راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

من و یک دنیا سوال برای خرید دستگاه تاتو مناسب


بشر از دیرباز با اهداف مختلف قومی و قبیله‌ای، دینی و مذهبی و... تمایل به تاتو و خالکوبی داشته است. این علاقه و اشتیاق در عصر جدید با نگرشی متفاوت و غالباً برای زیبایی رو به فزونی است.
بر همین اساس افراد زیادی بویژه از قشر جوانان به حرفه تاتوآرتیستی گرایش پیدا کرده‌اند که یکی از دلایل مهم آن میزان درآمد بالای این حرفه نسبت به دیگر شاخه‌های آرایش و زیبایی است.
اما ورود به این عرصه با سوالات و دغدغه‌های خاصی برای خرید تجهیزات تاتو همراه است و شاید بتوان گفت مهم‌ترین آن خرید دستگاه تاتو مناسب، با موتور قوی و طول عمر بالا است. به همین جهت نیاز به کسب اطلاعات کافی است تا متناسب با سبکِ کاری بتوان بهترین دستگاه را خرید.
در ابتدا باید بدانیم دستگاه تاتو صورت (دستگاه میکروپیگمنتیشن) می‌خواهیم یا دستگاه برای تاتو بدن و یا هر دو! برای کمک به شما و رفع ابهامات در این زمینه بهترین دستگاه‌های تاتو صورت و بدن را با ذکر مشخصاتشان معرفی کرده‌ایم.

دستگاه تاتو صورت (دستگاه تاتو ابرو یا قلم میکروپیگمنتیشن)


تاتو صورت شامل قاب و سایه ابرو، هاشور ابرو، بن مژه، خط چشم، خط لب و تاتو لب است. یک تاتوکار حرفه‌ای در روز حداقل 10 مشتری دارد و برای اینکه بتواند بدون خستگی و با آسودگی خاطر کار کند بایستی دستگاهش مشخصات زیر را داشته باشد؛

Øسبک و خوش دست باشد.
Øبدنه‌ای محکم و مقاوم در برابر ضربه احتمالی داشته باشد.
Øقدرت موتورش بالا باشد (قدرت موتور نرمال 7 ولت است و نهایتاً تا 14 ولت می‌تواند باشد).
Øصدای ملایمی داشته باشد.
Øلرزش نداشته باشد (هرگونه لرزشی باعث خطای دید، عدم کنترل روی طرح، نامنظم شدن خطوط و خستگی بیش از حد چشم می‌شود).
Øعمق سوزن بخصوص برای افراد تازه‌کار و مبتدی به طور مدرج روی بدنه قابل تنظیم باشد.
Øسرعت دستگاه از کم تا زیاد قابل تنظیم باشد (برای تاتو خط چشم سرعت متوسط رو به کم، برای تاتو لب سرعت متوسط رو به بالا و برای تاتو ابرو و هاشور مویی سرعت متوسط ایده‌ال است).
Øسوزن اختصاصی و کمیاب نداشته باشد (در مواردی یک دستگاه تاتو به لحاظ کیفیت بسیار عالی است اما سوزن (کارتریج) خاص و انحصاری دارد و گاهاً با مشکل نبود آن در بازار مواجه می‌شویم).
Øقیمت سوزن (کارتریج) اش معقول باشد.
Øبعد از خرید بتوان از خدمات پس از فروش بهره‌مند شد (یک دستگاه به دلایل مختلف ممکن است دچار مشکلات جزیی شود. در نتیجه، بهتر است فروشگاهی را انتخاب کرد که بتواند مشاوره و خدمات پس از فروش مناسبی ارائه کنند).
اما دستگاه‌های تاتو صورت انواع مختلفی دارند و براساس سوزن مصرفی‌شان دسته‌بندی می‌شوند و عبارتند از؛

  • دستگاه تاتو پیچی
  • دستگاه تاتو کارتریجی (تی)
  • دستگاه تاتو دو سر
  • دستگاه تاتو سوزن و سرپلاکی


بهترین مدل از هر کدام را در ادامه معرفی کرده‌ایم.

قلم تاتو پیچی

این دستگاه‌ها سوزن پیچی می‌خورند و همانطور که از نامشان پیداست سوزن با پیچ خوردن روی دستگاه بسته می‌شود. کاشت رنگ بسیار ظریف و منظمی دارند که هرچه قدرت موتورشان بالاتر باشد، کاشت رنگشان قویتر نیز خواهد شد.
از جمله معروف‌ترین دستگاه‌های پیچی می‌توان به دستگاه تاتو 14 ولتی ورساچ و دستگاه تاتو 14 ولتی و 7 ولتی سان شاین اشاره کرد. هر دو سوزن پیچی معمولی و نانو بخوبی روی آنها بسته می‌شود!

دستگاه تاتو کارتریجی (تی)

قلم تاتو کارتریج سوزن مخصوصی دارد که با چفت شدن روی زبانه دستگاه بسته می‌شود. این سوزن‌ها پایه کوتاهتری نسبت به سوزن پیچی دارند و به همین دلیل کاشت رنگ قوی‌تری نیز دارند. بطوریکه، کاشت رنگ یک دستگاه تاتو صورت کارتریجی 7 ولت از یک دستگاه تاتو پیچی 7 ولت بیشتر است و برای تاتو لب و قاب و سایه مناسب‌ترند.
در چند سال گذشته، برخی از این دستگاه‌های تی، زبانه محکمی نداشتن و کارتریج حین کار می‌پرید. این مسئله ترس تاتوکار و احتمال آسیب دیدن مشتری را در پی داشت. اما دستگاه‌ کارتریجی جانسون کاملاً ایمن، بدون لرزش و با صدای بسیار ملایم است و جزء بهترین مدل دستگاه کاتریجی است.


دستگاه تاتو دو کاره (دو سر کارتریجی و پیچی)

https://file.tesmino.ir/reportage/35481336/image_7d3e257e5271ec641925c12e3b53594ecba782a7.png


در دو سال اخیر دستگاه تاتو دو کاره‌ نیز وارد بازار شده است که دو سر دارند. روی یک سر سوزن پیچی و روی سری دیگر سوزن تی بسته می‌شود. به عبارتی، این دستگاه‌ها هم پیچی هستند و هم تی و می‌توان همزمان از قابلیت‌های ویژه هر دو سوزن بهره گرفت.
با سوزن پیچی برای تاتو هاشور مویی، تاتو خط چشم و تاتو خط لب می‌توانیم بهره بگیریم. با سوزن تی برای تاتو قاب و سایه و تاتو لب نتیجه بهتری می‌گیریم!
به علاوه، در مواردی که یکی از دو سوزن تی یا پیچی در بازار موجود نباشد بدون نگرانی با سوزن دیگر می‌توان تاتو زد.
بهترین دستگاه تاتو صورت دو سر، دستگاه تاتو چیک فور 14 ولتی و پی ام دی سون 14 ولتی هستند که بخاطر قدرت موتور بالا، کاشت رنگ قوی، دوکاره بودن، صدای ملایم، عدم لرزش و داشتن گارانتی طرفداران پروپاقرصی دارند.

دستگاه تاتو سوزن و سرپلاکی

اولین دستگاه تاتو صورت که وارد بازار شد، سوزن و سرپلاکی بود و تمام تاتوکاران کهنه‌کار و با تجربه با آن بخوبی آشنا هستند.
بخاطر همین سوزن و سرپلاک و احتمال ورود خونابه و رنگ به داخل دستگاه و انتقال بیماری‌های واگیر سازمان بهداشت استفاده از آن‌ها را ممنوع اعلام کرد.
به مرور این مدل دستگاه‌ها ایمنی و بهداشت‌شان بهبود پیدا کرد و در حال حاضر جزء بهترین دستگاه‌های تاتو با کاشت رنگ قوی محسوب می‌شوند. دو مدل معروفش؛ دستگاه تاتو قدیمی جانسون و دستگاه تاتو موزاییک بیوتاچ است.
دستگاه تاتو قدیمی جانسون 9 ولتی است و سوزن و سرپلاک ارزان قیمتی دارد. دستگاه موزاییک محصول کمپانی آمریکایی بیوتاچ و 9 ولتی است، دستگاه و سوزن و سرپلاکش هر دو گرانقیمت هستند و در موارد زیادی با کمبود سوزن اورجینالش در بازار مواجه هستیم!

دستگاه تاتو بدن

در حال حاضر تب و تاب تاتو بدن در حال پیشی گرفتن از تاتو صورت است. طوریکه قشر جوان جامعه از بازیگران و و ورزشکاران تا افراد عادی همه در پی داشتن حداقل یک طرح تاتو خاص هستند. تفسیر تاتو سلبریتی‌ها نیز خود داستانی سرگرم‌کننده است!
اگر طرح تاتو خیلی ریز باشد می‌توان با همان دستگاه تاتو صورت نیز آن را اجرا کرد. اما برای طرح‌های بزرگ نیاز به دستگاه تاتو بدن مخصوص است. در حال حاضر دو دسته دستگاه تاتو بدن داریم که عبارتند از؛

  • دستگاه تاتو گان و روتاری
  • دستگاه تاتو پن

مشخصات این دو دسته کاملاً متفاوت است. در ادامه به طور مجزا آن‌ها را بررسی کرده‌ایم.

دستگاه تاتو گان و روتاری

گان و روتاری دستگاهی تفنگی و قدیمی محسوب می‌شوند. گان مخصوص لاین‌زنی (خط انداختن) و شیدینگ (سایه‌زنی) و روتاری منحصراً مخصوص شیدینگ است. سوزن و سرپلاکی هستند و کاشت رنگ بسیار قوی دارند. برای آقایان تاتوکار انتخاب مناسب‌تری هستند چون سنگین هستند و به مچ دست فشار وارد می‌کنند.
این دو دستگاه پر سر و صدا هستند، تنظیم ترانس و تعویض انواع مختلف سوزن و سرپلاکشان مشکل و وقت‌گیر است، فقط برای تاتو بدن کاربرد دارند و... به همین دلیل بهتر است خانم‌ها از خرید آن منصرف شوند! بهداشت و ایمنی گان و روتاری پایین است و خطر انتقال آلودگی و بیماری به دیگر افراد بالاست.
در بین انواع مختلف گان، گان دلاری کیفیت بالایی دارد و روتاری بیشاپ اورجینال نیز بهترین محصول بازار است.

دستگاه تاتو پن

https://file.tesmino.ir/reportage/35481336/image_d995ef2a54560750dc7b6b10a2549777d748fbb0.png


دستگاه پن برخلاف گان و روتاری به شکل خودکاری است. برای تاتو بدن و تاتو صورت کاربرد دارد، سبک است، تعویض انواع مختلف سوزن لاین‌زنی و شیدینگ بسیار راحت است. بسته به قدرت موتور کاشت رنگ متفاوتی دارند.
بطور کلی اکثر پن‌ها برای روشن شدن نیاز به ترانس دارند. امروزه انواع مختلفی از ترانس‌های مخصوص تاتو در بازار موجود است که پیشرفته‌ترین آنها ترانس آرورا 1 و 2 است.
شرکت‌های مختلفی اقدام به تولید دستگاه پن کرده‌اند که معروف‌ترین آنها عبارتند از؛

  • پن راکت (شامل راکت V1، راکت V2، راکت V3، راکت V5، راکت پرو و... )
  • پن ابل
  • پن ای زد و...

همه این دستگاه‌ها بدنه فلزی و محکمی دارند، لرزش ندارند، موتور بسیار قوی دارند، به لحاظ ایمنی و بهداشت هیچگونه عارضه‌ای ندرند، چرا که سوزن کارتریجی هستند و آلودگی نمی‌تواند بداخل دستگاه نفوذ کند.
در این بین دستگاه پن ابل استروک‌دار است یعنی تنظیم عمق سوزن به طور مدرج روی بدنه امکانپذیر است. در مورد دیگر انواع پن، عمق سوزن به طور چشمی تنظیم می‌شود.
آنچه که شرح دادیم مروری بر انواع دستگاه‌های تاتو، دسته‌بندی‌های مختلف، رفع ابهامات و سوالات متعدد در زمینه تفاوت دستگاه‌ها و ذکر بهترین محصولات در هر رده طبق نظرسنجی تاتوکاران بود.
برای خرید دستگاه تاتو صورت و بدن، علاوه بر توجه به مشخصات دستگاه و کنترل کیفیت آنها بر اساس آنچه که شرح دادیم... نیاز است فروشگاه موردنظر معتبر باشد.
ارائه گارانتی، ارائه خدمات پس از فروش، مشاوره صحیح، امکان تست دستگاه در محل خرید و... از ملاک‌های اعتبار یک فروشگاه است.

 

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋