راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

تاثیر فلوراید و سلامت دندان چیست؟

فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که باعث ایجاد دندان‌های محکم و بدون حفره داشته باشید. فلوراید از مینای دندان سالم پشتیبانی می‌کند و با باکتری‌های آسیب رسان به دندان و لثه مقابله می‌کند. مینای دندان لایه محافظ خارجی هر دندان است. فلوراید به ویژه اگر در معرض خطر پوسیدگی دندان یا حفره قرار دارید بسیار مفید است. حفره‌ها زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها روی دندان‌ها و لثه‌ها جمع شده و یک لایه چسبناک از پلاک تشکیل می‌دهند. پلاک اسیدی تولید می‌کند که باعث فرسایش دندان‌ها و بافت لثه می‌شود. اگر پلاک لایه مینای دندان را بشکند، باکتری‌ها می‌توانند اعصاب و خون هسته دندان را آلوده و صدمه بزنند.

 

در طی یک درمان حرفه ای با فلوراید چه اتفاقی می‌افتد؟

دندانپزشکان درمان‌های حرفه‌ای با فلوراید را به صورت یک شستشو، کف، ژل یا لاک بسیار غلیظ ارائه می‌دهند. درمان ممکن است با سواب، برس، سینی یا دهان شویه انجام شود. این روش‌های درمانی بسیار بیشتر از آنچه در آب یا خمیر دندان شما است دارای فلوراید هستند. انجام آنها فقط چند دقیقه طول می‌کشد. ممکن است از شما خواسته شود تا 30 دقیقه از خوردن و آشامیدن خودداری کنید تا فلوراید بتواند کاملاً جذب شود. همیشه سابقه سلامت کامل خود را به دندانپزشک خود بدهید تا آنها بتوانند درمان‌های مناسب را برای شما انتخاب کنند.

به چه مقدار فلوراید نیاز دارید؟

اگر در معرض خطر پوسیدگی هستید دندانپزشک همچنین ممکن است یک شستشو یا ژل مخصوص فلوراید برای استفاده منظم در خانه تجویز کند. موارد زیر می‌تواند خطر ایجاد پوسیدگی را افزایش دهد:

- مصرف بیش از حد مواد مخدر یا الکل
- اختلال خوردن
- بهداشت دهان و دندان ضعیف
- عدم مراقبت حرفه‌ای دندانپزشکی
- رژیم غذایی نامناسب
- خشکی دهان یا کاهش بزاق
- مینای دندان ضعیف

منابع معمول فلوراید در رژیم غذایی عبارتند از:

- چای
- آب
- غذای پخته شده در آب
- شیر خشک

مزایای فلوراید چیست؟

فلوراید هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان مفید است. هر چه کودکان زودتر در معرض فلوراید قرار بگیرند احتمال ایجاد حفره در آنها کمتر است. یک مطالعه بزرگ نشان داد که کودکان و نوجوانانی که به مدت یک سال تحت درمان با فلوراید قرار گرفتند 43 درصد منبع معتمد کمتر دچار پوسیدگی دندان و حفره بودند.

آیا عوارض جانبی برای فلوراید وجود دارد؟

مسمومیت با فلوراید امروزه بسیار نادر است. بسیاری از خمیردندان های کودکان حاوی فلوراید نیستند. مقدار زیادی فلوراید می‌تواند باعث موارد زیر شود:

- لکه‌های سفید روی دندان‌های بالغ
- لکه بینی و حفره روی دندان‌ها
- مشکلات هموستاز استخوان
- استخوان‌های بسیار متراکم که بسیار محکم نیستند
 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋