راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۱۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

چرا ورزش دوران بارداری مفید هست؟

مادرمهربونآماده هستی برای سفر به دنیای ورزش بارداری؟

از ورزش بارداری و فوایدش چقدر می دونی؟

آیا شما هم به ورزش حین بارداری شک دارید و یا از ورزش هنگام بارداری ترس دارید؟

آیا تا الان از پزشک خودتون درباره‌ی فواید ورزش بارداری سوال کردید؟

آیا تا الان درباره ورزش بارداری مطالعه داشتید و تحقیقات به روز در این باره را مطالعه کردید؟

دیری نگذشته از زمانی که شک و شبهات و ترس‌های فراوانی درباره‌ی ورزش بارداری برای مادران باردار وجود داشت، حتی شاید بتوان گفت این مسئله نزد مادران و تعداد زیادی از پزشکان تابو بشمار میرفت اما با پیشرفت علم و افزایش تحقیقات در این باب و رشد روزافزون علم در داخل و خارج کشور نه تنها این تابو شکسته شده است بلکه ورزش بارداری نزد مادران توسط پزشکان در حال ترویج است که ورزش برای مادران باردارو حتی نوزاد پس از تولد مفید و مثمر ثمر است.

درک رابطه مطلوب بین بارداری و ورزش یکی از مولفه‌های افزایش سواد بارداری نزد مادران و خانواده‌ها می‌باشد.

در این سفر شادز ی و نی نی سایت ابهامات شما در رابطه ورزش بارداری برای شما را رفع خواهند کرد و تاریکی‌های ذهن شما را روشن خواهند کرد .آماده‌اید یرای سفر به دنیای ورزش بارداری؟

از فواید ورزش حین بارداری شروع کنیم:

ورزش بارداری برای مادر و جنیندر 2 حوزه‌ی روحی،روانی، احساسی وهمچنین حوز‌ه‌ی فیزیکی دارای فایده است.

ورزش با افزایش گردش خون و بهبود توزیع اکسیژن در بدن وهمچنین افزایش ترشح هورمون‌های شادزی بخشی نظیراندروفین در بدن موجب افزایش حس رضایت،اعتماد به نفس و عزت نفس مادر و بهبود خلق و خو و همچنین ثبات روحی بیشتر وی می‌شود. طبیعتاًوضعیت روحی و احساسی مادر در وضعیت روحی و احساسی جنین قبل و بعداز تولد تاثیر بسزایی دارد.

و همچنین اندروفین هورمون شادزی و سرزندگی است که به مادر در افزایش شور ونشاط کمک میکند.

شایان ذکر است که  ورزش بر تعادل و تنظیم ترشح هورمون‌ها کمک میکند که این امر به مادر در مدیریت خود، خلق و خوی‌ش وهمچنین افزایش ثبات روانی اوکمک میکند که این موضوع خود به تعامل میان مادر و جنین پیش از تولد و بصورت توامان پس از تولد و همچنین بطور کلی بر روابط مادر تاثیری بسزا دارد.

اما همانطور که در بالا اشاره کردیم علاوه بر فواید و مزایای روحی و روانی ورزش درحین بارداری، با مزایای جسمی زیادی، نیز مواجه هستیم .

افزایش ضربان قلب علاوه بر تقویت ظرفیت توانهوازی مادر و جنین، منجر به تقویت و سلامت عضله‌ی قلب و همچنین بهبود پمپاژ گردش خون و در نتیجه‌ی بهبود گردش خون، افزایش اکسیژن رسانی به بافت‌های مادر و جنین می‌شود که علاوه بر مزایای فوق ببه مادر ورشد جنینکمک می‌کندودر نتیجه  بافت‌های سخت نظیر استخوان‌ها و بافت‌های نرم نظیر عضلات، تاندون‌ها و رباط‌ها بهتر تغذیه می شوند و دارای شرایط مطلوب تری خواهند بود.

ورزش حین بارداری به مواردی از قبیل پیشگیری از شل شدن و افتادگی پوست مادر و به حفظ زیبایی و قوام و کشسانی پوست پس از زایمان کمک میکند.

تعادل بین چربی و عضلات دیگر فایده‌ی مطلوب ورزش حین بارداریست که افزایش چگالی عضلانی و افزایش در صد تارهای عضلانی علاوه بر کمک به پیشگیری از آرتروز و پوکی استخوان به ثبات مفاصلوتراکم استخوانی و افزایش نسبت عضلات به چربی کمک میکند.

همچنین سلامت تاندون‌ها و رباط‌هااز دیگر مزایا برای مادر است، به هرحال با توجه به سبک زندگی مادر و تعداد متعدد مواردی نظیر خم شدن‌ها و بلند کردن مکرر فرزند در طول شبانهروز و زندگی روزمره علاوه بر سیستم استخوانی وعضلانی، رباط‌ها و تاندون‌ها به کرات مورد تحریک قرار می‌گیرندکه در نتیجه خطر آسیب دیدگی بالا رفته و این امر توجه بیشتر به تقویت رباط‌ها و تاندون‌ها را می‌طلبد.

بطور کلی برآیند تحقیقات و صحبت‌های اخیرمان مفید بودن ورزش برای مادر و جنین را غیر قابل انکار می کند

 

شما مادر گرامی می‌توانید با تمرین و ورزش پیش از زایمان، تاب و توان و استقامت خود را در برابر خستگی ناشی از بارداری و اضافه وزن بارداری بالا ببرید و زندگی روزمره‌ی خود را راحت‌تر و با آسودگی و طیب خاطر بیشتری سپری کنید .

از دیگر فایده‌ی بسیارمهم و کاربردی ورزش بارداری که قطعا دغدغه‌ی اکثریت مادران است جلوگیری و پیشگیری از اضافه وزن ناشی از بارداری و کاهش درصد چربی است. امروزه بر کسی ضررهای چاقی و اضافه وزن و همچنین فواید در حد استاندارد نگه داشتن در صد چربی پوشیده نیست.

البته فراموش نکنید تغذیه‌ی جنین و همچنین تغییرات هورمونی زمان بارداری نیازمند و مستلزم افزایش درصد چربی است و این افزایش چربی امری لازم و بدیهی و مفید واقع است.

دوران بارداری بواسطه‌ی موارد متعدد نظیر اضافه وزن و کاهش فعالیت‌ها و استراحت بیشتر مادر،عضلات مادر دچار کوتاهی و همچنین در برخی دیگر عضلات،کشیدگی و ضعف عضلات خواهند شد که ورزش بارداری به افزایش انعطاف عضلات و دامنه حرکتی مفاصل کمک میکند. همین طور این نکته ضروری و گفتنیست که مادر در بارداری به دلیل برآمدگی شکم که با توجه به حضور جنین رخ میدهد و همچنین ضعف عضلات ناحیه مرکزی نقطه ثقل مادر دچار تغییر خواهد شد که ورزش کمک به تقویت و قوی شدن عضلات ناحیه مرکزی شده که خود به حفظ بیشتر مرکز ثقلدر ناحیه ی مطلوب کمک میکند.

بار دیگر و بطور خلاصه فهرست وار مزایای ورزش بارداری را با هم مرور میکنیم :

افزایش سوخت و ساز و متابولیسم و افزایش گردش انرژی

تقویت عضلات ثبات دهنده‌ی مفاصل که به ثبات مفاصل و جلوگیری از آسیب پیشگیری میکند.

بهبود خواب در نتیجه‌ی رفع خستگی ناشی از ورزش و همچنین تنظیم هورمون‌ها

افزایش تعادل بر اثر بهبود حس عمقی و تقویت گیرنده‌های عضلات و کمک به پیشگیری از افتادگی

کمک به پیشگیری از عوارض احتمالی بارداری در حین و پس از زایمان‌، عوارضی نظیر احتمال ابتلا به دیابت، فشار خون، پوکی استخوان، افزایش وزن، سندروم متابولیک و آسیب‌های فیزیکی ناشی از سبک زندگی و ...

ورزش بارداری به تقویت عضلات ناحیه لگن کمک می کند که حین زایمان قوی بودن این عضلات به انقباض راحت‌تر آن‌ها و در نتیجه تسهیل و تسریع روند زایمان و کاهش درد  کمک میکند.

ورزش بارداریبا توجه به بالا بردن ظرفیت تنفسی و تعداد دم و بازدم عضله‌ی دیافراگم را قوی کرده که این مسئله به بهبود کیفیت تنفس منجر می‌شود.

ورزش بارداری نه تنها پیشنهاد شادزی بلکه توصیه‌ی پزشکان متخصص می‌باشد و انجام ورزش‌های کم خطری نظیر یوگا و پیلاتس در کنار پیاده‌روی علاوه بر مزایای فیزیکی دارای مزیت‌های روحی، روانی،احساسی و آرامش‌بخش می‌باشند و همچنین علاوه بر امنیت بالای این ورزش‌ها، تنوع بهینه‌ تمرینات مختلف و کارکرد متنوع  آن‌ها نظیر افزایش انعطاف و باز کردن مفاصل به‌ویژه مفصل  لگن و تمرینات مخصوص تعادل و تمرینات مقاومتی مناسب عضلات و همچنین کارکر مناسب بر سیستم قلبی عروقی است.

حال چرا شادزی ؟

در این مقاله شادزی در شروع، با ذکر و توضیح فواید ورزش بارداری سعی بر روشن کردن مخاطب و مادران گرامی داشت و در راستای اجرا و تحقق هدف و مسئوایت اجتماعی خود در قبال جامعه و گسترش شور، نشاط، شعف و شادی در جامعه از طریق اشاعه‌ی فرهنگ‌سازی علاوه بر اطلاع رسانی و گسترش آگاهی، بصورت اجرایی وعملی تصمیم به ایجاد بستر مناسب برای مادران کرده است تا شما مادران عزیز سرزمینمان ایران بتوانید با خیال راحت اقدام به گزینش مربی، باشگاه و رشته‌ی ورزشی مورد نیاز و علاقه‌ی خود کنید. شادزی در ارتباط مستمر با پزشکان متخصص و ماما‌های عزیز سعی بر حفظ استاندارد‌های لازم و اولیه برای ورزش مادران و توسعه‌ی این فرهنگ مثبت در کشورمان است.

شما با ورود به سایت شادزی می‌توانید با خیال راحت به بررسی و مقایسه‌ی مربیان وباشگاه‌ های باردار  مد نظرتان بپردازید و اقدام به گزینش رشته ورزشی و مربی خود نمایید.به این ترتیب با توجه به بازه‌ی زمانی مورد نظرتان،زمانآزاد خود و همچنین دیدن آدرس دقیق باشگاه‌ها و مربی‌های بارداری نزدیک به محل خود مجاورترین و بهترین مربی مدنظرتان را با توجه به شرایط خودتان پس از تحقیق و تفحص اولیه بر اساس بهترین شرایط برای خودتان انتخاب کنید.

پس

به سایت شادزی به نشانی www.shadzi.club بروید و با خیال راحت ورزش بارداری راجستجو کنید و امتیازات مربی‌ها و نظرات مخاطبین، عکس مربی‌ها و همچنین امکانات باشگاه مورد نظرتان نظیر وجود یا عدم وجود کلاس آنلاین را ببینید،با خیال راحت اقدام به انتخاب کلاس خود کرده وفقط با 1 کلیک کلاس ورزشیتان را ثبت نام کرده و با همین کلیک شادی و سلامتی حال و آینده‌ی فرزند خود را تامین کنید.

با ورزش حین بارداری علاوه بر برخورداری از مزیت‌های ورزش به اشاعه‌ی فرهنگ شادی،نشاط، سلامت و ورزش درنسل آینده‌ی فرزندان ایران زمین وجامعه‌مانکمک کنیم . 

3

2

1

با ورزش، شاد زی

Go

Shadzi

 

گردآورنده دپارتمان تحقیق و توسعه سلامت شادزی کلاب


 

 

 

 

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
idat.ir در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋