پس از تصادف او و این اتفاق عجیب که توسط اتومبیل خودکار تسلا به وقوع پیوست، شکایت هایی بر علیه این شرکت صورت گرفت و این شکایات به طور مفصل توسط هیئت ایمنی حمل و نقل ملی ایالت متحده بر اساس اسناد موجود پیگیری، و جزئیات بیشتری از علل این تصادف بررسی و منتشر شد.
این تحقیقات، جزئیاتی را بیان میکند که نشان میدهد در تصادف هوانگ، سیستم اتوماتیک خودروی SUV او باید تا سه ثانیه قبل از برخورد با مانع بتونی در آزادراه کالیفرنیا ترمز میکرده است که نه تنها این اتفاق نیوفتاده بلکه به طور عجیبی در لحظات آخر افزایش سرعت هم داشته، همچنین سیستم میتوانست مانع را دور بزند یا با انحراف از مسیر، آن را پشت سر بگذارد که این اقدام هم به دلیل مشکل فنی موجود در سیستم صورت نگرفته بود، دیگر اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که در هنگام تصادف، هوانگ در حال استفاده از تلفن همراهش بوده و به دلیل در دست نداشتن فرمان اتومبیل، کنترل اتومبیل را نیز در دست نداشته است.
این در حالی است که شرکت تسلا اظهار داشته سیستم های اتوماتیک این خودروها صرفا برای کمک به راننده و تسهیل رانندگی برای آنها در نظر گرفته شده است و کاربرد آن نباید به این صورت باشد که رانندگان هیچ نقشی در کنترل آن نداشته و توجهش به رویدادهای پیش رو نباشد، بلکه آنان باید با دقت و توجه، آماده اتفاق های غیرمنتظره و مداخله برای کنترل آن هم باشند و رانندگان حتی میتوانند بطور اختیاری از طریق ترمز گرفتن یا با فشار دادن دکمه مخصوص به این کار، اتومبیل را از حالت خودکار خارج کرده و کنترل کامل آن را خود به دست بگیرند.
با این حال اتومبیل والتر هوانگ مهندس شرکت اپل که صاحب دو فرزند نیز بود در مارچ 2018 در حالی که به محل کارش میرفت به دلیل برخورد با یک مانع بتونی دچار آتش سوزی شده و خودش نیز پس از منتقل شدن به بیمارستان درگذشت، به گفته آتش نشانان، آنان دقایقی پس از این اتفاق در محل حاضر شدند اما آنها هرگز تا پیش از آن با چنین اتفاقی یعنی آتش گرفتن خودروی تسلا مواجه نشده بودند و نمیدانستند چگونه آن را خاموش کنند، اما پس از این ماجرا اداره آتش نشانی آموزش های بیشتری را در این جهت برای آتش نشانان ارائه داده است.
پاسخ ها