راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

در دوران بارداری و گرمای تابستان چطور طاقت بیاوریم؟

گرما بسیار طاقت فرسا است و زمانی که شما باردار هستید باعث اذیت شدن شما می‌شود. قبل از بارداری احساس گرما ممکن است یک مزاحمت جزئی باشد، اما گرمای بیش از حد در دوران بارداری طاقت فرسا بوده و برای سلامتی شما و نوزاد بسیار خطرناک است. دمای بالای بدن می‌تواند منجر به خستگی، گرمازدگی یا کم آبی شود. در اینجا چند نکته را باید در تابستان و زمانی که باردار هستید رعایت کنید.
 


 کم آبی بدن:

نوشیدن آب در دوران بارداری به دلیل افزایش جریان خون بسیار مهم است زیرا کم آبی بدن می‌تواند باعث انقباضات براکستون هیکس شود. 8 تا 12 فنجان آب در روز مصرف کنید زیرا مایعات کافی می‌توانند احساس گرما و گرما زدگی را از شما دور کنند. علائم کم آبی عبارتند از:
  •  سرگیجه یا سبکی سر
  • حالت تهوع
  • سردرد
  •  گرفتگی عضلات
  • خشکی دهان
  • پوست سرخ
  • لرز
  • یبوست
  • ادرار تیره رنگ
  • ضربان قلب بالا و فشار خون پایین

تورم:

در دوران بارداری بدن شما به آب بیشتری نیاز دارد و ایجاد شدن برخی از ورم‌ها به ویژه در ناحیه مچ پا و پاها طبیعی است. با این حال وقتی هوا گرم است تورم بیش از حد مشخص می‌شود. تورم بیش از حد ناشی از گرما "ادم حرارتی" نامیده می‌شود. هنگامی که بدن گرمای اضافی را تحمل می‌کند رگ‌های خونی منبسط می‌شوند. دوری از گرما می‌تواند به شما در جلوگیری از تورم بیش از حد در تابستان کمک کند. اگر احساس می‌کنید دچار ورم شده‌اید سعی کنید پاهای خود را بالا نگه دارید و دوش آب سرد بگیرید یا پاها را در استخر یا حوضچه آب خنک قرار دهید.

آفتاب:

در دوران بارداری بهتر است از قرار گرفتن در برابر تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنید. از لباس‌های پوشیده و گرم استفاده نکنید زیرا می‌تواند دمای بدن شما را افزایش داده و مشکلات تورم را بیشتر کند. زمان بیرون رفتن از منزل را به روز‌های خنک و صبح زود و عصر موکول کنید. وقتی بیرون می‌روید با نوشیدن بیش از 8 تا 12 فنجان آب از بدن خود در برابر گرما و کم آبی محافظت کنید.

چه موقع با پزشک خود تماس بگیریم؟

بیشتر اوقات گرمای تابستان را می‌توان مدیریت کرد. اما گاهی اوقات می‌تواند منجر به گرمازدگی بیش از حد شود و در نتیجه بارداری و جنین شما را تهدید کند. بنابراین به یاد داشته باشید که مراقب علائم هشداردهنده بارداری باشید که نیاز به تماس با پزشک دارد:

- انقباضات یا گرفتگی‌های منظم
- خونریزی واژن
- نشت مایعات از واژن
- تورم یا پف صورت و دست‌ها (نشانه پره اکلامپسی)
- سردرد یا تاری دید (علائم پره اکلامپسی)
- عدم حرکت جنین
- درد در هنگام ادرار کردن (احتمال عفونت مجاری ادراری، مثانه یا کلیه)
- درد لگن یا شکم (علائم پره اکلامپسی)
- کمردرد کم و کسل کننده

نتیجه‌گیری:

تابستان می‌تواند زمان بسیار خوبی برای بیرون رفتن باشد. بسیاری از فعالیت‌ها را می‌توان در دوران بارداری با چند روش ساده انجام داد فقط به خاطر داشته باشید که گرمای شدید بیش از حد می‌تواند خیلی سریعتر در دوران بارداری اتفاق بیفتد. بنابر‌این وقتی هوای بیرون گرم است اقدامات احتیاطی را انجام دهید و مراقب نشانه‌هایی باشید که نشان می‌دهد بدن شما دچار کم آبی یا گرمای بیش از حد شده است.

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋