راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۳ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا خون اهدا می شود؟

یک اهدا خون می تواند جان سه نفر را نجات دهد. به دلیل آب و هوا و تعطیلات اهدای خون معمولاً در ماه های زمستان و تابستان کاهش می یابد اما نیاز به اهدای خون یک مسئله در طول سال است. اهدای خون علاوه بر انجام کار خوب برای دیگران، فواید مثبتی نیز برای اهدا کنندگان دارد. مطالعات نشان داده است که اهدای خون با کاهش کلسترول و کاهش خطر حمله قلبی می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد.

خون اهدایی برای چه استفاده می شود؟

اهدای خون به دلایل زیادی حیاتی است و هم برای موارد اضطراری و هم برای درمان های طولانی مدت مورد نیاز است. خون اهدایی برای بیماران ترومایی مانند مصدومین در بلایای طبیعی یا فجایع دسته جمعی، بیماران سرطانی که نیاز به تزریق خون دارند و کسانی که در طی جراحی های بزرگ خون از دست می دهند استفاده می شود. شما هرگز نمی دانید چه موقع شما یا یکی از عزیزانتان ممکن است به اهدای خون نیاز داشته باشید.

شرایط اهدای خون چیست؟

همه بانک های خون شرایط لازم را برای اهدا کنندگان حفظ می کنند تا از اهدا کننده خون و از گیرنده آن محافظت کنند. کسانی که علاقه مند به اهدا کننده خون هستند باید موارد زیر را در نظر بگیرند:

1- سن:

اهداکنندگان خون باید حداقل 17 سال سن داشته باشند و تا زمانی که از سلامتی کافی برخوردار نیستید اهدای خون محدودیت سنی بالایی ندارد.

2- وزن:

اهداکنندگان خون باید از سلامتی خوبی برخوردار باشند.

 

چه چیزی شما را از دادن خون رد صلاحیت می کند؟

1- کم خونی:

متخصصان می گویند کم بودن سطح هموگلوبین (کمتر از 12.5 گرم در دسی لیتر) که می تواند نشانگر سطح آهن پایین باشد اولین دلیل عدم توانایی مردم در اهدای خون است. اگر سطح هموگلوبین کم دارید بانک خون ممکن است توصیه کند که با پزشک خود در مورد چگونگی بالا بردن سطح خود مشورت کنید و سپس در آینده برای اهدای خون برگردید.

2- ترس:

برخی عدم تمایل خود را به اهدای خون به دلایل اضطراب در مورد فرآیند مانند ترس از سوزن یا ترس از غش نسبت می دهند. اهدای خون بی خطر است و فقط 5-10 دقیقه طول می کشد. اکثر اهدا کنندگان پس از آن احساس خوبی دارند و هیچ عارضه جانبی ندارند.

3- بارداری:

زنان نمی توانند در دوران بارداری یا شش هفته پس از زایمان خون اهدا کنند.

4- داروها:

اگر نسخه های خاصی مانند داروهای رقیق کننده خون، آنتی بیوتیک، داروهای مولتیپل اسکلروزیس و سرطان و سایر شرایط سلامتی را مصرف می کنید ممکن است یک تعویق از بانک خون در بازه زمانی یک هفته تا چند ماه دریافت کنید.

5- برخی شرایط خاص بهداشتی:

بیمارانی که در حال حاضر تحت درمان سرطان هستند یا پس از 11 سالگی به هپاتیت  زردی مبتلا شده اند، در دو روز گذشته سرماخوردگی یا آنفولانزا یا انتقال خون در یک سال گذشته داشتند، واجد شرایط اهدای خون نیستند. علاوه بر این برخی از اشکال بیماری های قلبی و ریوی، بیماری های عصبی، هپاتیت B و C ،عفونت HIV (AIDS) یا سایر بیماری های منتقله از طریق مقاربت نیز از اهدای خون در فرد جلوگیری می کند.

 

منبع: www.singlecare.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋