راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۴ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

برای پاک نگه داشتن هوای خانه از این مواد دوری کنید

آلودگی هوا می‌تواند اثرات مضر و جدی بر بدن شما بگذارد اما هیچ میدانستید که هوای خانه شما می‌تواند تا 5 برابر بیشتر از آنچه در بیرون تنفس می‌کنید، آلوده باشد؟ فراموش نکنید که شما حداکثر 90 درصد از وقت خود را در خانه می‌گذارنید و بنابراین باید مراقب آلاینده‌هایی که در خانه هستند باشند. آلاینده‌های موجود در هوا شامل دود تنباکو، دی اکسید نیتروژن، منوکسید کربن، فرمالدئید، ترکیبات آلی فرار و رادون هستند. به مناسبت روز هوای پاک بهتر است منابع آلودگی هوا در خانه که می‌تواند باعث حمله آسم، بیماری قلبی، سکته مغزی و حتی سرطان ریه شود را بشناسید و از آنها دوری کنید.

رنگ‌های نقاشی خانه

احتمالا بعد از اینکه خانه را نقاشی کردید، قوطی‌های رنگ باقیمانده را در انباری خانه می‌گذارید. این قوطی‌ها می‌توانند گاز VOC را در انبار خنثی کنند و باعث ایجاد مشکل در کیفیت هوای داخلی و خارجی خانه بگذارند و بر تنفس اثر بگذارند. برخی از این گازها باعث ایجاد سرطان می‌شوند.
  

رنگ نقاشی خانه

اسپری‌ها ضد بو

گاهی اوقات محصولات داخل منزل شما نه تنها به هوای داخل خانه آسیب می‌زند بلکه به آلودگی فضای بیرون نیز کمک می‌کند. یک مطالعه شگفت آور در سال 2018 نشان داد برخی وسایل خانگی مانند اسپری ضد بو مقصر انتشار نیمی از گازهای VOC در فضای باز شهری است. می‌توانید با اجتناب از استفاده از این اسپری‌های تا حدودی می‌توانید به کاهش آلودگی کمک کنید.

محصولات تمیز کننده خانه

حتما دوست دارید خانه بوی تمیزی بدهد اما بهتر است بدانید محصولات تمیزکننده خانه منبع بزرگی از گاز VOC هستند. به عنوان مثال براساس تحقیقات انجام شده وجود سفید کننده در پاک کننده‌های خانگی همراه با لیمو می‌تواند ذرات موجود در هوا را افزایش دهد. برای کاهش میزان آلودگی توصیه میشود محصولات بدون بو و محصولاتی که پایه طبیعی دارند مانند آب و سرکه یا بیکینگ پودر را استفاده کنید. اینها ابزارهای تمیزکننده خوبی هستند و می‌توانند در کاهش مواجهه با هوای آلوده مفید باشند.
  

محصولات شوینده

خوشبو کننده هوا

برخی افراد به دنبال آن هستند که محیطی که در آن زندگی می‌کنند را خوشبو کنندن اما غافل از اینکه این محصولات بیش از 100 ماده شیمیایی مختلف ساطع می‌کنند. این خوشبوکننده‌ها می‌تواند باعث میگرن، حملات آسم و مشکلات تنفسی شود. برای تمیز نگهداشتن بوی هوا بهتر است تهویه هوای خانه را روشن کنید.

شمع

بوی شمع می‌تواند دردسر زیادی داشته باشد. شمع‌ها می‌توانند منبع قابل توجهی از ذرات بسیار ریز باشند که به التهاب ریه منجر شوند. علاوه بر این شمع‌های معطر نیز می‌توانند فرمالدئید مضر منتشر کنند. اگر واقعا دلتان می‌خواهد شمع روشن کنید به دنبال موم زنبور عسل باشید. هشدار مهم اینکه اگر مبتلا به آسم هستید شمع‌ها می‌توانند باعث ایجاد حمله شوند.

شمع از آلاینده های محیط خانه

مرطوب کننده هوا

برای به دست آوردن پوستی صاف در زمستان ممکن است از بخور یا رطوبت ساز استفاده کنید. اما دقت کنید که رطوبتی که ایجاد میکند کمتر از 50 درصد باشد. بیشتر از این مقدار می‌تواند گرد و غبار ایجاد کند و باعث آلرژی و اختلال در تنفس شما شود.

شومینه‌های چوب سوز

روشن کردن آتش در خانه ممکن است حس خوبی در شما ایجاد کند اما می‌تواند هوای خانه را آلوده کند. سوختن چوب و خاکستر شدن آن باعث ایجاد سطوح بالایی از ذرات مونوکسیدکربن می‌شود. به همین دلیل بهتر است برای پیشگیری از افزایش آلودگی هوا در خانه از این وسیله کمتر استفاده کنید.
  

شومینه ها منبع الایندگی

میزهای گرانیتی کابینت

میزهای گرانیتی کابینت می‌تواند رادون، گاز رادیواکتیو طبیعی تولید کند. رادون دومین علت اصلی سرطان ریه در ایالات متحده است. البته متخصصان تاکید می‌کنند گرانیت موجود در کابینت میزان قابل توجهی رادون ندارد. اما بد نیست این موضوع را در نظر داشته باشید و بررسی لازم برای عاری بودن خانه از گاز رادون را انجام دهید.

اجاق گاز خانه

شعله‌های اجاق گاز ممکن است باعث انتشار دی اکسید نیتروژن و بروز ذرات معلق شود. برای خلاصی از این آلودگی قرار نیست اجاق گاز را برای همیشه خاموش نگهدارید بلکه بهتر است هنگامی که اجاق گاز را روشن می‌کنید، هود را نیز همراه آن روشن کنید تا این ذرات را به بیرون هدایت کند. گزینه دیگر این است که هنگام پخت و پز کمی پنجره آشپزخانه را باز کنید.

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋