🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

هفتم مهر روز جهانی سلامت قلب

امروز (۷ مهر) روز جهانی سلامت قلب است و هشداری است برای همه ما تا بدانیم که می‌توان با انجام کار‌های ساده، سلامت قلب را تامین کرده و قلب را از بسیاری خطرات حفظ کرد و هشداری برای اینکه مراقب باشیم قلبمان نگیرد.

به گزارش  گروه استان های اخبار  از کرمانشاه ؛ پروفسور معصومعلی معصومی فوق تخصص جراحی قلب و عروق با بیان اینکه سلامت قلب مستلزم شناسایی عوامل خطرسازی بیماری‌های قلبی و پیشگیری از بروز آنهاست، گفت : در راس عوامل خطرساز برای سلامت قلب، فشار خون قرار دارد، عاملی که متاسفانه بسیاری مردم با آن دست به گریبان هستند.

او گفت : طبق آمار‌ها نیمی از مردم فشار خون دارند و از آن بی خبرند و افرادی هم که از بیماری خود خبر دارند تنها ۱۰ تا ۱۲ درصدشان درمان موثر انجام می‌دهند.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق از تغذیه نامناسب و تحرک نکردن به عنوان دیگر عوامل خطرساز مهم و تهدیدکننده سلامت قلب یاد کرد و افزود: تغذیه‌ای که همراه با استفاده از غذا‌های فست فودی، چرب و سرخ شده باشد، می‌تواند تهدیدی جدی برای قلب محسوب شود.

او افزود: از طرفی بی تحرکی هم عامل جدی و موثری در زمینه ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی است و این درحالی است که انجام ۴۵ دقیقه تا یک ساعت ورزش روزانه می‌تواند سلامت قلب افراد را بیمه کند و در این بین ورزش‌هایی مثل شنا و پیاده روی بیش از همه توصیه می‌شود.

معصومی از سیگار و قلیان به عنوان دیگر عوامل تهدید کننده سلامت قلب نام برد و ادامه داد: متاسفانه مصرف قلیان که در بین جوانان بیشتر رواج دارد، از مصرف سیگار به مراتب خطرناک‌تر است و همین امر باعث شده شاهد کاهش سن ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی باشیم.

او چاقی و اضافه وزن را هم عامل تهدید دیگری برای سلامت قلب عنوان کرد وافزود: افراد باید با تغذیه مناسب در این زمینه پیشگیری کرده و از افزایش وزن جلوگیری کنند.

معصومی گفت: در خصوص بیماری‌های قلبی چند مرحله پیشگیری باید اعمال شود که از جمله آن پیشگیری اولیه است، به اینصورت که افراد باید با تغذیه مناسب و تحرک کافی و مصرف نکردن دخانیات، از بروز عوامل خطرسازی بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری کنند.

او افزود: در مرحله بعد که پیشگیری ثانویه است عوامل خطرسازی بیماری‌های قلبی باید در فرد شناسایی شده و برای رفع و درمان آن‌ها اقدام شود، بطور مثال اگر فرد مبتلا به فشار خون است، باید این عارضه با انجام تست فشار خون شناسایی شده و با مراجعه به پزشک کار درمان آن آغاز شود.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق گفت: در مرحله بعد باید بحث بازتوانی بعد از حادث شدن عوارض بیماری‌های قلبی و عروقی در دستور کار قرار گیرد تا از عوارض جدی‌تری و خطرناک‌تر بیماری پیشگیری شود .

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋