تبلیغات صنعتی است که در آن افراد خلاق می توانند مشاغل رضایت بخشی ایجاد کنند. آژانس های تبلیغاتی هنرمندان تجسمی، نویسندگان، تحلیلگران و فروشندگان را استخدام می کنند. درک ساختار آژانس تبلیغاتی می تواند به شما در ایجاد یک برنامه شغلی برای این صنعت کمک کند.
در این مقاله، نحوه کار آژانسهای تبلیغاتی را شرح میدهیم، توضیح میدهیم که چگونه میتوان یک شغل پیدا کرد، برخی از نقشهای رایجی را که ممکن است در یک آژانس تبلیغاتی پیدا کنید فهرست میکنیم و نکاتی را برای توسعه حرفه خود ارائه میکنیم.
آژانس های تبلیغاتی برای طراحی، پیاده سازی و ارزیابی موفقیت کمپین های تبلیغاتی با مشاغل همکاری می کنند. آنها همچنین ممکن است بر تبلیغات فروش و برندسازی و استراتژی های بازاریابی نظارت کنند. در آژانس های تبلیغاتی چهار بخش اصلی وجود دارد:
خدمات خلاق: خدمات خلاق شامل تیم های کپی رایتینگ و هنرهای تجسمی است. آنها کمپین هایی را بر اساس نیازها، اهداف و مخاطبان مشتری طراحی می کنند، سپس برای اجرای پروژه ها تلاش می کنند.
برنامه ریزی حساب: این تیم نیازها، بازارها، اهداف و استراتژی های قبلی مشتریان را جمع آوری می کند تا به بخش خدمات خلاق در توسعه کمپین های تبلیغاتی کمک کند.
برنامه ریزی و خرید رسانه: این گروه تحقیق و تعیین می کند که کدام بستر رسانه ای برای هر کمپین تبلیغاتی بهترین است.
خدمات به مشتری: خدمات مشتری رابط اصلی بین مشتریان و بخش خدمات خلاق است. آنها از نزدیک با مشتریان برای درک اهداف و ترجیحات پیام رسانی آنها کار می کنند.
آژانسهای تبلیغاتی با محصول یا خدماتی که برای آن کمپین ایجاد میکنند فاصله عینی دارند، که میتواند به آنها امکان استراتژیهای مؤثرتری را بدهد. آنها همچنین می توانند دیدگاهی گسترده در صنعت برای طراحی استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی داشته باشند.
برخی از آژانس های تبلیغاتی از سازمان های شخص ثالث برای اجرای کمپین ها استفاده می کنند، از جمله شرکت های تولیدی و نویسندگان آزاد. بسیاری از آژانس ها به صورت کمیسیون کار می کنند، جایی که خدماتی که ارائه می دهند و کمپینی که طراحی می کنند نرخ را تعیین می کند، اما برخی از آنها قراردادهای بلندمدت را به مشتریان خود ارائه می دهند.
در آژانس های تبلیغاتی انواع مشاغل خلاقانه، تحقیقاتی، تولیدی و مشتری مدار وجود دارد. شما می توانید از مهارت ها، علایق و تجربه خود برای تصمیم گیری در مورد اینکه کدام موقعیت مناسب شماست استفاده کنید. در حالی که هر شغلی در آژانس های تبلیغاتی نیازمند خلاقیت، حل مسئله و کار گروهی است، هر نقشی الزامات منحصر به فرد خود را دارد.
هنگامی که تصمیم گرفتید چه نقشی را می خواهید در یک آژانس تبلیغاتی داشته باشید، می توانید مهارت ها و دانش خود را ایجاد کنید. برخی از راه هایی که می توانید دانش خود را گسترش دهید عبارتند از:
خواندن مقالات آنلاین
شرکت در دوره ها و کارگاه های آموزشی
پیگیری گواهینامه های صنعتی
تکمیل برنامه های آموزش عالی
پیوستن به برنامه های مربیگری
آژانسهای تبلیغاتی، مانند بسیاری از سازمانهای خلاق، میخواهند کارهایی را که قبلاً انجام دادهاید ببینند. نمونه کارها طیف وسیعی از مهارت ها و سبک شخصی شما را به آژانس تبلیغاتی نشان می دهد. شما می توانید با جمع آوری دوره های آموزشی با کیفیت بالا یا پروژه های مستقل، یک نمونه کار بسازید. بسیاری از افراد یک وب سایت یا وبلاگ برای ساخت و نمایش بدنه کار خود ایجاد می کنند. برخی دیگر برای توسعه بدنه کار خود، کار آزاد را از طریق کمیسیون های مستقیم یا پلتفرم های آنلاین تکمیل می کنند.
رفتن به جلسات حرفه ای محلی
شرکت در کنفرانس های تبلیغاتی
شرکت در جلسات سخنرانی
شرکت در بحث های میزگرد
هنگامی که در رویدادهای شبکه شرکت می کنید، مهم است که حرفه ای لباس بپوشید و سوالات متفکرانه ای را برای پرسیدن آماده کنید. همچنین میتوانید مصاحبههای اطلاعاتی را با متخصصان مورد علاقه برنامهریزی کنید تا در مورد کار در تبلیغات بیاموزید و برای ورود به این حوزه راهنمایی بخواهید. برای هر حرفه ای که شخصاً با آنها ارتباط برقرار می کنید، به خاطر داشته باشید که ایمیل های بعدی ارسال کنید و از آنها برای وقت و بینش تشکر کنید. پیگیری مصاحبه ها، گفتگوها و کارگاه ها می تواند به شما در ایجاد روابط کمک کند و به متخصصان کمک کند شما را به خاطر بسپارند.
پاسخ ها