضی چند منظوره و عملی کشف کنند. کودکان در دوران پیش دبستانی و مهد کودک خود بسیار فعال هستند و می‌توانند از اندام‌های حسی خود برای کشف و درک چیزهای اطراف خود استفاده کنند. فعالیت‌های ریاضی در گروه‌های مختلف دسته بندی شده‌اند تا بتوانید حرکت را برای شما آسان کرده و به سرعت آنچه را که برای یادگیری ریاضی در فرزندان خود کمک می‌کنید پیدا کنید.
 


فعالیت‌های ریاضی برای کودکان 3 ساله

۱. مرتب سازی و شمارش آب نبات:

کودکان رنگ‌ها را دوست دارند. تا جایی که می‌توانید آب نبات‌های رنگارنگ بچینید و سپس کودک نوپای خود را دعوت کنید تا آبنبات‌ها را بر اساس رنگ مرتب کند. بگذارید آب نبات‌ها را در کاسه‌های جداگانه بگذارند و بشمارند.

 

۲. ساخت اعداد با خمیر بازی:

از خمیر رنگی برای ساخت اعداد و قرار دادن آنها روی دست فرزندان خود یا کاغذ نمودار استفاده کنید. بگذارید آنها اعداد را لمس کرده و حس کنند.

 

۳. شمارش پاستیل‌های شکل‌دار:

این فعالیت شامل مرتب‌سازی و قرار دادن پاستیل‌های شکل دار با پیروی از یک الگو است. به کودک اجازه دهید بفهمد چه رنگی باید در الگوی داده شده رعایت شود.

 

۴. یک نمودار بکشید:

رسم نمودار یک فعالیت ساده و عالی برای آموزش نحوه طبقه بندی چیزها به کودکان نوپا است. یک کاغذ نمودار بردارید و یک نمودار میله‌ای مختلف برای دسته‌های مختلف مانند میوه‌ها، حیوانات و وسایل نقلیه بکشید. اکنون از فرزند خود بخواهید که اسباب بازی‌های خود را دسته بندی کرده و در میله‌های مربوطه قرار دهد. این یک فعالیت سرگرم کننده است که می‌تواند برای گروه بندی موارد دیگر نیز استفاده شود.

 

۵. استفاده از حبوبات:

این یک فعالیت شمارش است که در آن کودکان باید اشیایی مانند لوبیا، دکمه، مهره یا آب نبات را بشمارند و روی کاغذ بچسبانند. از فرزندان خود بخواهید اعداد یک تا ده را روی تکه‌های کاغذ بنویسند و سپس از آنها بخواهید اشیاء را بشمارند. در مرحله بعد آنها باید اشیاء را روی کاغذ بچسبانند تا با تعداد آنها مطابقت داشته باشد.

 

۶. اندازه‌ها را مقایسه کنند:

برخی از اشیاء مانند میوه‌ها و اسباب بازی‌ها را جمع آوری کرده و از فرزند خود بخواهید که آنها را از کوچکترین تا بزرگترین شیء در یک ردیف قرار دهند. این فعالیت به آنها کمک می‌کند تا اندازه چیزهای مختلف را مقایسه کنند.

 

۷. اندازه‌گیری طول شی:

در اینجا یک فعالیت جالب برای آموزش مفهوم اندازه گیری به فرزندان شما وجود دارد. طول اجسام را با استفاده از نوار اندازه‌گیری مقایسه کنید. فرزندان خود را در مورد نحوه اندازه‌گیری راهنمایی کنید و سپس به آنها اجازه دهید این کار را خودشان انجام دهند.

 

منبع:

www.momjunction.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋