راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بداخلاقی کودک به چه علت است؟

تقریباً همه کودکان وقتی نوپا هستند دم دمی مزاج هستند. خشم مزاج در کودکانی که خیلی کوچک هستند و نمی‌توانند عصبانیت و ناامیدی خود را با کلمات بیان کنند طبیعی است. آن‌ها یک قسمت طبیعی از رشد کودک هستند و بیشتر در بچه‌های سنین ۲ تا ۳ سال اتفاق می‌افتد. خشم مزاج از غر زدن و ‌گریه گرفته تا جیغ زدن، لگد زدن، ضربه زدن و نفس کشیدن متغیر است. کودکان حتی ممکن است خود را به زمین بیاندازند و دندان‌های خود را فشار دهند، لگد و مشت بزنند. این انفجار‌های احساسی باعث آزاد شدن انرژی و همچنین جلب توجه می‌شوند.

دلایل بروز احساس خشم چیست؟

احساسات خیز به معنای غرق شدن احساسات فرزند شما است. این بدان معنی است که آن‌ها به کمک شما نیاز دارند. کودکان احساس استقلال و کنترل بر محیط خود را می‌خواهند. گاهی اوقات وقتی آن‌ها چیزی را امتحان می‌کنند مانند اینکه خودشان سعی می‌کنند ظرفی را باز کنند، اگر قادر به انجام این کار نباشند ممکن است بیش از حد توانایی داشته باشند. احساس خشم در دوره‌ای معمول است که کودکان یاد می‌گیرند صحبت کنند و به طور کلی می‌توانند بیش از آنچه که می‌توانند درک کنند.

پرهیز از احساس خشم چگونه است؟

سعی کنید به فرزندتان کنترل و انتخاب بیشتری نسبت به چیز‌های کوچک یاد بدهید. این ممکن است نیاز به استقلال را برآورده کند و خلسه‌ها را از بین ببرد. کودک خود را به استفاده از کلمات تشویق کنید نه اینکه جیغ بزند. مواردی را که نمی‌خواهید کودک شما آن‌ها را لمس کند دور از دسترس خود قرار دهید تا احتمال بروز مشکلات در مورد آن‌ها کاهش یابد. این امر همیشه امکان پذیر نیست به خصوص در خارج از خانه که نمی‌توان محیط را کنترل کرد. کودک خود را طوری تنظیم کنید که وقتی کودک شما در حال بازی یا تلاش برای تسلط بر یک کار جدید است، موفق شود. اسباب بازی‌ها و بازی‌های مناسب سن را برای آنها خریداری کنید. قبل از اینکه به سراغ کار‌های پر چالش بروید با یک کار ساده شروع کنید.

چه موقع از مشاور کمک بگیریم؟

بیشتر کودکان تا سن ۵ سالگی مرحله خشم را پشت سر می‌گذارند. اگر احساس خستگی کودک شما بیشتر شدید یا مخرب شود، این ممکن است نشانه یک مسئله بزرگتر مانند استرس، مسئله خانوادگی یا یک مشکل سلامتی یا رشد باشد.

اگر این خشم ماندگار شود چه می‌شود؟

دلهره در کودک افزایش می‌یابد

کودک خود و یا دیگران را زخمی می‌کند یا در هنگام عصبانیت اموال را از بین می‌برد

کودک نفس خود را حفظ کرده و غش می‌کند یا در هنگام ورم احساس تشنج می‌کند

احساس خشم همراه است با کابوس‌های مکرر، نافرمانی شدید، برگشت آموزش توالت، سردرد یا معده درد، امتناع از غذا خوردن یا رفتن به رختخواب، اضطراب شدید، بدخلقی مداوم یا چسبیدن به والدین

 

منبع: www.pregnancybirthbaby.org.au

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋