راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چگونه به طور همزمان به دوقلو ها شیر بدهیم؟

تغذیه همزمان دو کودک یک چالش بزرگ برای والدین دوقلو‌ها است. برخی از خانواده‌ها انتخاب خود را برای شیردهی به نوزادان خود انجام می‌دهند و ممکن است از خود بپرسند که چگونه دوقلو‌ها را با هم تغذیه کنند. با داشتن دو نوزاد گرسنه که هر چند ساعت یکبار باید غذا بخورند، منطقی است که آن‌ها را در یک برنامه یکسان نگه داشته و همزمان به آن‌ها غذا دهید. در اینجا چند استراتژی برای شیر دادن به دوقلو‌ها با هم آورده شده است. بسیاری از مادران پرستاری از چند قلو‌ها را راحت و مقرون به صرفه می‌دانند. از آنجا که اکثر زنان دو پستان دارند تغذیه همزمان دوقلو‌ها یک انتخاب طبیعی به نظر می‌رسد. با این حال، می‌تواند کمی مشکل باشد. این جایی است که پدر نوزاد یا یک مددکار دیگر می‌تواند کمک کند، ‌ایستاده و یک بار بچه‌ها را تحویل می‌دهد.

موقعیت دوقلو‌ها برای شیردهی به چه صورت است؟

مادران گزینه‌های مختلفی برای قرار دادن نوزادان خود در شیردهی دارند. گرچه ممکن است دراز کشیدن به خصوص برای شیر دادن‌های نیمه شب راحت باشد، اما برای تغذیه همزمان هر دو نوزاد سازگار نیست. تغذیه دوقلو‌ها هنگام نشستن و در آغوش گرفتن نوزادان برای اکثر خانم‌ها آسانتر است. بسته به اندازه نوزادان پا‌های آن‌ها ممکن است زیر بازو‌ها یا زیر او قرار گیرند. همچنین برای مادرانی که از طریق سزارین زایمان می‌کنند در حالی که وزن زیادی از نوزاد را از محل برش قرار می‌دهد در حالی که حساس و خوب است توصیه می‌شود. مادران دوقلو‌ها می‌توانند موقعیت‌های مختلفی را آزمایش کنند تا مطمئن شوند چه احساسی راحت‌تر و کارآمدتر است. در اینجا برخی از موقعیت‌های اضافی برای شیردادن دوقلو وجود دارد:

 

- Double Cradle یا Cross Cradle Hold:

این موقعیت ترکیبی از پایه فوتبال و نگهدارنده گهواره است. نوزادان در حالی که بدن و پا‌ها را به پهلو نشان می‌دهند در همان سمت مادر دراز می‌کشند. دستان و بازو‌های مادر سر و بالای کمر نوزادان را گهواره می‌کند. پا‌های یک کودک مانند بازوی فوتبال زیر بازوی مادر امتداد می‌یابد. سر یک نوزاد ممکن است روی بدن کودک دیگر قرار بگیرد.

- Criss-Cross یا Front-V Hold:

سر بچه‌ها روی ساعد مادر قرار می‌گیرد در حالی که دستانش بدن آن‌ها را از زیر گهواره می‌کند. بدن آن‌ها روی پا‌های مامان عبور می‌کند در حالی که پا‌ها در جهت مخالف قرار دارند.

 

- موازی نگه داشتن:

نوزادان به حالت‌ایستاده و رو به سینه مادر هستند. بهترین حالت برای نوزادان بزرگتر که توانایی نشستن را دارند.

نتیجه‌گیری:

تختخواب، مبل یا صندلی بزرگ راحت نقاط خوبی برای شیردهی دوقلو‌ها هستند. به دنبال فضایی بگردید که فضای کافی برای راحتی هر کسی فراهم کند و به شما این امکان را بدهد تا هر آنچه را که نیاز دارید در دسترس قرار دهید. قبل از شروع همه چیز‌هایی را که هنگام پرستاری به آن نیاز دارید، دور هم جمع کنید تا مجبور به قطع غذا نشوید. نوزادان را در حد امکان مرتب کرده و سپس در موقعیت مناسب قرار دهید. برای تمیز کردن یک لیوان آب و همچنین ملافه، حوله یا پارچه‌های آرواری را مفید نگه دارید. اطمینان حاصل کنید که نوزادان را در هر پستان جایگزین کنید. به طوری که هر دو نوزاد به هر طرف دسترسی پیدا کنند.

 

منبع: www.verywellfamily.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋