این یک تصور رایج است که طراحان گرافیک فقط آرم ایجاد می کنند و در فتوشاپ تغییراتی ایجاد می کنند. گرچه این درست است، ولی همه کار نیست. هر طرحی را مشاهده می کنید ـ از روکش نوت بوک گرفته تا بسته بندی یک محصول، طراحی آنها توسط طراحان گرافیک ایجاد می شود. آنها نه تنها طرح های زیبا را طراحی می کنند، بلکه مسئول نمایندگی مناسب اطلاعات هستند.
برای همه طراحان جدیدی که در این صنعت راه خود را باز می کنند، برای آنها ضروری است که بدانند چگونه باید به جلو حرکت کنند و با چالش های آژانس تبلیغاتی خلاق روبرو شوند. در اینجا 10 نکته برتر برای شروع کار در دنیای طراحی آورده شده است:
هنگامی که شما در حال شروع یک پروژه هستید، تمایل به دیدن کارهای دیگر طراحان پیدا خواهید کرد. الهام گرفتن از کار آنها هیچ مشکلی ندارد، اما مطمئن شوید که ایده ها یا سبک آنها را کپی نمی کنید. هنگامی که سبک منحصر به فرد خود را داشته باشید و به توانایی خود اطمینان داشته باشید، نه با کپی برداری از کارهای طراحان دیگر، به موفقیت دست خواهید یافت.
در یک آژانس خلاق، ایده ها قطعاً با یکدیگر تفاوت دارند. برای به دست آوردن یک تصویر واضح از نیاز و انتظار مشتری خود، به همان تعداد سوال بپرسید و همه پاسخ ها را یادداشت کنید. این به عنوان یک راهنما عمل می کند تا شما را در مسیر خود قرار داده و از طراحی با کیفیت استفاده کنید.
همانطور که ارائه کار با کیفیت بالا بسیار مهم است، بیش از حد کار بر روی طراحی می تواند آن را خراب کند. افزودن عناصر بیش از حد برای زیبایی آن می تواند باعث بهم ریختگی طرح شود، این برخلاف آنچه شما می خواهید، است. به جزئیات کلی و هدف طراحی توجه کنید. به عنوان مثال، برخی از مشهورترین آرم ها مانند Google و IBM کمترین عناصر طراحی را دارند اما با تأثیر بسیار زیاد به هدف خود می پردازند.
اهمیت نمونه کارها را نمی توان به اندازه کافی تأکید کرد. این نمایانگر کار و توانایی خلاقیت شماست که می تواند به شما در استخدام در آژانس های تبلیغاتی برتر کمک کند. اطمینان حاصل کنید که بهترین کار را به همراه سایر جزئیات مانند اینکه چرا برای طراحی این کار انتخاب کرده اید بیان کنید. به عبارت دیگر، دلیل سبک انتخاب شده را بیاورید و نحوه بهره مندی مشتری از آن را توضیح دهید.
امروزه آژانس های تبلیغاتی دارای رتبه بندی بالا، به دنبال طراحان برای افزایش فروش، دسترسی به تجارت و تعامل مشتری هستند. از این رو، تمرکز بر کیفیت کار از اهمیت بالایی برخوردار می شود. اگر شما یک فریلنسر هستید، کار با کیفیت همان چیزی است که شما را به مشتری بیشتری می رساند.
برخی از پروژه ها زمان و تلاش زیادی می طلبند، اما این بهانه ای نیست که زمان تحویل کار را به تأخیر بیاندازید. این کار سخت کار کردن روی پروژه ها را خسته کننده می کند، اما در پایان روز، این تعهد شماست که مهم است. اگر به موقع تحویل ندهید، ممکن است مشتریان نخواهند با شما کار کنند و این می تواند به اعتبار شما آسیب برساند.
بسیاری از اوقات طراحان جوان اشتباه می کنند که کارهای خود را کم ارزیابی می کنند. اگر ایده ها و طرح شما خوب است، شغلی را انتخاب نکنید که با توانایی بالقوه شما مطابقت نداشته باشد یا به مشتریانی که پول خوبی نمی دهند، بله نگویید.
برای کسانی که نمی دانند، کار ویژه هر نوع کاری است که بدون اطمینان از انتخاب یا پرداخت در ازای آن ارسال یا تکمیل شود. بحث هایی در مورد اینکه آیا طراحان باید کارهای مشخصی انجام دهند وجود دارد. با توجه به زمان صرف شده در تلاش برای تولید مفهوم و تحقیق، باید از چنین کارهایی خودداری شود.
هر فردی در صنعت خلاقیت در مقطعی از زمان با یک "بلوک خلاق" روبرو می شود. و این چیزی است که اجتناب ناپذیر است. با این حال، برای الهام گرفتن از خود و ایجاد ایده های جدید، می توانید در Pinterest مرور کنید، درباره طرح ها تحقیق کنید و از آنها الهام بگیرید.
برای ارائه کار با بهترین کیفیت، داشتن ارتباط روشن با مشتری ضروری است. این کمک می کند تا درک روشنی از آنچه در طراحی انتظار می رود، داشته باشیم. برعکس، اگر ارتباط واضحی وجود نداشته باشد، این امر کیفیت طراحی مورد انتظار و ارتباط با مشتری را مختل می کند.
پاسخ ها