nader.hemmati26

nader.hemmati26

آموزش ساخت صفحه اصلی با المان های مهم ویژوال کامپوزر

به گزارش سایت ویرگول یکی از صفحات مهم سایت صفحه اصلی است آمار نشان می‌دهد که 30 درصد بالایی از افراد به محض ورود به سایت اگر جذب سایت شما نشوند، آن را ترک می‌کنند. وردپرس به صورت پیش فرض با ویرایشگر کلاسیک امکان ویرایش صفحات را می‌‌دهد اما اگر قصد ساخت برگه به صورت حرفه‌ای و سفارشی دارید باید از افزونه‌های صفحه‌ساز وردپرسی استفاده کنید. ویژوال کامپوزر (https://www.rtl-theme.com/visual-composer-wordpress-plugin/)  با بیش از 80 المان آماده کمک می‌کند انواع صفحه، لندینگ پیج را برای سایت خود از صفر تا 100 طراحی کنید.

در این مقاله نحوه طراحی صفحه اصلی را با ویژوال کامپوزر توضیح می‌دهیم. ابتدا ساخت هدر و سپس بقیه المان‌های صفحه را توضیح می‌دهیم.

صفحه اصلی سایت چقدر اهمیت دارد؟

اولین صفحه‌ای است که کاربران با زدن نام دامنه شما میبینند و تاثیر زیادی در جذب کاربران، ماندگاری آنها در صفحه و در نتیجه فروش شما دارد. پس برای طراحی صفحه اصلی جذاب، کاربر پسند و ریسپانسیو تلاش زیادی کنید. افزونه های صفحه ساز مثل المنتور و ویژوال کامپوزر برای طراحی صفحات المانها و الگوهای آماده زیادی را می‌دهند که شما فقط با درگ و دراپ یا همان کشیدن و رها کردن می‌توانید یک صفحه را طراحی کنید.

معمولا ویژوال کامپوزر روی قالب‌های سازگار با این صفحه‌ساز نصب است ولی برای اینکه از امکانات کامل آن استفاده کنید و بتوانید حرفه‌ای تر طراحی کنید حتما نسخه اورجینال افزونه یوژوال کامپوزر را تهیه و نصب کنید.

آموزش ساخت برگه اصلی با افزونه ویژوال کامپوزر

بعد از نصب این افزونه از بخش برگه‌ها باید یک برگه جدید ایجاد کنید و طراحی را شروع کنید

مراحل طراحی صفحه اصلی با افزونه ویژوال کامپوزر

یک طرح و تم برای صفحه اصلی در نظر بگیرید و طبق همان مراحل طراحی صفحه اصلی را انجام دهید. طراحی صفحات با دو ویریاشگر بک اند و فرانت اند Visual Composer قابل انجام است و در این آموزش ما از ویرایشگر بک اند استفاده می‌کنیم.

ابتدا هدر را بسازید.

برای ساخت هدر و هر چیز دیگری باید یک المان ردیف اضافه کنید و بعد به آن ردیف هر تعداد ستون را که بخواهید بیافزایید. المان هایی که در طراحی هدر صفحه اصلی به کار میروند شامل موارد زیر هستند:

  • المان تصویر

تصاویر نقش مهمی در جذابیت یک سایت دارند. برای اینکه تصاویر را اضافه کنید و آنها را به طور دلخواه و سفارشی قرار دهید تنظیمات ویژوال کامپوزر به شما کمک می‌کنند.

  • بلاک متنی

هر متنی که بخواهید در هدر بگذارید مثلا معرفی یا شعار سایت می‌توانید در این بلاک قرار دهید.

  • المان دکمه

دکمه ها کاربر را به صفحه دیگری هدایت می‌کنند. برای اینکه در هر جایی از فحه اصلی این امکان جذاب را قرار دهید و با استفاده از تنظیمات آن هر شکل و رنگ دکمه ای طراحی کنید، ویژوال کامپوزر این امکان را برای شما فراهم کرده است.

نکته: در بخش تنظیمات هر المانی که اضافه کردید می‌توانید شکل چیدمان، اندازه، استایل، گذاشت border ، سایه اطراف، اندازه فونت، استایل فونت‌ها، فاصله‌های المان را به طور حرفه‌ای تنظیم کرده و تغییر دهید. با کلیک روی علامت مداد می‌توانید هر المان را ویرایش کنید. میتوانید برای هدردو ستون ایجاد کنید و المان‌های زیر را درون آن قرار دهید.

 

 

 

  • منو را به هدر اضافه کنید.

ابتدا از بخش نمایش > فهرست، یک منوی جدید با نام main menu ایجاد کنید. در بخش ویرایش صفحه اصلی یک ردیف اضافه کرده و سپس المان منو را اضافه کنید. بعد از آن از بخش تنظیمات منو، منبع فهرست را همان main menu انتخاب کنید تا منویی که ایجاد کردید.

از المان جدا کننده می‌توانید برای جدا کردن بخش‌های مختلف مثلا هدر از بخش بعدی، استفاده کنید.

بخش خدمات را طراحی کنید.

بعد از ایجاد هدر نوبت به المان‌های دیگر می‌رسد. یکی از بخش های مهم در صفحه اصلی معرفی خدمات و محصولات است. برای معرفی خدمات شرکت از آیکن و بلوک متنی استفاده کنید. یک ردیف ایجاد کرده و 4 ستون به آن اضافه کنید. به هر ستون یک آیکن و یک بلوک متنی اضافه کنید و تصویر آیکن را نیز از بخش تنظیمات قرار دهید.

محصولات را با اسلایدر معرفی کنید.

حتما دقت کردید که در صفحه اصلی برای معرفی محصولات از اسلایدر استفاده می‌شود. فقط کافی است بعد از ایجاد ردیف، المان اسلایدر را به آن اضافه کنید.

تنظیم صفحه ایجاد شده به عنوان صفحه اصلی

آخرین اقدامی که باید بعد از طراحی صفحه اصلی انجام دهید، تنظیم صفحه به عنوان صفحه اصلی از بخش تنظیمات > خواندن مانند تصئیر زیر است.

 

صفحه اصلی سایت یکی از مهم‌ترین برگه‌های سایت شما است پس تا می‌توانید در طراحی آن جزئی نگر باشید. زیرا کاربران شما جزئی‌نگر هستند و اگر صفحه کاربرپسند نباشد به سرعت سایت را ترک می‌کنند و حتی وارد صفحات دیگر هم نمی‌شوند. این افزونه و سایر افزونه ها را می توانید از طریق لینک زیر از راست چین بخرید. با این شرکت که یک منبع معتبر در زمینه فروش قالب است تماس گرفته تا شما را راهنمایی کنند.

https://www.rtl-theme.com/

 

نشانی: شهرکرد، خیابان کاشانی، کوچه 85

تلفن: 03833234567

پست الکترونیک: info@rtl-theme.com

 

 

nader.hemmati26
nader.hemmati26

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋