🖊آخرین اخبار

🖊آخرین اخبار

جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان
توسط ۴۹ نفر دنبال می شود
 ۶ نفر را دنبال می کند

تثبیت مالکیت اراضی در ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان

در راستای پیشگیری از زمین خواری و جلوگیری از تصرفات اراضی ملی، ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان دامغان تثبیت مالکیت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های اخبار از سمنان ، علی اکبر عباسی راد رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: این مقدار از اراضی ملی بصورت امانی و با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک انجام شده و اقدامات مقتضی به منظور اخذ سند مالکیت تک برگی در حال انجام است.

او همچنین ابراز کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون برای ۷ هزار و ۴۹۰ هکتار از اراضی ملی ۸ پلاک ثبتی در جنوب شهرستان دامغان سند مالکیت تک برگی اخذ گردیده است .

علی اکبر عباسی راد بیان کرد: این اداره در نظر دارد در سالجاری ۸۶۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان را تثبیت مالکیت نماید که تا کنون برای ۲۳۰ هزار هکتار انجام و مابقی در حال پیگیری است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان افزایش ضریب حفاظتی، کاهش عوامل تخریب و جلوگیری از تجاوز و تعدی به اراضی ملی، دسترسی آسان به اطلاعات مالکیت دولت و همه مالکان املاک از نظر محل و موقعیت آن، به روز رسانی اطلاعات نقشه‌ها و ورود به سیستم ثبت املاک و کاهش اختلافات حقوقی مردم را از اهداف مهم اجرای این طرح عنوان کرد و تصریح کرد: این پروژه بصورت امانی و از طریق پیگیری‌های اداره منابع طبیعی و همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در حال انجام است.

او با اشاره به همکاری و تعامل خوب اداره ثبت اسناد و املاک استان در صدور اسناد تک برگ با اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: با اجرای قانون کاداستر و سنددار شدن اراضی، اختلافات و دعاوی بین مردم و دستگاه‌های دولتی نیز رفع خواهد شد.

عباسی راد با بیان اینکه اولین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای حد نگاری اراضی ملی است گفت: تهیه و تکمیل این طرح نیازمند حمایت مالی و تأمین اعتبارات لازم است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان تصریح کرد: با تهیه نقشه‌های دقیق و اجرای کاداستر و أخذ اسناد تک برگی به نام دولت، سودجویی از اراضی ملی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند نیز به حداقل ممکن خواهد رسید..

او با تاکید بر این که نقشه کاداستر می‌تواند موقعیت اراضی دولت، اشخاص و املاک را مشخص کند بیان کرد: کاداستر، نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری خواهد کرد.

🖊آخرین اخبار
🖊آخرین اخبار جدیدترین خبرهای ایران و جهان🌍 پربیننده ترین اخبار روز. مهمترین اخبار روز. آخرین و جدیدترین اخبار جهان

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋