راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

بهترین مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم در شرق، غرب و شمال تهران

اختلال طیف اوتیسم یک اختلال عصب رشدی می باشد که در سال های اخیر در جوامع پیشرفته رو به افزایش است. از این رو در تمام جهان روش های درمانی مختلفی جهت کنترل و درمان اختلال اوتیسم مطرح گردیده است. مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی کودکان اوتیسم دکتر صابر یکی از مراکز جامع توانبخشی کودکان اوتیسم در تهران می باشد که با گردهم آوردن تکنیک ها و روش های درمانی نوین دنیا در زمینه توانبخشی کودکان اوتیسم پیشرو می باشد. مرکز کاردرمانی و گفتاردرمانی اوتیسم در تهران با دو شعبه فعال در شمال غرب و شمال شرق تهران، امکان مراجعه بیماران را در اکثر نقاط تهران فراهم نموده است. بخش های تخصصی مرکز نظیر سنسوری روم، اتاق شنیداری، اتاق تاریک، ماساژ درمانی، آب درمانی، بازی درمانی و رفتاردرمانی از امکانات ویژه مرکز تشخیص و درمان اوتیسم تهران می باشد.

جهت تماس با کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی جناب آقای دکتر صابر (کلینیک توانبخشی پایا در پاسداران ، کلینیک توانبخشی غرب تهران در سعادت آباد) باشماره 09029123536 تماس حاصل فرمایید.

کاردرمانی اوتیسم در تهران

مرکز کاردرمانی اوتیسم در تهران زیر نظر دکتر صابر به صورت تخصصی در زمینه ارزیابی و انجام تست های تخصصی اوتیسم و درمان این کودکان فعالیت می نماید. کاردرمانی ذهنی، کاردرمانی جسمی، کاردرمانی حسی- حرکتی( SI )، کاردرمانی در مهارت های دستی، کاردرمانی تعادلی ، آب درمانی تخصصی کودکان اوتیسم، ماساژ درمانی، بخش تعدیل حسی، اتاق تاریک بینایی و... از بخش های مختلف این مرکز می باشد که به صورت یکپارچه و مدون در حیطه کودکان اوتیسم به ارائه خدمات مشغول می باشند.

گفتاردرمانی اوتیسم در تهران

یکی از مشکلات عمده کودکان اوتیسم، تاخیر گفتاری و مشکلات درک کلامی پایین می باشد که نیاز به گفتاردرمانی را برای این کودکان ایجاد می نماید. گفتار درمانی اوتیسم با استفاده از روش های روز دنیا مانند روش پکس، PRT ، ABA و داستان های اجتماعی، ارتباط اجتماعی و انگیزه شروع گفتار را برای کودکان اوتیسم ایجاد می کند و در کنار استفاده از تکنیک های ماساژ صورت و تمرینات حرکات دهانی، تولید گفتار را تسهیل می بخشد. اتاق تقویت مهارت های شنیداری از دیگر بخش های تخصصی این مرکز می باشد که در جهت بهبود مهارت های حافظه شنیداری، توجه شنیداری، تمییز شنیداری و دقت شنیدای، درک کلام و ... در کودکان اوتیسم طراحی شده است.

توانبخشی کودکان اوتیسم-مرکز اوتیسم تهران

کلینیک توانبخشی کودکان اوتیسم در تهران از مراکز جامع توانبخشی کودکان اوتیسم می باشد که با دارا بودن دو شعبه در پاسدارام و سعادت آباد منطقه شمال غرب و شمال شرق تهران را پوشش می دهد. امکانات پیشرفته این مرکز در کنار مدیریت جناب آقای دکتر صابر، مدرس دانشگاه شهید بهشتی و کادر درمانی مجرب مرکز شامل گفتاردرمانان، کاردرمانان و روانشناسا ن کودک، موجب گردیده بیماران از سراسر تهران بزرگ جهت دریافت خدمات درمانی به این مرکز مراجعه نمایند. توانبخشی در منزل نیز از دیگر خدمات مرکز اوتیسم دکتر صابر می باشد که در تمام تهران و مناطق اطراف نظیر کرج اراه می گردد.

کاردرمانی در منزل برای کودکان

کاردرمانی در منزل برای کودکان اوتیسم شامل ارائه تمرینات کاردرمانی ذهنی در جهت افزایش توجه و تمرکز کودکان اوتیسم بهبود هوشیاری و افزایش درک و شناخت کودکان می باشد. همچنین کاردرمانی حسی حرکتی با ارائه تمرینات حرکتی مختلف در بهبود حس وستیبولار و حس عمقی کودکان موثر می باشد و موجب بهبود هماهنگی حرکتی ودر کودکان اوتیسم می شود. کاردرمانی حسی با کاهش اختلالات حسی و تدافع لمسی کودکان موجب کاهش قشقرق و بهمریختگی های کودکان می گردد. استفاده از تکنیک های درکی حرکتی توسط مربیان با تجربه مرکز اوتیسم در افزایش سرعت پاسخ دهی کودک و افزایش سرعت پردازش اطلاعات در کودکان اوتیسم کمک کننده است.برنامه های کاردرمانی در منزل برای کودکان اوتیسم زیر نظر مستقیم دکتر صابر بوده و تمامی درمانگران مرکز به صورت هفتگی گزارشات پیشرفت کودکان را با جناب آقای دکتر مطرح می نمایند.

گفتاردرمانی در منزل برای کودکان

از خدمات دیگر مرکز اوتیسم دکتر صابر گفتاردرمانی در منزل برای مراجعین می باشد. گفتاردرمانان مجرب مرکز توانبخشی اوتیسم به صورت کاملا تخصصی با استفاده از ابزار ها و تکنیک های گفتاردرمانی خاص کودکان اوتیسم مانند روش پکس و آموزش این روش های درمانی به والدین در ایجاد گفتار خود انگیخته در کودکان اوتیسم و بهبود ارتباط کلامی کودکان تلاش می کنند. همچنین با مشاهده نحوه رفتار والدین با کودک در محیط منزل راهکارهای مناسب را به والدین ارائه می دهند تا رابطه عاطفی صحیحی بین کودک و والد ایجاد شود.

درمان اوتیسم

از دیگر درمان های مکمل برای کودکان اوتیسم که در مرکز جامع اوتیسم تهران ارائه می گردد ماساژ درمانی تخصصی کودکان در جهت تعدیل حسی، افزایش حس عمقی مفاصل، کاهش پرخاشگری و افزایش هوشیاری در کودکان اوتیسم و کاهش رفتارهای کلیشه ای این کودکان می باشد. بخش آمورش پیش دبستانی مرکز با انجام تست های تخصصی مختلف و تعیین نقاط ضعف کودکان به صورت حرفه ای پیش نیازهای شناختی و مفاهیم را به کودکان اوتیسم آموزش می دهد. در اتاق سنسوری روم با استفاده از ابزارهای دیجیتالی و الکترونیکی به تعدیل حواس کودکان و افزایش مهارت های توجه و تمرکز و سرعت عکس العمل کودکان اوتیسم کمک بسزایی می شود.

تمامی درمان های مرتبط با کودکان اوتیسم نظیر بازی درمانی و رفتار درمانی توسط روانشناسان کودک با تجربه مرکز توانبخشی اوتیسم در این مرکز ارائه می شود و به تشخیص پزشک متخصص مرکز برای کودکان تجویز می گردد.

بازی درمانی اوتیسم در شرق و غرب تهران

مرکز بازی درمانی اوتیسم دکتر صابر از بخش های مهم این مرکز می باشد که زیر نظر بازی درمانان با تجربه مرکز و آگاه به رفتارها و مشکلات این کودکان ارائه می شود. گل درمانی، شن درمانی، بازی های تعادلی، بازی در زمینه ادراک بینایی، بازی های اجتماعی و نقش پذیی از جمله روش هایی است که در بازی درمانی کودکان اوتیسم انجام می شود. بازی درمانی کودکان اوتیسم در حیطه گروه درمانی نیز می تواند کمک کننده باشد و به ایجاد ارتباط و آموزش نحوه ارتباط صحیح به کودکان اوتیسم کمک کند.

رفتاردرمانی اوتیسم

در بخش رفتاردرمانی کودکان اوتیسم با استفاده از تکنیک های رفتار درمانی مانند تکنیک های محرومیت، پاداش، اقتصاد ژتونی، خاموشی و... و مشاوره والدین در جهت نحوه صحیح اجرای این روش ها در منزل به کنترل رفتار های کلیشه ای کودکان اوتیسم ، کاهش پرخاشگری، ایجاد رفتارهای اجتماعی مناسب مانند دوست یابی و بهبود مهارت های فردی نظیر لباس پوشیدن، توالتینگ و نظافت شخصی کمک شانایی می شود. همچنین در این بخش با رائه موقعیت های مختلف محیطی می توان کودکان را در جهت رویا رویی با موقعیت های اجتماعی مختلف آماده نمود و نحوه برخورد اجتماعی سازمان یافته را به آنان آموزش داد.

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋